• ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
  • 0k نظر «نمایش»

ملاک قبولی در آزمون وکالت نمره است

ملاک قبولی در آزمون وکالت نمره است

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کلید اولیه آزمون وکالت هفته آینده منتشر می شود

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری مهر، رییس اسکودا گفت: ملاک قبولی در آزمون وکالت تراز نیست و نمره در نظر گرفته می شود و همچنین کلید اولیه این آزمون هفته آینده و نتایج نهایی پایان شهریور اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر کوشا در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه پذیرش آزمون وکالت گفت: توانستیم در سی تیرماه آزمون وکالت را برگزار کردیم و تلاش‌های زیادی برای برگزاری صورت گرفت و ۲۶ اردیبهشت آگهی برگزاری آزمون منتشر شد.

وی افزود: آگهی تکمیلی با توجه به قانون تسهیل تنظیم و پخش شد. پذیرش داوطلبان بر اساس قانون تسهیل است.

در ادامه کیانی، در خصوص نحوه پذیرش گفت: در نظریه شورای نگهبان مشخص شده اگر موضوعی نیاز به تفسیر دارد نمی‌شود به آن وسعت داد مگر اینکه نیاز به اصلاح باشد. در قانون تسهیل صحبت از نمره است، اضافه کردن عبارتی با موضوع میانگین نمرات از لحاظ حقوقی صحیح نیست و اگر نمایندگان مجلس صحبتی در این رابطه دارند در قالب استفساریه آن را طرح کنند. البته ما مطیع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید آن را اجرا می‌کنیم.

در ادامه کوشا در خصوص آزمون وکالت گفت: تا قبل از این آزمون، طرفیت مشخص بود و مبنا تراز بود اما از این آزمون مبنا نمره است. منطق ما در رابطه با ظرفیت این است که
سقف را برداریم و افرادی را جذب کنیم که پایه علمی داشته باشند.

در ادامه کیانی، نایب رئیس اسکودا در این رابطه گفت: در قانون استخدامی عین قانون تسهیل صحبت از نمره و امتیاز است نه تراز. اینکه سازمان سنجش اعلام کرده بود در تمامی آزمون‌ها تراز ملاک است باید گفت اینگونه نیست.

کوشا در خصوص انتشار کلید سوالات آزمون گفت: نتیجه آزمون پایان شهریور اعلام و کلید سوالات هم هفته آینده منتشر می‌شود.

وی در خصوص اصلاح آئین نامه اجرایی قانون تسهیل کسب و کار گفت: اگر قرار باشد آئین نامه‌ای اصلاح شود باید از طریق خود کانون‌ها صورت بگیرد. آئین نامه از دید و زاویه قوه قضائیه و نه وکلا نوشته شده است و این در حالی است که باید صنفی باشد.جلسه‌ای را در ششم مرداد گذاشتیم و بحث کردیم که آیا اعضا موافق حل و فصل این موضوع هستند؟

کوشا ادامه داد: تصمیم گرفتیم اختیار تام به هیأت مذاکره کننده بدهد تا این تیم وارد بررسی چالش‌ها شود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا از درخواست وقت ملاقات با رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: از اژه ای تفت ملاقاتی را می‌خواهیم تا با حضور معاونان، موارد پیشنهادی مربوط به اصلاح آئین نامه جدید داریم. با توجه به قانون تسهیل نیاز به آئین نامه جدید داریم.

کوشا در رابطه با رد صلاحیت برخی کاندیداهای هیأت مدیره کانون وکلا گفت: نهاد وکالت استقلال دارد و ما مداخلات این چنینی را نمی‌پذیریم.

وی در رابطه با ضرب و شتم وکلا در برخی استان‌ها و حمایت اسکودا از وکلا گفت: گاهی ضرب و شتم در حین انجام وظیفه و از باب انجام وظیفه است اما گاهی ضرب و شتم در رابطه با زندگی شخصی وکیل است‌. ما از دسته اول حمایت می‌کنیم اما به طور کلی معتقدیم که وکیل به ما هو وکیل باید حمایت شود.

در ادامه حبیبی نایب رئیس اسکودا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه انتقادهایی در رابطه با نهاد داوری مطرح است آیا این موضوع از سوی وکلا پذیرفته شده است؟ گفت: شیوه نامه قوه قضائیه در رابطه با داوری مورد انتقاد وکلا است. مطابق قانون، ارجاع به داوری آزاد است و شیوه نامه فعلی داوری خلاف قانون، محدودیت ایجاد کرده است. در اینکه خیلی از موضوعات باید به داوری ارسال شود، بحثی نیست اما به شیوه نامه قوه قضائیه، انتقادات حقوقی مطرح است.

کوشا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص عدم حضور اسکودا در همایش قوه قضائیه و اینکه به نظر می‌رسد روابط بین اسکودا و قوه قضائیه حسنه نیست گفت: متأسفانه دعوت نشدیم و این در حالی است که ما هر ساله دعوت می‌شدیم. انتظار داریم که اگر فرشته عدالت دو بال دارد، هر دو بال آن یعنی وکالت و قضاوت توأمان در نظر گرفته شود.

نایب رئیس اتحادیه اسکودا در پاسخ به سوالی درباره خبر اخیری که در یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه ۶۳ درصد وکلا طبق اعلام سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مالیات پرداخت نکرده‌اند، گفت: تمدید پروانه وکالت با ارائه مفاصا حساب مالیاتی امکانپذیر است و این خبر خلاف واقع است.

کیانی اضافه کرد: وکلای دادگستری در راستای اجرای قانون تمبر مالیاتی باطل و اطلاعات مالیاتی خود را بارگذاری می‌کنند بنابراین اگر بخواهند در هر یک از مراحل اقدام قانونی انجام ندهند، با مشکل روبرو خواهند شد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در ادامه درباره وکلای در بند گفت: از وکلای در بند حمایت می‌کنیم و جلساتی با دادستانی داشتیم و شخصاً پیگیر پرونده وکلای در بند هستیم و در دادگاه‌های آنها حضور یافتیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2608165
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد