• ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
  • 1k نظر «نمایش»

ضرورت جذب ۱۰ هزار پرستار در وزارت بهداشت کشور

ضرورت جذب ۱۰ هزار پرستار در وزارت بهداشت کشور

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

لزوم تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاظر 10 هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان ها اضافه می شود و به تعداد هر تخت نیازمند جذب پرستار هستیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان این مطلب که مشکل کمبود پرستار در لرستان هنوز مرتفع نشده است، اظهار کرد: کمبود نه تنها در این حوزه، بلکه در رشته‌های مختلف مجموعه پرستاری وجود دارد.

دکتر یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نورم کشوری و جهانی به شدت با کمبود پرستار مواجه هستیم و این کمبود براساس تعداد پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی اعلام شده است.

براساس نیاز ۱۰ هزار پرستار در کشور باید جذب شود

وی گفت: چند سال پیش مجوزهایی صادر شده که پرستار جذب شود و از این مجوزهای قبلی هنوز ۳۰۰۰ مجوز وجود دارد که باید توسط وزارت بهداشت جذب شوند.

ابراهیمی ادامه داد: براساس نیاز مقرر شده، ۱۰ هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی اضافه شود و به تعداد این تخت‌ها، پرستار باید جذب شود.

وی بیان کرد: در این راستا با سازمان برنامه و وزیر بهداشت و رئیس حوزه نظام پرستاری و مجمع پرستاران کشور جلسه‌ای برگزار کردیم که با دلایل به آنان اثبات کردیم که  جذب این تعداد پرستار نیاز کشور است و باید حتما انجام شود.

اولویت استخدام با پرستارانی است که در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس بودند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: همچنین در مورد پرستارانی که در طول مدت دو سال در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس بودند در اولویت قرار داشته باشند.

ابراهیمی گفت: ماحصل این جلسات این بود که نیاز به پرستار وجود دارد و باید مجوز از سوی رئیس جمهور به امور استخدامی کشور و وزارت بهداشت داده شود و شرایط استخدام به گونه‌ای باشد که امتیاز ویژه‌ای به پرستارانی که در طول مدت دو سال در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس بودند داده شود تا بتوان آنها را جذب کرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که تعداد تخت‌های بیمارستانی با تعداد پرستاران همخوانی ندارد لرستان بوده و نیاز به جذب پرستار دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی لرستان در حوزه پرستاری این است که درصد بالایی از این افراد شرکتی هستند و حقوق‌های حداقلی دریافت می‌کنند و این نوعی ظلم است و پرستار شرکتی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ 

پرستاران شرکتی تبدیل وضعیت شوند

ابراهیمی با انتقاد از اینکه فردی شرکت پرستاری ایجاد کرده و پرستارانی که دارای مدرک کارشناسی تا دکتری هستند باید زیر نظر این فرد باشند؛ ضمن اینکه خیلی از اعتبارات از پرستار گرفته می‌شود و به شرکت مذکور داده می‌شود، اضافه کرد: به دنبال این هستیم پرستاران شرکتی تبدیل وضعیت شده و پیمانی یا رسمی شوند.

وی بیان کرد: کشور به شدت نیازمند پرستار است با توجه به اینکه در دهه فجر امسال، ۱۰ هزار تخت بیمارستانی قرار است به بهره‌برداری برسد و این تخت‌ها نیاز به پرستار دارند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: لرستان جزو استان‌های محروم است که هم تعداد تخت‌های بیمارستانی و هم تعداد پرستاران آن کم است و این امر شامل لرستان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2676878
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k