۷ سال پیش

مشمولان یک‌سوم از جریمه خرید سربازی را نقدی پرداخت می‌کنند
اطلاعات بیشتر

 

سخنگوی ناجا در دهمین نشست خبری خود پیرامون موضوعات از جمله قسط‌بندی سربازی، دستگیری جاعلان کارت‌های خدمت سربازی، آخرین وضعیت خلبان فراری، کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی را ارائه داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه دهمین نشست خبری سخنگوی ناجا با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال 95 اضافه کرد: همه بدانند که موضوعی به اسم خرید سربازی وجود ندارد بلکه این اقدام دریافت جریمه کسانی است که به هنگام مراجعه سربازی غیبت داشته‌ و یا تأخیر کرده‌اند امسال نیز همانند سال گذشته از زیر دیپلم تا دکتری تخصصی با مبلغی که از 10 میلیون تومان شروع و به 50 میلیون تومان ختم می‌شود می‌توانند نسبت به پرداخت جریمه سربازی خود اقدام کنند.
سخنگوی ناجا ادامه داد: به ازای هر یک سالی که از 8 سال غیبت می‌گذرد 10 درصد به میزان این جریمه اضافه می‌شود و به ازای تأهل به هر فرزند 5 درصد نیز از میزان جریمه کاسته می‌شود.
سخنگوی ناجا با بیان اینکه امسال شرایط قسط‌بندی جریمه‌های سربازی وجود دارد در تشریح این موضوع گفت: مشمولان می‌توانند یک سوم از جریمه‌های خود را به صورت نقدی و مابقی را به صورت قسطی پرداخت کنند که روال این موضوع طی روزهای آینده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود و چند بانک عاملی که متصدی این امر هستند،مشخص می‌شوند.
کاهش ضریب جعل کارت پایان خدمت به کمتر از 5 درصد
منتظرالمهدی با بیان اینکه در سال گذشته 4 باند جعل کارت خدمت سربازی در تهران و 6 باند در سایر استان‌ها دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: این افراد نسبت به جعل کارت پایان خدمت اقدام می‌کردند که تا به امروز نیز 916 نفر در این زمینه دستگیر و با تدابیر اندیشیده شده ضریب جعل کارت پایان خدمت به کمتر از 5 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.
آخرین وضعیت خلبان فراری
وی در مورد آخرین وضعیت خلبان فراری با بیان اینکه این فرد کمک دوم خلبان بوده است، اضافه کرد: این شخص از مسائل روحی و روانی رنج می‌برده و شنیده‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر در دانمارک اقامت دارد اگر این موضوع تأیید شود با اقدامات اینترپل محل را شناسایی، فرد را دستگیر و استرداد صورت می‌گیرد اما اگر کشوری که در حال حاضر در آن قرار دارد مشخص نباشد و جایی غیر از دانمارک باشد با اعلان قرمز حکم جلب سیار بین‌المللی برای او صادر می‌شود و این موضوع در تمام مبادی ورودی و خروجی کشورها نیز اعلام خواهد شد.
منتظرالمهدی در واکنش به صحبت‌های خبرنگاری مبنی‌بر اینکه چرا ناجا در اطلاع‌رسانی عقب‌تر از مردم است به عنوان مثال در پرونده ستایش بلافاصله اطلاع‌رسانی لازم انجام نشد و شبکه‌های اجتماعی سریع‌تر اطلاع‌رسانی کردند، گفت: وقتی پلیس حرفی می‌زند باید متقن باشد چون صحبت‌های پلیس سندیت پیدا می‌کند ما حتی اگر در برخی از پرونده‌ها سرنخی داشته باشیم آن را اعلام نمی‌کنیم مگر اینکه خبرنگاری سوالی بپرسد زیرا در بسیاری از موارد در انجام پیگیری‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید.
سخنگوی ناجا ادامه داد: در رابطه با پرونده ستایش همان ابتدا فرمانده استان با من در ارتباط بود و بلافاصله با خانواده مرحومه ارتباط برقرار کردند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
واکنش منتظرالمهدی به انتشار کلیپ‌هایی از پلیس
معاون اجتماعی ناجا در واکنش به انتشار کلیپ‌هایی در فضای اجتماعی از پلیس‌ها در خصوص کلیپ مأمور نیروی انتظامی که به خانه‌ای وارد شده بود، توضیح داد: برخی از کلیپ‌هایی که منتشر می‌شود مربوط به سالیان گذشته است در این کلیپ نیز مأموری خارج از وظیفه در مأموریت به منزلی مراجعه می‌کند مأمور خاطی نیز شناسایی شده و برخورد لازم صورت گرفته و از ادامه فعالیت او در کادر نیروی انتظامی ممانعت به عمل آمده است.
سخنگوی ناجا در ادامه در خصوص کلیپی که مربوط به اتوبان باکری است، اضافه کرد: پلیس نیز در این صحنه به موضوع وارد می‌شود تا با شلیک گلوله سارقی را که در پشت خودرو بوده است متوقف کند موضوع از این قرار است که دو فرد سرقتی را انجام می‌دهند یکی با موتورسیکلت فرار می‌کند و دیگری نیز به حاشیه اتوبان می‌آید جلوی یک ماشین مدل بالا را می‌گیرد و با تهدید چاقو و غمه قصد فرار دارد که پلیس در صحنه حاضر می‌شود و فرد را دستگیر می‌کند.
منتظرالمهدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اینکه گفته می‌شود نام خاوری از قرار اعلان قرمز پلیس اینترپل حذف شده است، توضیح داد: اعلان قرمز برای زمانی است که فردی شناسایی نشده باشد امروز نیز جای خاوری مشخص است و نیازی به اعلان قرمز وجود ندارد در حالی که اگر خاوری از کشور کانادا خارج شود اعلان قرمز برای کشورهای دیگر فعال است.
منتظرالمهدی در واکنش به گلایه‌های رئیس سازمان تعزیرات مبنی‌بر اینکه پلیس نیروی لازم برای این موضوع در اختیار سازمان تعزیرات قرار نمی‌دهد، توضیح داد: خواسته آنها این است که یگان ویژه در اختیار قرار گیرد که بررسی‌های لازم در حال انجام است تا سازو کاری در این زمینه مشخص شود پلیس بیشترین همکاری را با سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد قاچاق کالا و ارز دارد آن هم بدون اینکه هزینه‌ای را دریافت کند.
اقدامات قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز تشدید می‌شود
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: به دنبال فرمایشات ایشان جلساتی را با شرکای اجتماعی خود در این حوزه داشته‌ایم و قرار است گمرک با تغییرات به روز رصد بهتری را در این زمینه انجام دهد آنچه مسلم است تلاش ما در راستای اقتصاد مقاومتی ایجاد بستر امنیتی و جلوگیری از اقتصاد غیر رسمی است.
توضیحات منتظرالمهدی درباره کلیپ قرآن‌سوزی
سخنگوی ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد انتشار کلیپ قرآن‌سوزی در فضای مجازی گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده این اقدام توسط فردی 25 ساله‌ای به نام سالار صورت گرفته است که این شخص قبل از بارگذاری این کلیپ به قصد سفر به نروژ از کشور خارج شده است اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است البته این فرد جرائم دیگری نیز دارد و رد پایی از مسائل روانی در پرونده او دیده می‌شود.
سخنگوی ناجا در ادامه در مورد دستگیری فردی در پرونده انتشار عکس‌های مینو خالقی توضیح داد: هر چه هست آن چیزی است که در سایت‌ها مطرح شده پلیس نیز در این خصوص موردی را اعلام نکرده است.
یکی دیگر از خبرنگاران درباره حضور منصوره حسینی،مجری شبکه من و تو در ایران سوال پرسید که منتظرالمهدی پاسخ داد: جرمی از سوی او صورت نگرفته که دستور قضائی برای منع ورود و خروجش در کشور داده شده باشد پلیس بر اساس اعلام مرجع قضائی ورود و خروج افراد را کنترل می‌کند.
وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد انتشار تصاویر خودکشی افراد در شبکه‌های مجازی توضیح داد: تعدادی در حال اتفاق افتاده و تعدادی دیگر نیز مربوط به گذشته است. در راستای استفاده از فضای مجازی باید نظارت اجتماعی توسط کاربران نیز صورت گیرد و سایت‌های خبری معتبر نیز نسبت به اعلام اخبار اقدام کنند.
منتظرالمهدی در مورد صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری و اشارات ایشان به امنیت اخلاقی گفت: رفتار، منش و هنجارهای ما برگرفته از ارزش‌های جامعه است که به این ارز‌ش‌ها اخلاق گفته می‌شود برای همه کشورها در دنیا هنجارهایی تعریف شده که ملزم به رعایت آنها هستند و عده‌ای نیز ناظران انتظامی این موضوع محسوب می‌شوند تا امنیت عمومی برقرار شود امنیت اخلاقی و اجتماعی پازلی متشکل از امنیت روانی، مالی و جسمی است که همگی در ظرف امنیت اجتماعی قرار می‌گیرند و مردم نیز در این زمینه هیچ کوتاهی را از سوی پلیس نمی‌پذیرند.
قدردانی از سرباز وظیفه مهربان
سردار منتظرالمهدی در پایان به قدردانی از سرباز وظیفه مهربانی که در یک روز بارانی با کاور خود به یک کودک فال‌فروش کمک کرده‌بود تا از باران در امان بماند، گفت: این موضوع اتفاق خوبی است از این دست اتفاق‌ها همیشه رخ می‌دهد فرمانده پلیس انتظامی تهران بزرگ نیز از این سرباز قدردانی کرده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=596882
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد