۷ سال پیش

هدایت تحصیلی،معیشت معلمان و استخدام درصدر انتقادات مدیران آموزش و پرورش
اطلاعات بیشتر

 

نمایندگان استان‌های مختلف طی سخنانی خطاب به وزیر آموزش و پرورش مشکلات خود را مطرح کردند، که می‌توان به نارضایتی از هدایت تحصیلی، مشکلات پیش‌آمده در استخدام آموزش و پرورش و ضرورت شفاف‌سازی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد.

جهت مشاهده آخرین اخبار معلمان و فرهنگیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین روز از سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور نمایندگانی از استان‌های مختلف مشکلات خود را با وزیر و معاونان این وزارتخانه در میان گذاشتند.
نماینده استان آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود به کمبود شدید نیروی خدمات در مدارس اشاره کرد و گفت: برای بهره‌مندی نیروهای اداری از مزایا و ترمیم حقوق ‌آنها باید فکری شود چرا که هم اکنون نیروهای توانمند در ادارات نمی‌مانند. یعنی باید تلاش کرد تا نیروهای اداری هم سطح معاونان اجرایی در مدارس در نظر گرفته شوند.
نماینده استان آذربایجان غربی در سخنانی با اشاره به فضای آموزشی و تراکم بالای دانش‌آموز در این استان گفت: تعداد افراد باز مانده از تحصیل در این استان بالا است.
یکی از بانوان به عنوان نماینده مشاور امور بانوان در سخنانی گفت: آموزش و پرورش برای سال آینده برنامه‌های ویژه‌ای را برای حمایت از دختران دانش آموز فاقد سرپرست،‌ آسیب‌دیده و زنان فرهنگی سرپرست خانوار مد نظر دارد.

* ضعف عملکرد آموزش و پرورش در بحث اطلاع‌رسانی
یکی دیگر از فرهنگیان در سخنانی عنوان کرد: دولت آقای روحانی مظلومترین دولت بوده است و هم اکنون در آموزش و پرورش شاهد اتفاقات ارزشمندی هستیم اما این اقدامات به خوبی اطلاع رسانی نمی‌شود. اگر چه مجموعه روابط عمومی وزارتخانه تلاش بسیاری می‌کنند اما کافی نیست چرا که هم اکنون همه آموزش و پرورش را مقصر می‌دانند.
نماینده استان تهران در سخنانی گفت: ساعات آموزش با محتوای کتاب‌های درسی متناسب نیست همچنین امسال استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی در پایان پایه نهم را شاهد بودیم اما هنوز ۲ گام اساسی باقی مانده است. که عبارتند از آموزش دبیران در رابطه با کتب جدید تالیف که تاخیر در این زمینه ما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

* ضرورت تدوین نظام جامع ارتقای معیشت فرهنگیان
وی افزود: نظام جامع ارتقای معیشت فرهنگیان باید طراحی و وضعیت صندوق غیر شفاف فرهنگیان نیز مشخص شود.

* نشاط و شادی در فضای مدارس نیاز است / ضرورت توجه به سلامت روان دانش‌آموزان
نماینده استان چهارمحال و بختیاری در سخنان خود با اشاره به این که سیاست اصلی این وزارتخانه ارتقای کیفیت است و در رابطه با آن سیاست‌های پنج گانه‌ای تدوین شده است. اما باید توجه داشت که توجه ویژه به سلامت جسم و روان دانش‌آموزان نیز اهمیت بسیاری دارد و برای افزایش نشاط و شادی در مدارس یک نیاز است.
وی افزود: با توجه به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان عده‌ای از سرایداران و خدمت‌گذاران مدارس مشمول این طرح نشده‌اند که این موضوع با انتقاد آنها همراه شده است.
نماینده خراسان جنوبی در سخنانی گفت: در استخدام نیروی انسانی که آزمون آن سال گذشته توسط سازمان سنجش برگزار شد در بحث نیازسنجی چه اقداماتی صورت گرفته بود. چرا که در استان ما در برخی مناطق با کمبود نیروی زبان انگلیسی مواجه هستیم که در استخدام اخیر جذب نشده اما در شرایطی که نیروی زبان فارسی مازاد داشتیم شاهد جذب آن بودیم.
وی افزود: تغییر کتب دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی در پایه دهم در این عدم تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و پست متصدی آزمایشگاه یکی از مشکلات پیش رو خواهد بود.
نماینده استان خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات هدایت تحصیلی مطرح کرد: برای رفع پایه این مشکلات در سال‌های آینده باید برنامه‌ریزی کرد.
یکی دیگر از فرهنگیان طی سخنانی با اشاره به مشکلات هدایت تحصیلی گفت: هدایت تحصیلی یعنی جهت دادن به توزیع متوازن دانش‌آموزان که نیاز به زمان طولانی دارد. در سال تحصیلی جدید هدایت تحصیلی مغایر با توزیع متوازن بود و در این رابطه کار تخصصی به خوبی صورت نگرفته بود. چرا که در گذشته دانش‌آموز با نمره کمتر از ۱۲ نمی‌توانست به رشته علوم ریاضی یا تجربی برود اما امسال این چنین نبود.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا مشکلات هدایت تحصیلی حل شود، چرا که هدایت تحصیلی در سال اول اجرا آن در پایه نهم با مشکلات مواجه بود که موجب اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌ها شد. بنابراین باید بازنگری جدی در رابطه با آن رخ دهد. چرا که امسال خروجی آن مورد انتقاد و سوال خانواده‌ها بود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=648207
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد