• ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
  • 0k نظر «نمایش»

پرداخت ۸ میلیارد تومان تعرفه خدمات پرستاری در استان بوشهر

پرداخت ۸ میلیارد تومان تعرفه خدمات پرستاری در استان بوشهر

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پرداخت تعرفه خدمات پرستاری بوشهر تا 2 ماه دیگر

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعتبار 8 میلیارد تومانی برای تعرفه خدمات پرستاری در استان بوشهر پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر احمد یزدان پناه روز سه شنبه در نشست پرستاران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با امام جمعه بوشهر افزود: همچنین در ۱۰ ماه گذشته با وجود بدهی دانشگاه اما کارانه پرستاران تا آذر ۱۴۰۰ تسویه و در بخش پرداخت اضافه کار نیز سه ماه از سال گذشته پرداخت شده است.

وی مبلغ هر اضافه کار و کارانه پرستاران استان بوشهر را ۶.۵ میلیارد تومان عنوان کرد که تاکنون ۱۱ کارانه و ۱۱ اضافه کار پرداخت شده است.

یزدان پناه اضافه کرد: تعداد کل پرستاران استان بوشهر سه هزار و ۳۰ پرستار برای یکهزار و ۵۸۲ تخت عنوان کرد و افزود: از این شمال ۲هزار و ۲۰۰ نفر پرستار و ماما مربوط به بیمارستان‌های دانشگاهی که یکهزار و ۷۲ تخت فعال و ۸۳۰ پرستار نیز در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی مشغول به کار هستند که ۵۱۰ تخت فعال را پوشش می‌دهند.

وی یادآورشد: این تعداد شامل ۹۷۴ پرستار، ۲۳۲ بهیار، ۱۲۶ کمک پرستار، ۱۵۱ نفر کادر اتاق عمل،۳۰۰ نفر ماما، ۱۵۴ نفرهوش بری، ۱۹۷ نفر مدیران پرستاری و ۴۰۰ پرستار در قالب ۵۵ پایگاه اورژانس فعال هستند.

یزدان پناه افزود: اگر بخواهیم به استاندارد کشوری در زمینه نسبت پرستار به تخت برسیم باید ۱۵۰پرستار، ۴۷ نفر اتاق عمل، ۲۵ هوش بری و ۱۶۵ نفر کمک پرستار و اگر بخواهیم به استاندارد جهانی برسیم به ۶۳۰ کادر پرستاری و ۱۶۵ کمک پرستار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد پرستاران استان مرد و ۷۲ درصد زن هستند گفت: در زمان حاضر نسبت پرستار به تخت بیمارستان دانشگاهی در استان ۱.۲ و در کشور ۱.۳۳ درصد است این درحالی است که این آمار باید به ۲.۵ برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جذب ۲ میلیارد تومان برای تجهیز پانسیون پرستاری و راه اندازی کلینیک‌های پرستاری در بیمارستان‌ها شامل کلینیک مدیریت زخم، دیابت و فشار خون را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

یزدان پناه افزود: همچنین طی یک سال اخیر ۶۳ نفر در قالب تبدیل وضعیت از شرکتی به استخدام و ۲۵۰ نفر کادر پرستاری در قالب طرح نیروی انسانی در بیمارستان‌های استان جذب شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین مجوز جذب ۴۰ نفر نیرو که از سال‌های گذشته برزمین مانده بود نیز با تلاش صورت گرفته آزمون استخدام آنها برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رفع دغدغه مالی پرستاران با پرداخت مطالبات این گروه باید در اولویت دانشگاه علوم پزشکی باشد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ارتقای سلامت روحی، روانی و مواظبت از سلامت جسمی پرستاران، افزایش کارآیی و توجه به آموزش ضمن خدمت پرستاران باید در اولویت قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: ضمن توجه به توسعه زیرساخت‌های درمانی، تأمین اعتبارات مالی حوزه درمانی و پرستاری ضروری است.

امام جمعه بوشهر شغل پرستاری را حلقه واسط درمان پزشکی و بیمار عنوان کرد و گفت: پرستاری از شغل‌های بسیار مهم و مقدس به‌شمار می‌رود و خدمات آنان درخور تحسین و سپاسگزاری است.

وی بیان کرد: زنان پرستار ضمن رسیدگی به بیمار در خدمات به خانواده نقش ویژه‌ای دارند که نشان از جایگاه والای زنان پرستار است.

پیگیری مطالبات پرستاران از اولویت‌های دانشگاه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پیگیری پرداخت مطالبات پرستاران یکی از د غدغه‌های این دانشگاه است که تلاش می‌شود عقب ماندگی های پرداختی در این بخش جبران شود.

دکتر حسن ملکی زاده افزود: هرچند دولت‌های مختلفی تلاش کرده اند که بخشی از زحمت پرستاران را با اجرای قانون ارتقای بهره وری و تعرفه گذاری جبران کنند اما باید بدانیم که اجرای این برنامه ها نمی تواند پاسخگوی خدمت پرستاران باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2667744
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد