۷ سال پیش

نداشتن مهارت، مانعی بر سر راه اشتغال مددجویان بهزیستی
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی، گفت: نداشتن مهارت، بزرگترین مانع بر سر راه اشتغال مددجویان بهزیستی است.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


محمد سنجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه مهارت و فناوری یکی از عامل‌های اصلی رشد و توسعه‌ اقتصادی پایدار در کشورها به شمار می‌رود، اظهار کرد: به همین منظور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده‌ بهینه از فرصت‌ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد.
وی ادامه داد: جوانان با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به کار می‌گیرند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: این آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز ایجاد حرفه‌های با ثبات بوده و از پدید آمدن شغل‌های کاذب و ناپایدار که توسعه‌ همه جانبه‌ کشور را هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود، جلوگیری می‌کند.
سنجری با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افراد را با توجه به شرایط اقتصادی جامعه آماده‌ ورود به بازار کار می‌کند، عنوان کرد: بدین شکل مهارت‌های عمومی بازار کار و صنعت را مورد توجه قرار داده و کارایی افراد را با توجه به تغییرات تکنولوژیکی به روز می‌کند.
وی افزود: افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف می‌توانند در شغل‌های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین برطرف کننده‌ نیاز اصلی کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه باشند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گسترش آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و نیاز به افراد کارآفرین از اولویت و اهمیت فراوانی برخوردار است،گفت: نبود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی در جامعه پیامدهای منفی را به دنبال دارد که گسترش مدرک گرایی یکی از نتیجه‌های آن محسوب شده زیرا افراد پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شغل مناسب خود را پیدا نمی‌کنند.
سنجری تاکید کرد: یک جامعه برای به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی بایستی با استفاده از آموزش، خلاقیت را در جنبه‌های مختلف علمی و پژوهشی شکوفا سازد، از این رو توسعه‌ فرهنگ کارآفرینی و اهمیت و نیاز به تمامی حرفه‌ها باید در چارچوب آموزش‌های تخصصی گوناگون دیده شود.
وی یادآور شد: سال‌های گذشته به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب، کشور با پدیده مدرک‌گرایی روبرو شد که این امر به تنهایی پاسخگوی نیاز بازار کار و اشتغال در شرایط کنونی نیست، در حالی که اکنون مهارت‌های تخصصی و فنی برای ثبات و اشتغال پایدار اهمیت دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خاطرنشان کرد: حرفه‌ها و به ویژه شغل‌های دولتی از لحاظ جمعیت کارکنان محدودیت‌هایی داشته و به سرعت اشباع می‌شوند، به همین منظور باید با ایجاد شغل‌های تازه که به وسیله کارآفرینان شکل گرفته و در راه اشتغال‌زایی برای جوانان تلاش کرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=645447
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد