• ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
  • 0k نظر «نمایش»

عدم اجرای قانون استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی قزوین

عدم اجرای قانون استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی قزوین

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

میزان اجرای قانون استخدام معلولان در قزوین کمتر از 25 درصد است 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: میزان اجرای قانون استخدام معلولان در دستگاه های اجرایی بسیار کم و در بعضی موارد اجرا نمی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی دهباشی‌پور بعد از ظهر امروز در نشست با اهالی رسانه استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در دولت سیزدهم 532 واحد مسکونی به مجموعه مددجویان بهزیستی به ویژه معلولان واگذار کردیم و مجموع جذب مشارکت‌های مردمی به 31 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم 60 فقره کمک‌هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و 68 فقره کمک‌هزینه تأمین لوازم خانگی به مددجویان بهزیستی پرداخت کردیم، گفت: در حال حاضر 146 فرزند تحت پوشش بهزیستی داریم که توسط خیران حمایت می‌شوند.  

دهباشی‌‌پور اضافه کرد: در دولت سیزدهم مجموع مراکز خدمات بهزیستی به 282 مرکز رسیده است که شامل 10 مرکز اختصاصی خدمات اجتماعی، 51 مرکز توان‌بخشی، 85 مرکز پیشگیری از اعتیاد، 17 مجتمع خدماتی، 53 مرکز مثبت زندگی و 66 مؤسسه غیردولتی است. همچنین در دولت سیزدهم 18 موافقت اصولی برای راه‌اندازی مراکز غیردولتی، 40 پروانه فعالیت و 13 پروانه تاسیس مؤسسات خیریه صادر کردیم. 

وی ادامه داد: در حوزه خوداشتغالی از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید برای 84 نفر ایجاد اشتغال کردیم و 97 میلیارد تومان به این افراد تسهیلات اشتغال پرداخت کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین درباره وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره 16 گفت: از ابتدای دولت سیزدهم 125 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 به بهزیستی استان قزوین تخصیص داده شده که 106 میلیارد تومان از این اعتبارات محقق شده است. در همین راستا 757 نفر را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کردیم که 600 نفر از این مددجویان موفق به دریافت تسهیلات اشتغال تبصره 16 شدند.

دهباشی‌پور افزود: در دولت سیزدهم 6 هزار و 553 نفر از زنان سرپرست خانوار، 1358 نفر از زنانی که همسران آنها فوت شده، 1443 نفر فرد ازکارافتاده، 3 هزار و 452 نفر بانوی مطلقه و 220 نفر زن خودسرپرست را تحت پوشش معاونت اجتماعی بهزیستی استان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه چندقلویی‌ها 610 خانواده را تحت پوشش قرار دادیم که شامل 550 خانواده دارای دوقلو، 59 خانواده دارای 3 قلو و یک خانواده دارای 4 قلو را تحت پوشش قرار دادیم. به هر خانواده دارای سه‌قلو یک میلیون و 700 هزار تومان در ماه و به هر خانواده دارای دوقلو یک میلیون و 400 هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره میزان اجرای قانون استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی گفت: میزان اجرای قانون استخدام معلولان یعنی اختصاص 3 درصد از سهمیه استخدام دستگاه‌های اجرایی به معلولان در استان قزوین کمتر از 25 درصد است و در 75 درصد موارد این قانون اجرا نمی‌شود.

دهباشی‌پور افزود: در واقع در آزمون‌های استخدامی سهمیه 3 درصدی استخدام معلولان را به مشاغلی اختصاص می‌دهند که کار در این مشاغل متناسب با ویژگی‌های معلولان نیست. برای نمونه در آزمون استخدامی امسال سهمیه استخدام معلولان را به جای اختصاص به آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش عادی اختصاص داده بودند که در نهایت معلولان ما در مرحله گزینش رد شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2698454
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد