۷ سال پیش

۱۱۱ فرصت اشتغال مددجویان بهزیستی استان در راستای اقتصاد مقاومتی
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: بهزیستی این استان امسال در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی ۱۱۱ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرده که این مهم راهبردی کلیدی در حوزه فقرزدایی و حمایت های هدفمند از اقشار ضعیف است.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


دکتر بهروز رفیعی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی افزود: تعهد امسال بهزیستی ایجاد ۹۷۰ فرصت شغلی برای مددجویان است که با همکاری بانک های عامل تاکنون ۶۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در بخش های خدمات، کشاورزی و دامداری ارایه شده است.
وی اظهار کرد: ۱۰۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به زنان سرپرست خانوار، معلولان و معتادان پاک شده اختصاص داده شده است.
وی گفت: بهزیستی ۵۲ وظیفه با ۱۵۲ فعالیت در بخش های جمعیت خاص و عام و مددجویان را برعهده دارد که این حجم سنگین مسئولیت را با جدیت و هدفمندی پی می گیرد.
وی گفت:نگرش دولت تدبیر و امید در حوزه حمایتی، نظام تحول آفرین و توانمندسازی مددجویان است و به شدت با پرداخت های مالی در صورت وجود زمینه مهارتی مخالف است.
رفیعی، اولویت های برنامه سال ۹۵ بهزیستی استان مرکزی را توجه جدی به سلامت اجتماعی، نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بازتوانی مددجویان، پیشگیری از معلولیت ها، گسترش کمی و کیفی در اورژانس اجتماعی و همکاری با سایر دستگاه ها برشمرد.
وی، وظایف بهزیستی را در دو بخش شامل خدمت به عموم مردم جامعه مانند استفاده از مهدهای کودک، مرکز مشاوره روانشناختی و مراکز مشاوره ژنتیک و در بخش دیگر ارایه خدمات به صورت خاص به معلولان، زنان سرپرست خانوار، ایتام و معتادان عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی روبه تزاید است گفت: بهره گیری هدفمند از ظرفیت تمامی بخش ها و دستگاه ها برای پیشبرد امور و ساماندهی معضلات این حوزه ضروریست.
معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی نیز گفت: تهیه مسکن برای خانواده ها با دو یا سه معلول از سال ۹۱ آغاز شده که در گام نخست آن ۹۱ خانوار شناسایی شد و پس از آن ۶۵ خانوار دیگر نیز شناسایی شدند.
احمد حاج دایی افزود: برای کمک به خانه دار شدن این خانواده ها چهار دستگاه همکاری دارند و به هر مددجو مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: ظرف دو سال اخیر، یک هزار و ۹۶۳ واحد مسکونی برای مدجویانی فاقد مسکن تامین شده که ۵۲۰ واحد آن درسال گذشته در شهرک مهاجران واگذار شد.
وی بیان کرد: به منظور ایجاد فرصت شغلی نیز ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات ، ۷۰ میلیارد ریال حق بیمه ، ۱۲ مجوز فعالیت، از جمله خدماتی بوده که امسال اداره کل بهزیستی استان مرکزی ارایه کرده است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۷ هزار معلول در این استان از خدمات این واحد حمایتی برخوردار می شوند.
فرح بانو فرقانی افزود: از جمله خدمات این معاونت تحت پوشش قراردادن تمامی روستاهای استان به ‘سی بی آر’ روستایی است که تحت پوشش قراردادن شهری در سال جاری از برنامه های این اداره کل است.
وی اظهار کرد: خدمات به مددجویان این اداره کل در دو بخش شامل افراد معلولی که در منزل نگهداری می شوند و نگهداری افراد معلول در مراکز توانبخشی را شامل می شود.
فرقانی گفت: ۱۷ مرکز روزانه و حرفه آموز و سه مرکز توانبخشی و همچنین مرکز اعصاب و روان، مرکز معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال و مرکز معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال به مددجویان بهزیستی استان خدمات ارایه می کنند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: شش هزار و ۵۰۰ کودک در ۹۶ مهد، روستا مهد، مسجد مهد و مهد قرآنی زیر نظر ۴۰۰ مربی خدمات دریافت می کنند.
عبدالکریم یادگاری افزود: به منظور توسعه عدالت اجتماعی در روستا مهدهای یک وعده غذای گرم در اختیار کودکان قرار داده می شود.
وی، ایجاد خانه امن برای زنان و دختران در معرض خشونت، خانه سلامت برای دختران در معرض سلامت، مرکز بازپروری زنان ویژه را از مراکز مورد حمایت اداره کل بهزیستی معرفی کرد.
وی اظهار کرد: ۳۰ کودک خیابانی در بهار امسال در استان مرکزی شناسایی و به مراکز مورد نظر ارجاع شده اند.
یادگاری گفت: ۲۱۰ دانشجو، ۸۰۰ دانش آموز و سه هزارو ۲۰۰ خانوار زنان سرپرست از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند می شوند.
هفته بهزیستی از ۲۲ تیرماه با شعار ایرانی بانشاط با بهتر زیستن آغاز شده است.
بهزیستی استان مرکزی ۶۵ هزار توانجو را به طور مستمر و غیرمستمر تحت پوشش خدمات حمایتی دارد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=635759
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد