• ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
  • 0k نظر «نمایش»

ضرورت پرداخت دستمزد دی‌ ماه کارگران

ضرورت پرداخت دستمزد دی‌ ماه کارگران

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پرداخت دستمزد کارگران بصورت توافقی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستمزد و حق و حقوق کارگران واحدهای تولیدی باید بصورت توافقی پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: افزون بر کارگران ساختمانی در صدر حوادث کار قرار دارند۴۰ درصد از حوادث ناشی از کار در این استان مربوط به حوزه ساختمانی و ساختمان‌ سازی بوده که در مواردی منجر به فوت کارگر شده است.

ابراهیم رضازاده افزود: ۴۸۹ مورد حادثه ناشی از کار در خراسان رضوی طی ۹ ماه امسال گزارش شده که از این تعداد بخش ساختمان سازی با ۲۰۳ مورد بیشتری حوادث را داشته است.

وی بیان کرد: ضمن اینکه از مجموع حوادث کار رخ داده طی این مدت در خراسان رضوی۳۷ مورد منجر به فوت کارگر شده که از این تعداد ۲۰ مورد مربوط به فوت کارگران بخش ساختمانی بوده است.

دستمزد دی‌ ماه کارگران باید پرداخت شود

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص حق و حقوق کارگرانی که دی ماه امسال واحد تولیدی آنان به دلیل سرما و محدودیتهای ناشی از مصرف انرژی منجر به تعطیلی یا فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی خود شده اند، افزود: دستمزد و حق و حقوق کارگران واحدهای تولیدی و کارگاه های که دی ماه امسال به دلیل محدودیتهای نشات گرفته از مصرف انرژی، به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده اند باید پرداخت شود.

رضازاده اظهار داشت: طبق گزارشهای رسیده، کارفرمایان به صورت توافقی دستمزد کارگران را پرداخت کرده اند که عموما این کار انجام شده است یا اینکه اگر اختلاف نظری در این خصوص بین کارگر و کارفرما به وجود آمده، بین خود حل و فصل کرده اند.

وی بیان کرد: تا این لحظه شکایت یا نارضایتی خاص یا حادی از سوی کارگران بابت عدم پرداخت دستمزد دیماه آنها از سوی کارفرمایان به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام نشده است که این اداره کل به صورت رسمی وارد قضیه شود.

از زمان شروع سرمای شدید و زیر ۲۰ درجه در مشهد و سایر نقاط خراسان رضوی طبق مصوبه ستاد انرژی استان، صاحبان صنایع خراسان رضوی برای تامین گاز بخش خانگی همکاری و مصرف گاز خود را قطع کردند و همچنین ساعات فعالیت خود را کاهش دادند.

پس از بهتر شدن شرایط آب و هوایی، صاحبان صنایع خراسان رضوی از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون طبق مصوبه ستاد انرژی استان ملزم به استفاده از سوخت دوم و همچنین کاهش میزان تولید خود شدند، به طوری که باید با ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی خود فعالیت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2695775
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد