• ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم افزایش بالای ۳۰ درصدی حقوق و دستمزد کارگران

لزوم افزایش بالای ۳۰ درصدی حقوق و دستمزد کارگران

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کارگران افزایش حقوق کمتر از 30 درصد را نمی‌پذیرند

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری دانشجو، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق و دستمزد کارگران نباید کمتر از 30 درصد باشد.

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره افزایش حقوق کارگران در سال آینده اظهارکرد: تعیین حقوق و دستمزد کارگران در کشور یکی از تصمیمات بسیار ضروری دولت‌ها توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی است. برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران در کمیته‌های تخصصی، بیش از 110 کالای اساسی مورد نیاز مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد و متناسب با تورم و سبد هزینه خانوار و سیاست‌های دولت در هرسال، تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بنا به شرایطی که وجود داشت، تنها سالی بود که برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران، به صورت آزادانه تصمیم گیری شد؛ البته رای تشکل‌های کارگری و کارفرمایان در این زمینه بسیار مهم است به نحوی که مبنای تعیین میزان حقوق کارگران، توافق کارگران و کارفرمایان است و دولت نقش تنظیم‌گر را در این زمینه ایفا می‌کند.

کارنامی ادامه داد: افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال گذشته، باعث ضرر کارفرمایان نشد زیرا که افزایش قدرت خرید کارگران از سویی دیگر به نفع کارفرمایان تمام می‌شود. یکی از مشکلاتی که کارفرمایان در سنوات گذشته با آن مواجه بودند، واردات محور بودن برخی از کالاها در داخل کشور بود که باعث ضربه به تولید داخل می‌شد؛ اما امسال کارگران با انگیزه بیشتری کار کردند به طوری که بخشی از رشد اقتصادی کشور، نشات گرفته از بهره وری ناشی از افزایش حقوق و دستمزد امسال بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال 1402، در تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران اثر گذار خواهد بود؛ البته که هنوز افزایش 20 درصدی نهایی نشده است اما به طور معمول، افزایش حقوق و دستمزد کارگران، 10 درصد بیشتر از حقوق کارمندان دولت بوده است. لذا پیش بینی می‌کنیم سال آینده افزایش حقوق و دستمزد کارگران بیش از 30 درصد باشد.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشته باشیم که کارگران افزایش حقوق کمتر از 30 درصد را به هیچ وجه نمی‌پذیرند و حتما افزایش حقوق آن‌ها باید بالای 30 درصد باشد. مسلم است که در شرایط اقتصادی کشور باید از کارگران حمایت داشته باشیم زیرا قشر کارگری، یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که تمامی امورات زندگی آن‌ها به حقوق و دستمزدهایشان وابسته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2693459
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد