• ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم ارائه گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای در ورود به شغل معلمی

لزوم ارائه گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای در ورود به شغل معلمی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

شرط معلمی در تمام مدارس اعلام شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، شرط ورود به حرفه معلمی را ارائه گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای اعلام کرد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس، دارا بودن گواهینامه صلاحیت معلمی به عنوان مستند رسمی احراز توانایی یک فرد برای ایفای نقش معلمی است گفت: تا کنون و از سال ۱۳۹۴ متعاقب چندین دوره آزمون استخدامی و برگزاری دوره مهارت‌آموزی، بیش از ۱۰۷ هزار مهارت‌آموز به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، ایوب ابراهیمی در حاشیه برگزاری دوره هفتم آزمون جامع مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره این آزمون ارائه داد و در این باره اظهار کرد: کارآمدی نظام آموزشی با توسعه‌یافتگی جامعه در ابعاد مختلف آن مرتبط است.

وی افزود: نظام آموزشی کارآمد، اثربخشی مدارس و موفقیت‌های تحصیلی فراگیران بدون معلمان توانمند و کارآمد، قادر به ایجاد تحول و اصلاح فرآیندهای آموزش و یادگیری نخواهد بود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بر اساس تبصره ۵ ماده واحده مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس (اعم از دولتی و غیردولتی)، دارا بودن گواهینامه صلاحیت معلمی، به عنوان مستند رسمی احراز توانایی یک فرد برای ایفای نقش معلمی است عنوان کرد: کسب اطمینان از کیفیت شایستگی‌های معلمان یک ضرورت انکار ناپذیر برای افزایش بهره‌وری نظام آموزشی است و این مهم بدون نظام‌ ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای محقق نخواهد شد.

 ابراهیمی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در جایگاه نهاد حاکمیتی تربیت معلم، با دغدغه پرورش معلمانی فاخر و توانمند برای تربیت نسلی شایسته، همواره مسئله کیفیت را به عنوان رویکردی مهم و جدی در نظر داشته و برنامه جامعی برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان خروجی دانشگاه تدوین کرده است. 

وی با اشاره به اینکه در همین راستا «مرکز سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی» تا کنون از سال ۱۳۹۴ متعاقب چندین دوره آزمون استخدامی و برگزاری دوره مهارت‌آموزی، بیش از ۱۰۷ هزار مهارت‌آموز (مشمول ماده۲۸ اساسنامه) به وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است، گفت: این افراد دوره مهارت‌آموزی و فرایند ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای را با موفقیت گذرانده‌اند. هم اکنون نیز دوره هفتم ارزیابی مذکور در حال برگزاری است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ارزشیابی جامع صلاحیت‌ حرفه‌ای معلمی دانشگاه فرهنگیان بر شش هدف کلان سنجش اثربخشی، تضمین کیفیت، پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی، جهت‌دهی به فرایند یادگیری و آموزش، انگیزه‌بخشی و تصمیم‌یاری استوار است. همواره تلاش می‌کنیم در راستای ماموریت ها و اهداف خود این مهم را به درستی اجرا و موضوع کسب اطمینان از کیفیت خروجی‌های خود را از منظر پاسخگویی به جامعه و مخاطبان به صورت تمام و کمال به انجام برسانیم.

به گفته ابراهیمی حفظ، ارتقا و کسب اطمینان از کیفیت سرمایه انسانی آن هم در وزارت آموزش و پرورش، خواسته ای عمومی، الزامی اخلاقی و سازمانی است که بر آن اصراری جدی داریم و امیدواریم مهارت آموزان نیز به موضوع مهم کسب شایستگی های معلمی توجه داشته باشند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2708373
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد