• ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
  • 1k نظر «نمایش»

ورود ۱۷ هزار فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش

ورود ۱۷ هزار فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ورود 17 هزار فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید 

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار معلمان و فرهنگیان اینجا کلیک نمایید 

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید


خبر 21 مرداد 96: ورود 17 هزار فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش (منبع: اقتصاد آنلاین)

رئیس دانشگاه فرهنگیان از ورود 17 هزار نیروی کادر جدید به آموزش و پرورش در مهر ماه سال‌جاری خبر داد.
محمود مهر محمدی با اعلام این خبر گفت: مهر ماه سال گذشته حدود 22 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه وارد سیستم آموزش و پرورش شدند و برای مهر امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم حدود 17 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، وی درباره دانشگاه فرهنگیان و مأموریت‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان بر اساس قانون و مقررات ملی، کار تربیت معلم را برعهده دارد، سال 91 بود که اساسنامه دانشگاه تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام داد و ما در حال حاضر 100 مرکز دانشگاهی در نقاط مختلف کشور داریم که کار تربیت معلم را انجام می‌دهند. البته در سال 91 در اساسنامه آمده بود که 61 پردیس دانشگاهی برای تربیت معلمان تأسیس شود اما به خاطر نگاه کمی مسئولان آن زمان حدود 100 مرکز راه‌اندازی شد و ما هم‌اکنون در حال فعالیت در این مراکز هستیم.
او با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است و ما وظیفه تربیت نیرو را به طور جدی در سال‌های آینده برعهده داریم تأکید کرد: دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند جذب آنها در آموزش و پرورش بلامانع است. بنابراین ما با حساسیت ویژه دانشجو را پذیرش می‌کنیم. دانشجویان ما از سوی وزارت آموزش و پرورش گزینش می‌شوند و کار گزینش بسیار جدی است چرا که دانشجویان در بدو ورود استخدام دولت می‌شوند.
داوطلبان ورود به دانشگاه هم این را می‌دانند. در بخش علمی هم حساسیت ویژه‌ای داریم؛ داوطلبان در دو مرحله وارد دانشگاه می‌شوند آنها ابتدا در کنکور شرکت می‌کنند و باید رتبه حداقلی را به‌دست آورند البته رتبه آنها هم برای دانشگاه بسیار مهم است و بعد از آن مصاحبه می‌شوند تا سطح توان و گرایش‌های معلمی و جسمی آنها سنجیده شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دولت قبل در سال 91 ترم دانشگاهی را از بهمن ماه آغاز کرد و رسماً فارغ‌التحصیلان ما هم در بهمن ماه می‌توانستند وارد چرخه آموزش و پرورش شوند؛ این موضوع برای آموزش و پرورش خوشایند نبود برای اینکه آنها در مهر ماه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.
ما برای اینکه بتوانیم این موضوع را جبران کنیم در تابستان ترم‌های تحصیلی گذاشتیم و دوره تحصیلی را از 8 ترم به 7 ترم کاهش دادیم که با پشت سر گذاشتن این ترم مهر ماه امسال 17 هزار نفر وارد آموزش و پرورش می‌شوند. البته نیاز آموزش و پرورش بیشتر از این تعداد است.
بر اساس آنچه مرکز نیروی آموزش و پرورش اعلام کرده است تا سال 1404 حدود 600 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج می‌شوند و ما تا آن زمان باید سالی 60 هزار نفر ورودی داشته باشیم . گرچه در برخی از سالها بر اساس اطلاعات نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش 90 هزار نفر بازنشسته می‌شوند و ما هم باید برای آن دوره‌ها فکری کنیم. محمدی با اشاره به اینکه تعداد استاد و دانشجو یک به 90 است اظهار کرد: در دانشگاه به لحاظ کمی و کیفی مشکلاتی داریم یعنی نمی‌توانیم میزان دانشجویان ورودی را افزایش دهیم چون به کیفیت آموزش لطمه می‌خورد؛ هدف تربیت یک معلم با کیفیت است، نمی‌خواهیم فقط آمار دهیم و آمارهایمان را بالا ببریم فکر کردیم غیر مستقیم از طریق درگیر کردن سایر دانشگاه‌ها معلم تربیت کنیم.
وی به بسته‌های تشویقی دانشگاه برای دانشجویانش اشاره کرد و گفت: برای ما مهم است که دانشجویان با استعداد و خلاق وارد دانشگاه شوند. البته تسهیلاتی که دانشگاه دارد بسیار وسوسه انگیز است چرا که پسران دانشجو از سربازی معاف می‌شوند و دانشجویان هم هر ماه حقوق می‌گیرند و استخدام دولت می‌شوند. ما امسال در نظر داشتیم که یک کمک هزینه تحصیلی بین 150 تا 200 هزار تومانی به دانشجویان بدهیم و همچنین تسهیلات دانشجویی از قبیل وام تحصیلی، وام مسکن و کار دانشجویی در اختیار رتبه‌های برتر قرار دهیم.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=827337
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k