۷ سال پیش

لایحه جدید قانون کار به رؤیت کارگران هم نرسیده است
اطلاعات بیشتر

 

عضو هیئت‌مدیره شورای عالی اسلامی کار با بیان اینکه لایحه جدید قانون کار که به تازگی اعلام وصول شده به‌رؤیت بخش کارگری هم نرسیده است، تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد نگاه سرمایه‌داری در تدوین این لایحه حاکم بوده است.

جهت مشاهده اخبار قانون کار اینجا کلیک کنید


احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در دولت‌های گذشته برای انجام تغییرات هر چند به صورت نمادین لوایح به رؤیت بخش‌های کارگری رسیده و از تشکل‌های این بخش نظرخواهی می‌شد، اما هم‌اکنون این اقدام نمادین نیز انجام نشده است؛ به‌نظر می‌رسد نگاه سرمایه‌داری در تدوین این لایحه حاکم بوده که به‌هیچ عنوان نظرات گروه‌های وابسته به کارگران در آن گرفته نشده و تنها با توجه به صلاحدید خود دولت به مجلس ارائه شده است.
عضو هیئت مدیره شورای عالی اسلامی کار بیان کرد: هم اکنون در حال رایزنی با نمایندگان استان‌های مختلف هستیم تا این لایحه به هیئت دولت بازگردانده شده و نظرات کارگران نیز در آن‌ها درج شود.
سهرابی با اشاره به مشکلات زیادی که حوزه کارگری دارد، تصریح کرد: تغییر قانون کار به نفع کارفرمایان مشکلات بیشتری را در حوزه معیشت برای این قشر به‌وجود می‌آورد و آن‌ها را در فشار مضاعفی می‌گذارد.
وی با اشاره به مطالبات برخی از کارگران از کارفرمایان خود، بیان کرد: بعضی از شرکت‌ها در خراسان‌رضوی بیش از 8 ماه است که حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند و پرسنل آن‌ها سرگردان هستند به عبارت بهتر عقب افتادن حقوق و موضوع مطالبات کارگران تبدیل به امری طبیعی شده و اصلا جای تعجب ندارد که برخی از کارخانه‌ها تا 3 ماه حقوق کارمندان خود را پرداخت نکنند.
عضو هیئت مدیره شورای عالی اسلامی کار تأکید کرد: هم‌اکنون مشکلات زیادی برای بخش صنعت وجود داشته و شاهد این هستیم که کارخانجات با یک سوم ظرفیت خود فعالیت دارند و با وجود این روند بسیار طبیعی است که حقوق کارگران آن‌ها به تعویق بیفتد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=651867
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد