۷ سال پیش

۲۵ هزار نیرو وارد آموزش و پرورش شدند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال حدود ۲۵ هزار نفری که مورد نیاز آموزش پرورش بوده‌اند، وارد مدرسه و به تدریس مشغول می‌شوند.

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


به گزارش ایسنا، غلامرضا کیانی در نشست خبری دوره فرهنگی ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت آموزان ماده ۲۸ که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای این دانشگاه دو مأموریت پیش بینی شده است؛ یکی جذب دانشجو برای تأمین نیروهای جدید و دیگری بهسازی و تقویت نیروهای انسانی موجود. برای تأمین نیروی آموزش پرورش نیز تنوع پذیرش را مبنای خود قرار داده‌ایم، از این رو علاوه بر پذیرش معمول فارغ‌التحصیلان دبیرستان در دانشگاه فرهنگیان، از طریق ماده ۲۸ نیز جذب معلم خواهیم داشت.
وی افزود: مطابق ماده ۲۸ به دانشگاه فرهنگیان اجازه داده شده است، علاوه بر جذب دانشجو از طریق معمولی، از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که دارای حداقل مدرک کارشناسی هستند برای جذب در مدارس استفاده شود.  به این صورت که از طریق برگزاری آزمون و طی دوره مهارت‌آموزی افرادی که شایستگی لازم را کسب کرده‌اند، تحویل آموزش پرورش می‌شوند. امسال در اولین دوره، سه هزار و ۳۰۰ نفر از این مهارت آموزان وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند. آن تعداد که این دوره را با موفقیت طی کنند، جذب آموزش و پرورش می‌شوند و مابقی نیز احیاناً تکرار دوره خواهند داشت.
معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی پیش رو حدود ۱۰ هزار نفر جذب دانشگاه می‌شوند و از طریق جذب معمول کنکور سراسری نیز در سال تحصیلی آتی در همه رشته‌های شانزده‌گانه بین هشت  الی ۱۰ هزار نفر جذب دانشجو خواهیم داشت. از دو طریق جذب پیوسته کارشناسی و ماده ۲۸، حدود ۲۵ هزار نفری که مورد نیاز آموزش پرورش بوده است، امسال وارد مدرسه و مشغول به تدریس می‌شوند.
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران افزود: دانشگاه بخشی از نیروهای کارشناسی و اساتید خود را از طریق آموزش و پرورش تأمین می‌کند و نیروها را در دو حوزه آموزشی و اداری مأمور می‌کند تا پس از گذراندن سه ساله از دوره مأموریتشان در صورت کسب صلاحیت به دانشگاه منتقل شوند. در حال حاضر در کشور حدود ۴۰ نفر مأمور دانشگاه فرهنگیان داریم که دوره سه ساله را با موفقیت گذراندند.  همچنین  از طریق تبصره ساماندهی منابع انسانی دانشگاه که در هیئت‌رئیسه به تصویب رسیده بر مبنای فضای رقابتی و ارزیابی‌های لازم تعدادی از افرادی که دوره سه‌ساله‌شان به پایان نرسیده است، نیز به دانشگاه منتقل می‌شوند.
وی گفت: همه مأموران اداری که در دانشگاه به خدمت ادامه می‌دهند در سال اول ۶۰، در سال دوم ۸۰ و در سال سوم از ۱۰۰درصد مابه‌التفاوت حقوق شاغل مرتبط رسمی دانشگاه را دریافت می‌کنند.
کیانی در خصوص به‌روزرسانی شیوه‌های آموزشی اظهار کرد: دانشگاه بر اساس سند  «معماری کلان برنامه درسی» برنامه همه گروه‌های شانزده‌گانه کارشناسی پیوسته را به روز کرده و به  تصویب مراجع قانونی رسانده و یا در آستانه تصویب قرار داده است. در این معماری کلان، از مباحث جدید آموزشی که در سند تحول آموزش پرورش مورد تأکید بوده، بهره گرفته شده است.
وی افزود: دانشگاه تنها مرجع بهسازی و به روز نگهداری منابع انسانی استخدام شده در آموزش پرورش است، اما با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان سفارش‌گیرنده است، صرفاً بر اساس نیاز مرجع که آموزش پرورش است حرکت می‌کند، از این رو الزامی نیست که دانشجو در همان استان محل تحصیل خود به کار معلمی مشغول شود.
به گزارش ایسنا؛ نخستین دوره فرهنگی ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی معلم  ۱۲ الی ۱۶ مرداد ماه برای برادران و از ۱۷ الی ۲۱ مرداد برای خواهران در دانشگاه فرهنگیان اصفهان در حال برگزاری است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=647527
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد