• ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
  • 0k نظر «نمایش»

ضرورت توجه سازمان بهزیستی به موضوع اشتغال معلولان

ضرورت توجه سازمان بهزیستی به موضوع اشتغال معلولان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

عدم برگشت تسهیلات اشتغال معلولان

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ضروری است تا سازمان بهزیستی به موضوع اشتغال معلولان توجه داشته باشد.

غلامعلی حیدری در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معلولان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۳۲ هزار معلول در استان، گفت: جمعیت معلولان استان قابل توجه است و باید توجه ویژه‌ای به این قشر صورت بگیرد، امروز مباحث مربوط به توانبخشی و کار درمانی برای معمولان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش کنیم این خدمات به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و نظام سلامت نیز این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این استان دارای محرومیت است و نمی‌توان از ظرفیت منابع مالی کارخانجات و واحد‌های تولیدی برای ارائه خدمات به معلولان استفاده کرد، بنابراین باید پیگیری اعتبارات از مرکز مورد توجه باشد، همچنین امکانات و تجهیزات بیش‌تری از مرکز درخواست شود.

وی با تاکید بر اینکه جلسات کمیته مناسب‌سازی معابر، ادارات و ... برای تسهیل تردد معلولان و جانبازان به‌صورت مستمر برگزار شود، گفت: همچنین مصوبات این جلسات باید اجرایی شود.

حیدری با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی دارای سالن و امکانات ورزشی هستند، عنوان کرد: سازمان بهزیستی می‌تواند با انعقاد تفاهم‌نامه با این ادارات، این مکان‌های ورزشی را در اختیار جامعه معلولان برای استفاده قرار بدهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه معلولان دارای توانمندی‌های بسیاری هستند، خاطرنشان کرد: این توانمندی‌ها باید به روش‌های مختلف مانند فراهم کردن شرایط حضور ورزشکاران معلول در مسابقات ورزشی، برگزاری نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن تولیدات و ... به منصه ظهور گذاشته شود.

وی تاکید کرد: اشتغال معلولان مورد توجه سازمان بهزیستی قرار بگیرد، نباید اجازه دهیم تسهیلات اشتغال در این حوزه برگشت بخورد، همچنین اختصاص سهیمه سه درصدی جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی دستگاه‌ها در آزمون‌های استخدامی قرار بگیرد.

حیدری با تاکید بر اینکه نباید نگاه ترحم‌آمیز به معلولان در جامعه داشته باشیم، بیان کرد: معلولان نیز همانند سایر افراد باید شرایط حضور در جامعه داشته باشند، آموزش این قشر مورد توجه جدی قرار بگیرد، صدا و سیما و رسانه‌ها نیز می‌توانند در این حوزه فرهنگ‌سازی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2656219
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد