۷ سال پیش

پاداش و معوقات باقیمانده فرهنگیان، تا پایان سال پرداخت می‌شود
اطلاعات بیشتر

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه پاداش و معوقات باقی مانده از سال 93 فرهنگیان، تا پایان سال پرداخت می‌شود، گفت: از دی‌ماه سال 94 تاکنون 3 میلیارد و 184 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز در سی‌ودومین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، با تبریک عید مبعث و گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: همه معلمان در سراسر کشور برای آماده کردن نسل بعد، امروز عهده‌دار مسئولیت بزرگی هستند؛ آنچه در دولت صورت می‌گیرد به مثابه حضور نمایندگی شما در دولت است به همین جهت از شما می‌خواهم که با ایده فکری خود ما را در ارائه خدمات بهتر کمک کنید.

وی افزود: با شروع کار دولت تدبیر و امید، وضعیت تحریم‌ها به گونه‌ای بود که درآمدهای نفتی تقلیل یافته بود و از 6 و نیم میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه رسیده بود که آثار آن نیز در درآمدهای حاصل مشهود بود زیرا از 118 میلیارد دلار در سال، به 40 میلیارد دلار در سال 92 تقلیل پیدا کرده بود.

نوبخت گفت: تصمیم داشتیم که اجازه ندهیم تا همین یک میلیون بشکه هم تقلیل یابد و تحقق این امر، نیازمند مذاکراتی بود که آغاز شد، در مذاکرات دنبال این بودیم تا حق غنی سازی را حفظ کنیم اما برای رفع نگرانی‌ها میزان غنی‌سازی را تقلیل دادیم که رشد منفی تورم مهار شد اما باز هم تورم داریم و با افزایش قیمت 11 درصدی مواجه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: به همین جهت تمام تلاش‌مان طی 33 ماه این بود که ابتدا جلوی تشدید تحریم‌ها گرفته شود، سپس به رفع تحریم‌ها بپردازیم و بعد هم فضایی در کشور برای رشد تبادلات و سرمایه گذاری داشته باشیم. در همین راستا پس از انجام مذاکرات 16 هیات خارجی، 8 رئیس جمهور، 5 رئیس مجلس، 5 نخست وزیر وارد کشور شدند که همه این‌ها فرصتی برای کشور ایجاد کرد به طوری که از دی‌ماه سال 94 تاکنون 3 میلیارد و 184 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نگاه خاصی به فرهنگیان به جهت تاثیرگذاری در جامعه، دارد، گفت: در سال 92 زمانی که بودجه کشور، 210 هزار میلیارد تومان بود اعتبارات آموزش و پرورش حدود 14 هزار میلیارد تومان بود درحالیکه اکنون اعتبارات آموزش و پرورش به 27 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است. زمانی که بودجه در کشور محقق نمی‌شود همه اعتبارات پیش بینی شده تخصیص نمی‌یابد اما اعتبارات آموزش و پرورش در سال 93، 113 درصد و در سال 94، 4/108 درصد تخصیص یافت.

نوبخت اضافه کرد: متوسط دریافتی معلمان نسبت به جایگاه و مقام معلمان، بسیار نامطلوب است و این جایگاه ایجاب نمی‌کند که شغل دیگری داشته باشند در همین راستا تلاش شد متوسط دریافتی حقوق معلمان از یک میلیون و 180 هزار تومان در سال 92 اکنون به 2 میلیون و 380 هزار تومان افزایش یابد. رتبه بندی معلمان بهانه‌‌ای بود که بتوانیم شرایط بهتری را برای معلمان گرامی فراهم کنیم.

وی بیان کرد: حقوق بازنشستگان فرهنگی طبق ماده 125، هر سال بنابر نرخ تورم افزایش می‌یابد اما از سال 86 تا سال 92 حقوق به اندازه نرخ تورم افزوده نشد، در این راستا سازوکاری را طراحی کردیم که هیچکدام از فرهنگیان امسال کمتر از یک میلیون تومان دریافتی نداشته باشند. برای کارکنان ستادی آموزش و پرورش هم بند 10 ماده 68 اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: طرح رتبه بندی با توجه به اینکه بار مالی به دولت وارد می‌کند اما رضایت کافی فرهنگیان و همکاران آموزش و پرورش را جلب نمی‌کند و دولت می‌خواهد برای فرهنگیان متناسب با جایگاه‌شان کاستی‌ها را جبران کند لذا امیدواریم با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این امر محقق شود.

نوبخت تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا 10 درصد پاداش و معوقات باقی مانده از سال 93 فرهنگیان عزیز استان، تا پایان سال پرداخت شود؛ اعتباراتی هم به طرح‌های عمرانی استان نظیر مجموعه فرهنگی و پژوهشی تخصیص می‌یابد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=591366
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد