۷ سال پیش

طرح رتبه بندی مشاغل بطور میانگین سه میلیون ریال به حقوق فرهنگیان اضافه کرد
اطلاعات بیشتر

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح رتبه بندی مشاغل در مهرماه سال گذشته بطور میانگین سه میلیون ریال به حقوق همکاران فرهنگی و معلمان شاغل در این وزارتخانه اضافه شده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی روز جمعه در جمع فرهنگیان، بازنشستگان و کارکنان آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این طرح موجب شد بین 900 تا پنج میلیون و 900 هزار ریال به حقوق معلمان و فرهنگیان اضافه شود که البته هنوز هم با حق و نیاز واقعی فرهنگیان فاصله داریم.
وی با بیان اینکه موضوع تبعیض حقوق فرهنگیان با برخی از دستگاه ها را تایید کرده و قبول دارم، افزود: البته این مشکلات معیشتی و تبعیض حقوق مربوط به چند سال اخیر، یا 10، 20 و 30 سال گذشته نیست بلکه در دوران رژیم منفور پهلوی نیز وجود داشته و در آن دوران هم شاهد اعتراض معلمان بودیم.
فانی از فرهنگیان و معلمان خواست متناسب با عمر و توان دولت یازدهم از آن برای حل مشکلات انتظار داشته باشند و یادآور شد: فرهنگیان عزیز انتظار ندارند دولت مظلومی که سه سال است سر کار آمده بار مشکلات سال های قبل را هم بر دوش بکشد.
وی با بیان اینکه در طرح رتبه بندی 40 تا 50 هزار نیروی خدمتگزار و خدماتی وزارت آموزش و پرورش شامل اضافه حقوق نشدند، گفت: در حال پیگیری و تلاش هستیم که افزایش حقوق در قالب طرح رتبه بندی شامل این افراد هم بشود که به نتایجی هم رسیده ایم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صدور احکام مربوط به حق مرزی برای فرهنگیان شاغل در این مناطق تاکید کرد: هر منطقه ایی را وزارت کشور بعنوان منطقه مرزی تایید و اعلام کند وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد بلافاصله نسبت به صدور حکم و افزایش حق مرزی در حقوق فرهنگیان اقدام کند.
فانی از استاندار ایلام درخواست کرد اگر منطقه ای در این استان مرزی است و وزارت کشور هنوز آن را اعلام نکرده، پیگیری کنند تا پس از تایید وزارت کشور، آموزش و پرورش نسبت به اعمال افزایش حق مرزی در حقوق کارکنان آن منطقه اقدام کند.

** تلاش مستمر برای رسیدن به اهداف توسعه همه جانبه کشور
وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه چیزی نیست جز تلاش در همه عرصه ها، اظهار کرد: معلمان و شاغلان دیروز، اکنون در جمع بازنشستگان هستند لذا این نشست فرصتی است برای تبادل و تعامل بین همکاران فرهنگی تا انتقاد سازنده و پیشنهاد و راهکار مناسب ارائه دهند چون این نشست ها باید به هم افزایی و تعامل و تبادل نظر این مردم فداکار بیانجامد.
وی به دوران دفاع مقدس و ایستادگی مردم این استان در مقابل دشمن متجاوز اشاره کرد و گفت: مردم این استان در هشت سال جنگ از مرزهای کشور دلیرانه دفاع کردند و امنیت را به ارمغان آوردند.

** شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش
وی تاکید کرد: بازنشسته ها و شاغلان هر دو از خانواده آموزش و پرورش هستند و ما مدیون تک تک معلمان و بازنشستگان و با آنها هم صدا و همراه هستیم
وی تاکید کرد: ما خود را از شما جدا نمی دانیم اما انتظار شما باید متناسب با توان دولت و عمر این دولت باشد که با وجود عمر کم و مشکلات عدیده ای که دارد در تلاش برای رفع نواقص و مشکلات فرهنگیان است.
وی یادآور شد: ما قبول داریم با 10 میلیون ریال نمی توان زندگی کرد اما باید این مشکلات را در حد توان تحمل کرد مستحضرید امسال حقوق کارمندان 12 درصد افزایش داشت ولی حقوق بازنشستگان 20 درصد، که این می تواند قدم مثبتی برای حل مشکل این عزیزان باشد.
وی اظهار کرد: مشکل بازنشسته های با حقوق زیر 10 میلیون ریال در حال پیگیری و ترمیم است و با توجه به حساسیت و حیاتی بودن این موضوع در امر معیشت و هزینه های آنها بزودی مشکلات ترمیم خواهد شد.
فانی افزود: درست که دولت موظف است حداقل معادل تورم حقوق را افزایش دهد اما در این سه سال دولت یازدهم قانون را اجرا کرده است و مشکل این انباشت ها به دولت های قبل مربوط است چون این دولت متناسب با تورم حقوق را طبق قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش داده است.

** جذب فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش
وی در خصوص جذب فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش گفت: برای استخدام در آموزش و پرورش، فرزندان فرهنگیان در صورت داشتن شرایط یکسان و برابر نسبت به سایر داوطلبان در اولویت هستند.
به گفته وی، 10 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده اند و 10 هزار نفر نیز مجوز استخدام داریم و معتقدیم فرزندی که در یک خانواده فرهنگی تربیت شده معلم مناسب تری است لذا با این سیاست می توانیم نیروی بهتری جذب کنیم.

** بومی سازی نیروی انسانی
وی اضافه کرد: در ایلام 92 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند که برای این تعداد 11 هزار و 300 نیروی انسانی وجود دارد یعنی به ازای 9 دانش آموز یک نیروی انسانی، که نسبت به میانگین کشوری بالا است.
فانی تاکید کرد: یکی از سیاست های این وزارت بومی پذیری است و هر استان با توجه به نیروهای متخصص و بومی خود در آموزش و پرورش استخدام می شود
وی در رابطه با نیروی مازاد به خصوص در بخش بانوان گفت: در تلاشیم این نیروها را ساماندهی کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود و افرادی که بدلایلی تقاضای بازنشستگی پیش از موعد دارند را بازنشسته می کنیم.
فانی اضافه کرد: ما یک میلیون نفر همکار فرهنگی داریم و توازن ایجاد کردن و مدیریت این ظرفیت کاری مشکل است باید هم شما و هم وزارتخانه کمک کنند این عدم توازن و توزیع نیروی انسانی با مدیریت صحیح بر طرف شود.
به گفته وی، در ابتدای مدیریت در وزارت آموزش و پرورش 500 هزار ساعت در هفته نیروی مازاد داشتیم ولی اکنون این عدد به 64 هزار ساعت کاهش پیدا کرده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید مسائل و مشکلات را درک کنیم و با استخدام های بومی و توزیع نیروی انسانی مناسب از طرق دانشگاه فرهنگیان که مهر ماه سال جاری اولین گروه آنها جذب آموزش و پرورش می شوند گام موثری برای ایجاد توازن برداریم.

** پاداش پایان خدمت فرهنگیان
وی در رابطه با پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93 گفت: 10 هزار و 500 میلیارد ریال پرداختی این سال بود و با مسئولیت شخص خودم 9 هزار میلیارد هم تسهیلات از بانک گرفتیم تا پاداش ها را پرداخت کنیم.
وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در سه سال گذشته و کاهش درآمدهای کشور افزود: این امر در افزایش حقوق و دیر پرداخت شدن پاداش ها تاثیر داشته است.
فانی تاکید کرد: امسال 45 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پاداش آخر خدمت فرهنگیان برای وزارت آموزش و پرورش تصویب شده است تا با آن پاداش بازنشستگان سال 94 پرداخت شود.
فانی در خصوص دیگر علت به تعویق افتادن پرداخت پاداش پایان خدمت، گفت: زمانی که یک فرد بازنشسته می شود پرونده از دستگاه مربوطه به صندوق بازنشستگی که زیر مجموعه وزارت تعاون کار و امور اجتماعی است، منتقل می شود که این جابجایی نیز در بروز وقفه موثر است.

** مبنای آموزش و پرورش حرکت در مسیر برنامه ششم توسعه است
فانی مبنای حرکت آموزش و پرورش را در مسیر برنامه ششم توسعه در سال 95 اعلام کرد و افزود: 156 برنامه در وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این هدف طراحی شده و در حال اجرا است.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تغییرات سند تحول بنیادین گفت: تغییر در سند تحول هر پنج سال یکبار در صورت نیاز از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می شود.

** هدایت تحصیلی
وی اضافه کرد: طرح هدایت تحصیلی با توجه به اولین سال اجرای آن در نظام آموزشی کشور دارای مشکلاتی است و به بازنگری نیاز دارد که بطور مطمئن در سال آینده مشکلات آن کمتر خواهد شد.
وی تاکید کرد: زمانیکه مشکلات در بک جا تجمیع و بر دوش وزارتخانه باشد امکان حل آن کاهش می یابد اما در صورت توزیع این مشکلات بین مدیران و همکاران و دست اندرکاران امکان برطرف کردن آن راحت تر است
فانی افزود: باید همه با هم و در کنار هم این مشکلات را رفع کنیم تا در آینده آموزش و پرورش بهتری داشته باشیم البته فرهنگیان باید وزیر و وزارتخانه را از خود بدانند و با تحمل مشکلات و همکاری و تعامل به سمت توسعه پیش برویم.
وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه برای شرکت در آیین افتتاح طرح های هفته دولت به استان ایلام سفر کرد، شرکت در نشست مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان ایلام، بهره برداری از 164 طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی و آغاز عملیات اجرایی 17 واحد آموزشی از برنامه های روز نخست سفر فانی به ایلام بود.
دیدار با فرهنگیان، بازنشستگان و مسئولان آموزش و پرورش استان ایلام و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام از برنامه های روز دوم سفر وزیر آموزش و پرورش به استان ایلام است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=658507
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد