• ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
  • 0k نظر «نمایش»

وجه تمایز زنان و مردان شاغل در تسلط به اصول ارتباط کلامی

وجه تمایز زنان و مردان شاغل در تسلط به اصول ارتباط کلامی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دشوار بودن کنترل احساس برای بانوان نسبت به مردان

جهت ورود به صفحه اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک نمایید


خبر 16 اردیبهشت 96: وجه تمایز زنان و مردان شاغل در تسلط به اصول ارتباط کلامی (منبع:خبرگزاری ایسنا)

کارگاه مهارت‌آموزی ارتباط کلامی موثر ویژه بانوان شاغل به همت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این سازمان برگزار شد و شرکت‌کنندگان با طریقه برقراری ارتباط کلامی موثر آشنا شدند.

تسهیل‌گر این کارگاه در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ارتباط کلامی موثر را راهی برای رفع بسیاری از چالش ها در محیط کار و نیز خانه دانست و گفت: زنان به مراتب روحیه حساس تری نسبت به مردان دارند و ارتباط کلامی غیر موثر که به از دست دادن انرژی منتهی می شود می تواند روحیه بانوان را تحت تاثیر قرار دهد و از کیفیت زندگی کاری و شخصی آنها بکاهد.

مدیر عامل موسسه مردم نهاد سعادت خواهان خانواده ادامه داد: بانوان در محیط خانه رکن مهم اتصال ارتباط اعضا محسوب می شوند و زمانی که اصطلاحا حال خوبی ندارند این ارتباط با مخاطراتی همراه می شود.

پریسا راهبی بیان کرد: بانوان شاغل با قرار گرفتن در محیط‌های کاری که اغلب مردانه هستند، با مخاطرات بیشتری مواجه می شوند که روحیه آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و این موضوع سلامت ارتباط خانوادگی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: بانوان باید با بهره گیری صحیح از ترفندهای کلامی چالش‌ها و تهدیدهای محیط کار را کنترل کنند چراکه در غیر این صورت با مشکل و حتی آسیب‌های روحی مواجه می‌شوند. مردان به صورت ذاتی بیش از بانوان به این تکنیک مسلط هستند و یکی از دلایل این موضوع قوی تر بودن احساس در بانوان است.

راهبی افزود: بانوان به این دلیل در شرایطی خاص نمی توانند به درستی از ترفندهای کلامی استفاده کنند به عنوان نمونه زمانی که از موضوعی رنجیده شوند اغلب حالت تهاجمی را در کلام به کار می گیرند و نیم توانند با غلبه بر احساس از دیگر ترفندهای کلامی برای تغییر موقعیت به نفع خود بهره بگیرند.

این فعال اجتماعی عنوان کرد: به هر حال با تمامی این شرایط امروز بخشی از بانوان نیاز به اشتغال به دلایل مختلف دارند و باید با تسلط بر ترفند کلامی و استفاده به به موقع از این ترفند جایگاه خود را تثبیت و حفظ کنند.

این تسهیلگر با بیان اینکه چهار لحن تهاجمی، تعارضی، کودکانه، انعطاف پذیر را می توان به کار برد عنوان کرد: بانوان باید بدانند در چه مواقعی باید از لحن ها استفاده کنند که انرژی به دست آورند، حالشان خوب شود و موقعیت کاری خود را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: قطعا کنترل احساس برای بانوان نسبت به مردان دشوارتر است اما، تمرین لحن کلام در منزل و تکرار این موضوع به مرور به بانوان کمک می کند در کنار مردان از این ترفند استفاده کنند و بتوانند حال بهتری را تجربه کنند.

در این کارگاه بانوان جملات با لحن های متفاوت را بر روی کاغذ نوشتند و با صدای بلند نوشته های خود را می خواندند و نیز در مقابل یکدیگر جملات با لحن های متفاوت را به کار می بردند. همچنین از ورزش برای روحیه بخشی به بانوان و بالا بردن اعتماد به نفس در این کارگاه استفاده شد و شیوه های برقراری ارباط کلامی موثر به صورت کارگاهی تمرین شد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=773313
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد