- ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
- 0k نظر «نمایش»
کاهش نگرانی کمبود معلم در آذربایجان شرقی نسبت به پارسال
کاهش نگرانی کمبود معلم در آذربایجان شرقی نسبت به پارسال
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۰ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
حدود ۵۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم آموزشی شدهاند
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تعداد جمعیت دانشآموزان ابتدائی استان آذربایجان شرقی را ۴۰۲۶۶۲ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۶۰۸۸۴ نفر، کلاس اولی و نوآموز هستند که ۴۶۹۲۹ نفر در مدارس دولتی و ۱۳۹۵۵ نفر در مدارس غیردولتی، سال تحصیلی را آغاز میکنند.
مسعود سعادتی صبح سهشنبه، ۲۷ شهریورماه در آئین جشن شکوفهها که همزمان با مدارس سراسر استان در دبستان ناموس ناحیه ۲ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: دوره پیشدبستانی و ابتدائی یکی از اساسیترین پایهها بوده و بنده هر چند تجربه دبیری را دارم اما مطالعاتم از دوره ابتدائی نشان میدهد که تمامی متخصصان بر اهمیت این دوره، توانایی و تخصص معلم در دوره ابتدائی تاکید میکنند.
وی با بیان اینکه متخصصترین، باسوادترین و ماهرترین معلمها باید در دوره ابتدائی به کار، گرفته شوند، افزود: بچهها در مقطع ابتدائی، ویژگیها و اقتضای سنی خاص خود را دارند که در برخی موارد انتظاراتی فراتر از شرایط سنی بچهها داریم، در حالی که دانشآموزان ابتدائی به ویژه نوآموزان، توانایی نشست بر روی صندلی برای مدت طولانی ندارند و روشهایی مانند سخنرانی در کلاسهای ابتدائی جذابیت زیادی ندارد.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب نیروی انسانی در سطح استان، گفت: حدود ۵۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۸۲۰ نفر از محل آزمون استخدامی ماده ۲۸ در سال تحصیلی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شدهاند و خوشبختانه نگرانیهای سال گذشته را در مورد کمبود معلم نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد مدارس روستایی استان آذربایجان شرقی، ۳۳۷۰ باب و تعداد مدارس تک دانشآموزه ۵۳ باب است.
وی تعداد کلاسهای پایه اول شهری را ۱۹۷۶ باب و تعداد کلاسهای پایه اول در مدارس روستایی را ۶۲۸ باب عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: از تمامی کسانی که در ابعاد و زمینههای مختلف آموزشی و تربیتی در کنار آموزش و پرورش هستند، قدردانی کرده و به همراهی آنان افتخار میکنیم، آموزش و پرورش متعلق به تمامی بچهها و اولیا است، آموزش و پرورش آینده کشور را رقم می زند و بسیاری از کشورها برای حل معضلات متعدد از قانونگریزی گرفته تا مسائل زیست محیطی بر روی دانشآموزان ابتدائی، سرمایهگذاری میکنند چرا که در این دوره میتوان بچهها را قانونمند، دغدغهمند و اجتماعی تربیت کرد.
سعادتی، آموزش مهارت را مهمتر از دانش تئوری و آموزش کتب درسی دانست و گفت: دانشآموز باید بتواند به مهارت حل مساله دست پیدا کند که آرزو میکنم با کمک معلمان دلسوز و با همراهی دستگاههای مختلف، نسلی تربیت شود که همگی به وجودشان افتخار کنیم.
ورود به صفحه آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش
ورود به صفحه آخرین اخبار معلمان و فرهنگیان
منبع: خبرگزاری ایسنا
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.