• ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
  • 0k نظر «نمایش»

ضرورت ترمیم دستمزد کارگران و جبران هزینه‌های معیشتی

ضرورت ترمیم دستمزد کارگران و جبران هزینه‌های معیشتی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تصویب افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: ضروری است تا به ترمیم دستمزد کارگران توجه شود و برای آنها بسته های معیشتی تامین گردد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بر ضرورت ترمیم دستمزد کارگران و جبران هزینه های معیشتی آنها تاکید کرد و گفت: انتظار داریم در بحث حمایت‌های نقدی یا غیرنقدی و اختصاص سبد کالا یا کالابرگ خانوارهای کارگری هم مدنظر قرار گیرند.

هادی ابوی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر جبران هزینه های زندگی خانوارهای کارگری اظهار کرد: در حال حاضر هزینه های سبد معیشت کارگران به دلیل افزایش اجاره بها و هزینه های مسکن و درمان افزایش یافته است ولی ما هنوز از آن نقطه مطلوبی که کارگران در شرایط موجود از یک رفاه نسبی برخوردار باشند، فاصله داریم.
وی گفت: انتظار داریم در بحث حمایت‌های نقدی یا غیرنقدی و اختصاص سبد کالا یا کالابرگ، خانوارهای کارگری را هم مدنظر قرار بدهند تا کمک کوچکی به جبران هزینه های معیشتی آنها باشد.
ابوی ادامه داد: طبق آمارها سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید بین ۷ تا ۸ درصد است و نمی تواند در تورم و یا افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار باشد لذا افزایش نرخ تورم را باید در بخشهای دیگر جست و جو کرد.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران  با اشاره به تصویب افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران گفت: این افزایش ماندگاری کارگران در محیط کار را به دنبال داشت و انگیزه آنها برای ادامه کار در کارخانه ها را موجب شد.
ابوی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های زندگی و عقب ماندگی مزدی کارگران از سال های گذشته لازم است ترمیم حقوق کارگران در دستور کار قرار گیرد زیرا طبق گزارش ها، در سال‌جاری ماندگاری در مشاغل ۳۰ درصد افزایش یافته و افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در این زمینه اثرگذار بوده است.
وی با تاکید بر حمایت دولت از تولید و کارفرمایان گفت: اگر کارفرمایان در زمینه حق بیمه، مالیات و تامین مواد اولیه حمایت ببینند از افزایش حقوق کارگران استقبال می کنند. دولت باید در بحث تعیین دستمزد به نقش و تعهد خود در قبال هم کارگر و هم کارفرما عمل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2684576
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد