۷ سال پیش

۲۷ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون ۲۷ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد هستند که از کمک های موردی بنیاد شهید بهره مند می شوند.

جهت مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مهدی ایزدی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های این معاونت افزود: اگرچه در دو سال گذشته ۳۸ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران فراهم شد اما اکنون ۴۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان، همسران شهدا، خود جانبازان و خواهران و برادران شهدا جویای کار هستند.
وی اشتغال را چشمه ای جوشان دانست و تصریح کرد: ما هر شغلی را که فراهم می کنیم از طرفی دیگر به افراد جویای کارمان اضافه می شود اما با این وجود در سال های ۹۳ و ۹۴ هر کدام حدود ۲۰ هزار نفر از افراد جویای کار در بنیاد شهید مشغول به کار شده اند.
وی با بیان اینکه همچنین هشت هزار نفر از جویندگان کار در بنیاد شهید، فرزندان شهدا هستند، اضافه کرد: متاسفانه کل کشور در سال های اخیر بخاطر تحریم ها و عدم مدیریت درست برخی از مشاغل، مشکل اشتغال دارد و بسیاری از مردم از بیماری رنج می برند و بخشی از بیکاران نیز جامعه ایثارگران هستند.
ایزدی اضافه کرد: البته برخی از جویندگان کار در خانواده ایثارگران تمایلی به فعالیت در محیط های اداری و دولتی نیستند به همین منظور تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال به آنها داده می شود.

**یک هزار میلیارد تومان مطالبه ذخیره مرخصی شهدا پرداخت نشده است
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در ادامه با بیان اینکه تاکنون یک هزار میلیارد تومان مطالبه ذخیره مرخصی شهدا پرداخت نشده است، اظهار داشت: با اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران متولی پرداخت این مطالبه بنیاد شهید است و در سه سال گذشته این میزان در نیروهای مسلح پرداخت نشده است که باید دولت در این زمینه نیز کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه کسری بودجه از سال ۷۶ به بعد در رابطه با خانواده شهدا و اینکه حقوق آنان با تاخیر پرداخت شد، معوقات آنان به سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و این مبلغ را جامعه ایثارگری از بنیاد شهید طلب داشتند.
ایزدی افزود: با کمک دولت یازدهم و بنیاد شهید و با استفاده از سایر منابع این نهاد، مطالبات همه آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا تا سال ۹۰ پرداخت شد و اکنون چند استان مطالبات خودشان در سال ۹۱ را هم دریافت کرده اند و پیش بینی شده مطالبات دیگر استان ها مربوط به سال ۹۱ نیز تا پایان سال جاری پرداخت شود.
وی ادامه داد: البته همه دستگاه ها با کسری بودجه مواجه هستند اما چون حقوق شهدا به صورت متمرکز است از کمکی که دولت به بنیاد شهید می کند، ۷۵ درصد برای حقوق جامعه ایثارگری و خانواده شهدا، ۲۰ درصد برای درمان آنها و مابقی برای شهریه فرزندان شاهد و ایثارگر هزینه می شود.

** محیط بانان از خانواده شهدا هستند
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص احراز مصادیق شهادت گفت: طبق آیین نامه احراز مصادیق شهادت که آخرین بار در ۲۷ اردیبهشت سال ۹۳ به پیشنهاد بنیاد شهید، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به دولت ارائه شد، احراز شهید و جانباز در صورتی که برای مقابله با دشمن یا معارضان باشد، لحاظ می شود.
وی تصریح کرد: پذیرش شهید یا جانباز منوط به این است که اقدامی علیه دشمن یا معارض انجام دهد و پیش از گسترش این آیین نامه، تنها افرادی که در دفاع مقدس یا در مقابل اشرار کشته می شد، شهید محسوب می شد، اما اکنون چون بسیاری از مشاغل سخت و طاقت فرسا مانند آتش نشانان و محیط بانان در هنگام فعالیت کاری با مشکل جدی حتی مرگ مواجه می شوند، طبق این آیین نامه اگر ارتباطی با مداخلات دشمن داشته باشند، شهید محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه شاغلان در آتش نشانی، نیروگاهها، محیط بانان و معادن و دکل های برق نوع کارشان پرخطر است، خاطرنشان کرد: همچنین شورای شهر تصویب کرده به آتش نشانان که در اطفای حریق کشته می شوند، همانند شهدا خدمت ارائه می دهد.
ایزدی اظهار داشت: محیط بانان نیز اگر به خاطر مداخلات دشمن باشد شهید محسوب می شوند اما اگر به خاطر حوادث باشد شهید لحاظ نمی شوند و اکنون ما محیط بانانی داریم که از خدمات بنیاد شهید بهره مند هستند و اگر از محیط بانان افرادی هستند که از خدمات این نهاد بهره مند نیستند، محیط زیست می تواند پرونده آنان را به بنیاد شهید ارسال کند تا در صورت داشتن شرایط جهت بهره مندی از خدمات بنیاد، پرونده آنان مورد رسیدگی قرار گیرد.

** اتباع خارجی مقیم در ایران، مدافع حرم در سوریه، جزو خانواده های شهدا محسوب می شوند
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: اتباع خارجی مقیم در ایران که به عنوان مدافع حرم در سوریه می جنگند، جزو خانواده های شهدا محسوب می شوند و از خدمات بنیاد شهید بهره مند می شوند.

** دریافتی جامعه ایثارگری تقریبا متوسط دریافتی کارکنان دولت است
ایزدی همچنین در خصوص مسائل معیشتی جامعه ایثارگری گفت: ما تلاش می کنیم که دریافتی جامعه ایثارگری به متوسط دریافتی کارکنان دولت برسد و اکنون برای ایثارگران شاغل یا متاهل، حکم حقوقی آنها براساس قانون خدمات کشوری یا نیروهای مسلح در حال انجام است.
وی با بیان اینکه پرداختی های جامعه ایثارگری با کارکنان دولت تطابق دارد، اما با این تفاوت که ایثارگران دیگر اضافه کار و حق ماموریت ندارند، اضافه کرد: همچنین والدین شهدایی که تحت تکفل شهدا نبوده اند حدود ۱،۵ برابر حقوق کارکنان دولت مستمری دریافت می کنند.

** ۱۷۵ هزار نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه ۱۷۵ هزار نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند، گفت: به طور ظبیعی باید با توجه به اینکه ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است، ۴۴۰ هزار مادر و پدر شهید داشته باشیم اما رقم خانواده های شهدا بسیار پایین تر است.
وی اظهار داشت: ۱۰۷ هزار مادر و ۶۵ پدر شهید در قید حیات هستند، البته میانگین سن والدین شهدا ۷۹ سال است.

** ۴۰۰ هزار دیدار با خانواده های شهدا
ایزدی همچنین به اجرای طرح سپاس در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه ۴۰۰ هزار دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس انجام می شود.
وی تصریح کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب هر هفته و رئیس جمهوری هر دو هفته یکبار با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار می کنند.

** مرمت گلزار شهدا فقط با رضایت خانواده آنان
وی به موضوع مرمت گلزارهای شهدا در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با گلزارهای شهدا بخشنامه ای اعلام شده که در مرمت و مناسب سازی گلزارهای شهدا باید رضایت خانواده آنان کسب شود.
ایزدی در پاسخ به این سوال که برخی از خانواده های شهدا از وضع مناسب سازی گلزار شهدا گلایه دارند، خاطرنشان کرد: ممکن است هنگام مناسب سازی قبور برخی از شهدا نیز شکسته شود اما ما با رعایت شئون شهدا و رضایت خانواده های آنها این کار را انجام می دهیم.

** بیش از ۶ هزار گلزار شهدا مناسب سازی نشده است
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اقدامات این نهاد برای مناسب سازی ۱۹ هزار و ۷۴۴ گلزار شهید در کشور گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۸۴۷ گلزار شهدا مناسب سازی و تحویل خانواده های شهدا شده، ۴۱۲ گلزار در دست اجرا و ۶ هزار و ۴۸۵ گلزار هنوز مناسب سازی نشده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از گلزارهای شهدا در حال تخریب هستند به همین منظور باید مرمت و مناسب سازی شود.

** اقدامات بنیاد شهید برای تامین مسکن ایثارگران
ایزدی همچنین به اقدامات بنیاد شهید برای تامین مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: براساس قانون جامع خدمات ایثارگران اقداماتی با همکاری بانک مرکزی، دولت و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین، ساخت مسکن، خانه های سازمانی، اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر انجام شده است.
وی اضافه کرد: در شهرهایی که زمین وجود دارد به ایثارگران زمین داده شده یا با مشارکت خود آنان در ساخت مسکن اقداماتی انجام شده که به عنوان نمونه ۴۰۵ واحد هفته گذشته به ایثارگران قم تحویل داده شد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید ادامه داد: همچنین در برخی از استان ها که امکان ساخت وجود دارد بنیاد شهید همکاری می کند و در چهار محال و بختیاری همه ایثارگران فاقد مسکن که از زمین دولتی استفاده نکرده بودند، زمین به آنها واگذار شد.
وی همچنین مناسب سازی واحدهای مسکونی والدین شهدا را از دیگر اقدامات بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: تاکنون ۸۰ درصد واحدهای مسکونی والدین مناسب سازی شده، ۲۰ درصد جانبازان واجد شرایط نیز مناسب سازی مسکن آنها انجام شده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=639374
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد