۸ سال پیش

لایحه ی بودجه ۹۵ و حکایت حقوق بازنشستگان

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

بودجه سال 95 کل کشور بالغ بر 838 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 4.3 درصد رشد داشته است. اگرچه تدوین این لایحه در راستای برنامه پنجم توسعه می باشد و تکیه بر اقتصاد داخلی است تا صادرات نفت ، اما در جهت اجرای آن نکاتی قابل تامل است :

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


1- در درآمدهای عمومی ، عوارض و مالیات با 86 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که از میزان سال گذشته  6 / 22 درصد رشد داشته است . با این تفسیر ، مالیاتی به نام ارزش افزوده که تاکنون بر میزان 8 درصد بوده به میزان 10 درصد افزایش پیدا می کند . اجرای این درآمد تکیه ی اصلی اش روی اقشار کم درآمد است به گونه ای که بیشتر شرکت ها و موسساتی که از درآمد بالائی در درآمدهای عمومی برخوردار هستند یا توان پرداخت این مالیات ها را ندارند یا خودبه خود تا کنون به تعطیلی کشیده شده اند .

تحقق چنین درآمدی در صورتی امکان ظهور دارد که با تکیه بر نقدینگی در جامعه و افزایش تولید و نهایت آن توسعه ی صادرات بتوان چنین درآمدی را به مرز ظهور رساند . اگر رشد سرمایه گذاری در سال  95 با رقمی 4 درصدی پیش بینی شده است لازمه ی این رشد بالا بردن توان شرکت ها و کارخانجاتی است که تا پایان امسال یا با سختی تمام به حیات خود ادامه می دهند یا به ورطه ی تعطیلی کشیده می شوند . از این رو بار سنگین این درآمد بر دوش مصرف کننده و اقشاری است که از درآمد ثابتی برخوردارند .

2- پیش بینی تورم 14 درصدی در این لایحه یکی دیگر از نکاتی است که اجرایش جای تامل دارد ، اصولاً تفسیر تورم در هر دولتی بر اساس تفکرات آن ، شکل می گیرد ، زمانی تورم تا مرز 40 درصد نزدیک شده بود که با تفسیر 22 درصدی آن را بیان می نمودند .

اگر یکی از پایه های تحقق تورم را عرضه و تقاضا و قدرت خرید مردم بدانیم ، با طی ماهه ای پایانی سال آیا بر قدرت خرید مردم افزوده شده است ؟ و آیا نرخ ثابتی در سبد کالاهای مایحتاج مردم تا پایان سال دیده می شود ؟

اگر این ثبوت وجود دارد می توان انتظار رقم 14 درصدی تورم را داشته باشیم امّا با این رشد قیمت ها و رکودی که وجود دارد برای یک کارمند بازنشسته که درآمدش یک میلیون تومان است با رقم 140 هزار تومان چگونه می تواند به زندگی اش سرو سامان دهد ؛ این در حالی است که برای کارمندی که درآمدش 5 میلیون تومان است این افزایش رقمی در حدود 700 هزار تومان را نشان می دهد .

در سال جاری بازنشستگان با وجود در آمد ثابت شان بیشترین سختی و مشکلات را در دریافت حقوق خود داشته اند . پرداخت حقوق در هر ماه با تاخیرات طولانی و عدم تطابق دریافت ها با مخارج روزانه شرایط بسیار سختی را برای این اقشار که جوانی خود را در اختیار سیستم دولتی بوده اند ایجاد می کند از رقم 2 هزار میلیارد تومانی که به صندوق های بازنشستگی داده می شود بهتر می بود با در نظر گرفتن شرایط سخت زندگی بازنشستگان با تبصره ای از طریق صندوق بازنشستگی ، به این قشر توجه بیشتری نمود و نیازهای آنان را پاسخ مثبت د اد .

به راستی ، سال 95سال بسیار سختی آن هم برای قشر بازنشسته خواهد بود .

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=571938
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد