۸ سال پیش

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته در انتظار افزایش حقوق بیش از نرخ تورم هستند
اطلاعات بیشتر

 

سازمان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش خود دارد که ۵۵ درصد از این افراد حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس،  2 میلیون و 800 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال دغدغه جدیدی برایشان ایجاد می‌شود و آن نیز افزایش حقوق بازنشستگی است.آیا این افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم است یا خیر؟

براساس ماده 41 قانون کار و همچنین ماده 111 تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان نباید از حداقل حقوق یک کارگر عادی کمتر باشد و بر این اساس هر عددی که در شورای‌عالی به‌تصویب برسد برای مستمری‌بگیران سال 95 نیز تسری پیدا می‌کند که این افزایش شامل حال حداقل‌بگیرهاست اما افزایش مستمری بازنشستگانی که بیش از حداقل حقوق درآمد دارند، طبق ماده 96 براساس هزینه زندگی و همچنین تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار تعیین خواهد شد. در هر صورت هرگونه افزایشی برای این دو گروه پس از تعیین شدن باید برای اجرا به تصویب هیأت وزیران برسد.

55درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند

به گفته علی‌اصغر بیات، رئیس کانون بازنشستگان و مستمر‌بگیران تأمین اجتماعی، 55 درصد بازنشستگان حقوق حداقلی دریافت می‌کنند.

در سال 94 حقوق حداقل‌بگیران 17 درصد و حقوق بالای حداقل‌بگیران نیز 15درصد افزایش یافت و در سال 93 نیز حقوق بازنشستگان 25 درصد افزایش یافت.

در این رابطه محمد حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: جلسات متعددی با اعضای شورای عالی کار همچنان ادامه دارد و قطعا پس از اعلام نتایج، سازمان تامین اجتماعی نیز در خصوص حقوق بازنشستگان تصمیم لازم و اقدام خواهد کرد.

بیش از نرخ تورم حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و ارائه خدمات درمانی بهتر می‌توانیم بخشی از مشکلات بازنشستگان را برطرف کنیم.

نوربخش یادآور شد: قطعاً در سال آینده بیش از نرخ تورم میزان حقوق و مستمری بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، امید است با افزایش مناسب حقوق بازنشستگان بخشی از مشکلات بازنشستگان حل شود که البته سالیان سال است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از درخواست‌های اصلی آنها محسوب می‌شود ولی همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=555351
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد