۷ سال پیش

کمبود نیروی انسانی در بخش آموزش ابتدایی وجود ندارد
اطلاعات بیشتر

 

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه امسال ۷۲۷ مدرسه ابتدایی در یزد میزبان ۱۱۴ هزار دانش آموز است، گفت: هیچ کمبود نیروی انسانی در بخش آموزش ابتدایی یزد وجود ندارد.

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسن رادمنش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه بیشترین آمار مدرسه،کلاس، و پرسنل آموزش و پرورش به آموزش ابتدایی اختصاص دارد، اظهار داشت: دوردست‌ترین روستاها هم امروز تحت پوشش آموزش ابتدایی هستند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود نیروهای جدید و با انگیزه، به حمدالله هیچ کمبود نیروی انسانی در آموزش ابتدایی نداریم و انشاالله سال تحصیلی را با کیفیت و کمیت بسیار خوبی شروع می‌کنیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد مدارس استان یزد را به دو گروه دولتی و غیردولتی تقسیم‌بندی کرد و گفت: در حال حاضر حدود 14 درصد دانش‌آموزان ابتدایی ما تحت پوشش مدارس غیردولتی و بیش از 86 درصد در مدارس هستند.
رادمنش تعداد مدارس ابتدایی استان یزد را 727 مدرسه دانست و  با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 95 – 96 تعداد 4 هزار و 633 کلاس با 114 هزار دانش آموز ابتدایی داریم، افزود: بعد از استان سیستان و بلوچستان، استان یزد با رشد 5 و 43 صدم درصد بالاترین رشد آمار دانش‌آموزان کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد با بیان این مطلب که امسال 1130 نفر دانش‌آموز کلاس اول نسبت به سال قبل بیشتر داریم، بیان کرد: سال گذشته استان یزد 108 هزار دانش‌آموز ابتدایی داشته است.
رادمنش افزود: بالاترین تعداد دانش‌آموزان ابتدایی استان یزد مروبط به شهر یزد، میبد و اردکان است و دانش‌آموزان در این مراکز فعالیت می‌کنند.
وی 253 مدرسه ابتدایی استان یزد را روستایی دانست و گفت: این مدارس تنها 11 و 78 صدم درصد دانش‌آموزان را به خود اختصاص داده که نسبت به سالهای قبل کمتر شده و نشان دهنده مهاجرت از روستاها به شهرها است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد تعداد کل شاغلان آموزش و پرورش استان یزد را 5635 نفر دانست و گفت: از این تعداد 4004 نفر بانوان هستند که 72 درصد کل پرسنل آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند.
رادمنش‌ ادامه داد: 3.4 درصد دانش‌آموزان یزد در مدارس قرآنی، 2 درصد در مدارس هیئت امنایی، 8 درصد در مدارس بسته حمایتی، 7.5 درصد در مدارس اتباع بیگانه و نیم درصد هم دانش‌آموزان عشایر هستند.
وی تعداد مدارس ابتدایی ابتاع بیگانه استان یزد را 23 مدرسه دانست و گفت: بیش از 5 هزار دانش‌آموز اتباع غیر ایرانی در این مدارس تحصیل می‌کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد در ارتباط با پیش دبستانی‌ها گفت: تنها مراکزی می‌توانند اقدام به برگزاری این دوره‌ها کنند که از آموزش و پرورش مجوز دریافت کرده باشند.
رادمنش با اشاره به اینکه آموزش به چهار بخش گوش‌دادن، حرف‌زدن، خواندن و نوشتن می‌شود، گفت: خواندن و نوشتن مربوط به دوران دبستان است و اگر در مرکز پیش دبستانی دیده شود که خواندن و نوشتن به کودکان آموزش داده می‌شود، به شدت با آنها برخورد می‌شود.
وی در ارتباط با این موضوع گفت: این دوره به هیچ عنوان آموزشی نیست و در تعریف آن هم بیان شده که دوره پیش دبستانی یک دوره دو ساله تربیتی و پرورشی است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد در ارتباط با ممنوعیتهای دوره پیش دبستانی، گفت: آموزش نشانه‌های فارسی، عددی، نوشتن و خواندن حروف فارسی، آموزش زبان انگلیسی، برگزاری هرگونه ساعت فوق برنامه و ثبت‌نام دانش‌آموز با سن ورود به کلاس اول ابتدایی از جمله مواردی است که در دوره پیش دبستانی ممنوع است.
رادمنش به نظام ارزشیابی در آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت: فلسفه این نوع ارزشیابی بسیار زیبا و کارآمد است اما آنطور که باید و شاید هنوز این نظام به صورت درست پیاده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر امسال طرح نظارت بر عملکرد توانایی‌های علمی، آموزشی و چندپایه در مدارس روستایی استان یزد برگزار می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد افزود: طرح یزدشناسی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی استان یزد دو سال است که در حال اجراست و دانش‌آموزان هر منطقه استان یزد با ویژگی‌های آن منطقه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با این ویژگی‌ها آشنا می‌شوند اما امسال این کار به صورت استانی انجام می‌شود.
رادمنش با اشاره به اینکه برای ثبت این طرح تمبر اختصاصی تولید و با حضور معاون وزیر باطل شده، ادامه داد: در این زمینه اسناد بسیار ارزشمندی پیدا شده که باید یک موزه مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و از نابود شدن این اسناد پیشگیری کنیم.
وی به ایجاد کتاب الکترونیکی ویژه خانواده‌ها در زمینه تربیت و آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: در این لوح فشرده تمام نیازهای دانش‌آموزان برای والدین در نظر گرفته شده و آموزشهای مختلفی به آنها ارائه می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: این کتاب الکترونیکی برای والدین در تمام استان در نظر گرفته شده و خانواده‌ها می‌توانند آموزش‌های لازم در آن را فرا بگیرند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=654841
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد