۷ سال پیش

قانون کار بزرگ‌ترین مانع ایجاد اشتغال

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه با وجود مشکلات و محدودیت‌های موجود اقتصاد مقاومتی عملی نمی‌شود خواستار تخصیص اختیارات به مدیران استانی شد.

جهت مشاهده اخبار قانون کار اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در جلسه اقتصاد مقاومتی که جمعه‌شب در محل استانداری برگزار شد، با انتقاد از استفاده کاغذی از اقتصاد مقاومتی در اعلام برنامه‌های برخی مدیران اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر کارهایی که در کشور انجام می‌شود تنها پسوند مقاومتی به آن افزوده می‌شود.
وی ابراز کرد: امروز تنظیم، اصلاح و تدوین قوانین متناسب با جنگ اقتصادی به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین محورها برای تحول اقتصادی باید مبنای مطالبه جدی دولت از مجلس باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: باید در یک تعامل و همفکری با دولت تفاوت اقداماتی که در اقتصاد مقاومتی با اقتصاد غیر مقاومتی انجام می‌شود، مشخص و تعیین شود.
پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: باید وجه تمایز ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی و غیر مقاومتی تعیین و مأموریت و چارچوب‌های آن روشن شود به‌گونه‌ای که اگر رهبر انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح نمی‌کردند آیا موضوعاتی غیر از آنچه که امروز در دست انجام است، صورت می‌گرفت؟
وی تصریح کرد: امروز باید رویکرد برنامه‌های ابلاغی رهبر انقلاب به‌صورت واضح تشخیص داده و مسیر مشخصی برای اجرای آن تعریف شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه امروز وزارت کشور تمرکزش به مسائل اقتصادی قابل‌توجه و تقدیر است، گفت: امروز به‌جای مأموریت‌های سیاسی و اجتماعی که وجه غالب فعالیت این وزارتخانه بوده است، اقتصاد مقاومتی را جزو اولویت‌های خود قرار داده و به‌نوعی بار سایر وزارتخانه‌ها را هم به دوش می‌کشد.
پور ابراهیمی تصریح کرد: باید برای حداقل پنج سال محدودیت‌ها در یک چارچوب مشخص تعیین‌شده و به مدیران اختیارات لازم داده شود تا بر اساس آن اقدام کنند چراکه به‌طور طبیعی قوانین موجود برای زمان جنگ کارساز نیست.
وی افزود: دولت در قالب لایحه این مباحث اصلاحی و قوانین اقتصادی را ارائه کند و یا اینکه ما در مجلس آن‌ها در قالب طرح تهیه و ارائه کنیم و دولت هم با آن مخالفت نکند.
وی تصریح کرد: امروز راهی نداریم جز اینکه رویکردها را متفاوت از قبل طراحی و اجرا کنیم زیرا 37 سال کشور را با این رویکردها اداره کردیم و امروز خروجی آن وضعیت موجود است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بابیان اینکه موضوع بحث رویکرد تمرکززدایی و افزایش اختیارات استان‌ها ازجمله مباحث مهم در این تحول اقتصادی است، گفت: تا این اختیارات به وزارت کشور و استانداران واگذار نشود، استانداران نمی‌توانند عملکرد موفقی در این حوزه ارائه دهند.
پور ابراهیمی چالش اصلی امروز را ضرورت تمرکززدایی در کشور دانست که باید در برنامه ششم هم به‌طور جدی دیده شود.
وی ادامه داد: 80 درصد فعالان اقتصادی امروز در کشور اعلام می‌کنند بزرگ‌ترین چالش تأمین مالی است که در کشور ما تبدیل به یک گره بزرگ اقتصادی شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه قوانین و مقررات کشوری یک چالش اساسی را در بخش اقتصادی به وجود آوردند، افزود: قانون کار ایران به دلیل سخت‌گیری‌های بیش‌ از اندازه از صیانت کارگر موجب شده است کارگران خود خواستار عدم‌ حمایت توسط این قانون باشند.
پور ابراهیمی با تأکید بر ضرورت تسهیل قانون کار در کشور بیان کرد: سخت‌گیرانه‌ترین قانون کار در دنیا متعلق به ایران است و موجب شده تا بسیاری از موارد اشتغال‌زایی با مشکل روبه‌رو شود.
وی در خصوص تحریم‌ها و تأثیر آن‌ها بر اقتصاد ایران تأکید کرد: تحریم‌ها در اقتصاد ایران تأثیر بسیاری داشته است اما گاهی مواقع این تحریم‌ها موجب شده‌اند در راستای معضلات خود اقدام کنیم و باید گفت در دوره‌های قبلی به این دلیل اقتصاد مقاومتی پایه‌گذاری نشده است که مسئولین در مواجهه با مشکلات و معضلات غفلت کرده‌اند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بحث موارد اقتصادی تصریح کرد: بررسی قوانین و تدوین آن‌ها متناسب با شرایط کشور و اجرای آن‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌هاست اما باید در نظر گرفته شود که اگر نظارت بر اجرای این قوانین صورت نگیرد اصلاحات بسیاری باید در آن‌ها انجام شود.
پورابراهیمی داورانی با اشاره به حذف یارانه افراد پردرآمد جامعه اظهار امیدواری کرد با اختصاص بخشی از یارانه حذف‌شده پردرآمدها به دولت شاهد رونق در فضای اقتصادی کشور باشیم.
وی ابراز کرد: متأسفانه در ایران عادت کرده‌ایم تا زمانی که در مورد یک مسأله غافلگیر نشده‌ایم به دنبال درمان قطعی آن نباشیم و مسئله وابستگی دولت به درآمدهای نفتی نیز مستثنا از این نکته نیست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بر لزوم توجه به بحث مفاسد اقتصادی تأکید و افزود: اعتماد مردم به کشور بزرگ‌ترین سرمایه محسوب می‌شود و آنچه کشور و مسئولان را نگران کرده است خدشه‌دار شدن این اعتماد به‌وسیله فسادهای اقتصادی است که بیش از تحریم‌ها در رکود اقتصادی کشور سهم داشته‌اند.
پورابراهیمی داورانی در ادامه بابیان اینکه تأمین مالی در حال حاضر به بزرگ‌ترین معضل کشور تبدیل‌شده است از اجرای طرح بانکداری اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=645445
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد