۷ سال پیش

وام خرید جریمه سربازی در ابهام

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

گرچه قرار بود طی مذاکراتی بین برخی بانک‌ها و سازمان نظام وظیفه، شرایطی برای اعطای وام بانکی به عنوان کمک هزینه به مشمولان غائب سربازی فراهم شود، اما به نظر می‌رسد هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده و فعلا فروش نقدی به صورت اقساط تا پایان سال دریافت خواهد شد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


به گزارش ایسنا، تبصره (۱۱) قانون بودجه امسال، این اختیار را داد تا دولت کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت غیبت به صورت نقد و اقساط معاف کند. در کنار شرایط تعیین شده در قانون، در خردادماه بود که سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد قرار است طی مذاکراتی با بانک‌ها، فضایی فراهم آید تا به آن دسته از مشمولانی که امکان پرداخت هزینه خرید را به طور یکجا و یا در مدت کوتاه ندارند، وام بانکی اختصاص داده شود.
در عین حال که برخی بانک‌ها نیز که قرار بود در این موضوع مشارکت داشته باشند اعلام کردند با وجود اینکه در قانون بودجه الزامی برای پرداخت وام از سوی بانک‌ها به منظور تامین مالی خرید جریمه سربازی وجود ندارد اما به طور داوطلبانه در حال مذاکراتی با سازمان‌های ذیربط از جمله ستاد نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی بوده تا بتوان سازوکارهای اعطای این تسهیلات را به مشمولانی که توان پرداخت هزینه مورد نظر را ندارند، تعیین شود.
آنطور که مدیران بانکی اعلام کردند، در این بین موضوع اصلی مورد بررسی بین دو طرف دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی بود چرا که بر اساس قانون این زمان به پایان سال ۱۳۹۵ و به عبارتی یک دوره یکساله محدود می شد، این در حالی بود که اگر قرار بود وام پرداختی هم در همین دوره برگشت شود با اقساط سنگینی همراه می‌شد که نمی‌توانست برای افرادی که توان مالی خوبی نداشتند، مناسب باشد.
اما درحالی حدود پنج ماه از سال و سه ماه از ابلاغ قانون بودجه می‌گذرد که ظاهرا جلسات و بررسی‌های انجام شده برای اعطای وام هنوز به توافق نهایی منتهی نشده و سرانجام آن در ابهام است.
بر اساس آنچه که یکی از مدیران عامل بانک‌های طرف مذاکره از آخرین وضعیت مذاکرات در این باره به ایسنا خبر داده است، در حال حاضر مشمولان می‌توانند جریمه غیبت خود را به صورت اقساط ولی تا انتهای سال جاری پرداخت کنند. در این بین بانک‌ها نیز به طور داوطلبانه تنها می‌توانند به عنوان بانک عامل، اقساط پرداختی را دریافت کنند. اما فعلا تصمیم برای اعطای وام نهایی نشده است.
این در حالی است که قرار بود تا سقف حداکثر ۱۵ میلیون تومان بر اساس شرایط مشمولان، وام بانکی پرداخت شود. عنوان شده بود که احتمالا از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و با کارمزد چهار درصد خواهد بود. اما ظاهرا اکنون بحث استفاده از منابع جاری بانکی نیز مطرح است که در این حالت سود این تسهیلات نیز افزایش خواهد یافت.
طبق بند «ب» تبصره (۱۱) قانون بودجه دولت موظف است تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان را به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل واریز کند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.
میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی به این ترتیب پیش بینی شده است. زیر دیپلم تا ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون، فوق دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق لیسانس۳۰ میلیون، دکترای پزشکی ۳۵ میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر تا ۵۰ میلیون تومان.
همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یکسال محسوب می‌شود. در عین حال که برای مشمولان متأهل، پنج‌ درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=651293
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد