• ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم صدور ابلاغیه حق مسکن کارگران در شهریور ماه

لزوم صدور ابلاغیه حق مسکن کارگران در شهریور ماه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

در انتظار ابلغ حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نماینده کارگری دستمزد گفت : همچنان در انتظار ابلاغیه حق مسکن 650 هزا تومانی کارگران هستیم و امیدواریم تا این ماه صادر شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ فرامرز توفیقی (از نمایندگان کارگری دستمزد) افزود : کارگران شش ماه است در انتظار ابلاغ حق مسکن قانونی هستند؛ شورایعالی کار در اسفندماه حق مسکن را از ابتدای سال ۶۵۰ هزار تومان تصویب کرده اما هنوز خبری از اجرای قانون نیست.
وی تاکید می‌کند: دولت نمی‌تواند قوانین مزدی را زیر پا بگذارد؛ سابقه نداشته حق مسکن مصوب شورایعالی کار که با امضای وزرای دولت مصوب شده، اجرایی نشود؛ اولین بار است که می‌بینیم دولت به امضای وزرای خود پایبند نیست.
به گفته وی، کسر صد هزار تومان از مبلغ حق مسکن، اولین قدم در جهت زیر پا گذاشتن حقوق مزدی کارگران مشمول قانون کار است گویا قصد دارند تمام ضوابط و بایدهای مزدی را به نفع خود تغییر دهند.
نماینده کارگران در کمیته دستمزد می‌گوید: در حالیکه انتظار داریم ترمیم مزد کارگران در دستور کار قرار بگیرد، بی‌اعتنایی به قانون پذیرفتنی نیست؛ توقع داریم قبل از نیمه‌ی شهریور دولت ابلاغیه‌ی اجرایی حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی را صادر کند تا کارفرمایان این ماه به کارگران مزد قانونی را بپردازند؛ مشخص نیست چرا بدون هیچ گونه توضیحی دولت از اجرای قانون استنکاف می‌ورزد آنهم در شرایطی که وضعیت معیشت کارگران به شدت بحرانی‌ست و دولت قصد دارد مزد کارمندان و بازنشستگان خود را در شهریور ترمیم کند.
وی تاکید می‌کند: باید ابلاغ حق مسکن قانونی صادر شود و همچنین مابه‌التفاوت پنج ماه اول سال به حساب کارگران واریز گردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2625625
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد