۷ سال پیش

کمبود ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری در کشور

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای برنامه ارتقای استانداردهای مراکز درمانی از ورود مستقیم بازرسان وزارت بهداشت به منظور تطبیق و سنجش این استانداردها در مراکز درمانی خبر داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام پرستاران اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس سراسری روسای دانشکده‌های پرستاری در جمع خبرنگاران با اشاره به ارتقای استانداردهای بیمارستانی گفت: از این پس سنجش استانداردها و تطبیق آنها با آخرین متد روز در بیمارستان‌های دولتی به طور مستقیم توسط بخش‌های دیگر و بازرسان وزارت بهداشت صورت می گیرد، زیرا پیش از این همه ارزیابی‌ها به ویژه در خصوص نحوه ارائه خدمات توسط خود ارائه کنندگان خدمت در مراکز درمانی دولتی انجام می گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اجرای سیستم تنبیه و تشویق در مراکز درمانی بیان کرد: برای ارتقا و توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی و افزایش کیفی خدمات در مراکز درمانی دولتی، سیستم‌های تشویق و تنبیه وجود دارد اما با جدیت در اجرای این مهم، علاوه بر اینکه نوعی فرصت رقابتی برای افزایش خدمات کیفی در بیمارستان فراهم می شود، این مراکز  به گونه‌ایدرجه‌بندی می شوند که بر اساس آن، دیگر نباید بیمارستانی در وضعیت درجه سوم از نظر کیفیت و سایر استانداردهای مربوط به آن باقی بماند.
100 هزار پرستار کم داریم
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به بهبود وضعیت پرستاران تاکید کرد: شغل این قشر و زحماتی که در ارائه خدمات می‌کشند واقعا ارزشمند و قابل توجه است و پس از اجرای طرح تحول همه ما میدانیم بسیاری از پرستاران بار سنگینی از نظر ارائه خدمات به دوش می‌شکند بنابراین سعی وزارت بهداشت در این است که بتواند با ارائه و اجرای راهکارهای درست، بیش از پیش وضعیت این قشر زحمت کش را ساماندهی کند.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بالغ بر 100 هزار پرستار در سیستم خدمات سلامت کشورمان کم داریم افزود: با توجه به این وضعیت، تاکنون راهکارهای عملی و پیشنهادات کاربردی برای جذب یا جبران این کمبود از سوی همکاران و سایر ارگان‌ها پیشنهاد نشده است.
به گفته وی، در زمینه جذب تاکنون دولت و به خصوص وزارت بهداشت نسبت به استخدام پرستاران مجوز کافی و لازم را نداشته است.
وی با توجه به ارائه راهکار های پیشنهادی برای حل وضعیت جذب، استخدام و بهبود کیفی خدمات در مراکز درمانی اظهار داشت: برای بهبود و ارائه خدمات وزارت بهداشت نباید دیگر تصدی گری کند بلکه به جای آن باید حمایت بیمه ها و خرید خدمت افزایش یابد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه درخصوص برخی مسائل پیش آمده از سوی هنرمندان نسبت به جریان فوت مرحوم کیارستمی گفت: باید همیشه همه اقشار چه هنرمندان و چه پزشکان به قانون احترام بگذارند، هر دو قشر برای ما قابل احترام اند و در خصوص رسیدگی به بیماران ، پزشکان همه تلاش خود را برای بهبود بیمار انجام میدهند و هیچ فرقی نمی‌گذارند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=635710
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد