۷ سال پیش

ساعت کار بانوان با فرزند زیر ۶ سال کاهش می‌یابد
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

ساعت کار هفتگی گروه‌هایی از زنان شاغل به ۳۶ ساعت کاهش می‌یابد

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


نمایندگان مجلس لایحه کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص به ۳۶ ساعت در هفته را تصویب کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز لایحه «کاهش ساعت کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص» را تصویب کردند.
این لایحه دارای ماده واحده و شش تبصره است که ضوابط و جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی گروهی از بانوان شاغل را تعیین می‌کند.
بر اساس ماده واحده این لایحه، ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به ۴۴ ساعت کار در هفته هستند، اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر یا فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب‌العلاج هستند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۲۲ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب ۱۵ دی ماه ۱۳۸۹ و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، بنا به درخواست متقاضی و تائید مراجع ذیربط، ۳۶ ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای ۴۴ ساعت تعیین می‌شود.
تبصره یک: تائید میزان و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی اعلام می‌شود.
تبصره دو: زمان شروع و خاتمه کار در اجرای این قانون با توافق مشمولان و مسئولان مربوط آنان تعیین می‌شود.
تبصره سه: کارفرمایان بخش غیردولتی از اعمال تخصیص پلکانی و یا تأمین بخشی از حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.
تبصره چهار: بانوانی که بر اساس سایر مقررات از امتیاز کاهش ساعت کار بهره‌مند هستند، تا زمانی که از مقررات مزبور استفاده می‌کنند و یا دستگاه‌های تابع مقررات اداری و استخدامی خاص که امتیازات مشابه این قانون را دارند، از شمول این قانون مستثنی هستند.
تبصره پنج: در صورتی که مشمولان این قانون همزمان شرایط استفاده از امتیاز آن و مرخصی ساعتی شیردهی را داشته باشند و یا همزمان دارای شرایط مختلف مفرح در این قانون باشند، حق انتخاب یکی از امتیازات پیش‌بینی شده را دارند.
در نهایت تبصره شش این لایحه تصریح می‌کند که به منظور تأمین امنیت شغلی این قانون در دوران استفاده از مزایای آن، دستگاه‌های اجرایی و کارفرمایان بخش غیردولتی مشمول این قانون نمی‌توانند به صرف استفاده بانوان از مزایای کاهش ساعت کار، آنان را اخراج کنند یا محل خدمت جغرافیایی آنها را تغییر دهند. هر گونه اخراج، جابجایی و استخدام جایگزین آنان ممنوع است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=593721
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد