۸ سال پیش

آخرین وضعیت افزایش حقوق سربازان سال ۹۴


منقضی شده
اطلاعات بیشتر

حقوق سربازان ناچیز است

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار میزان حقوق سربازان اینجا کلیک کنید


خبر 29 دی 94 : آخرین وضعیت افزایش حقوق سربازان سال 94 (منبع : خبرگزاری آنا)

جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تصمیم جدید دولت درخصوص 5 ساله شدن جریمه مشمولان غایب جوانان را تشویق به غیبت می‌کند، درخصوص آخرین وضعیت افزایش حقوق سربازان گفت: امروز سربازان بین 70 تا 120 هزار تومان در ماه حقوق می‌گیرند که این از نظر ما ناچیز است، اما برای افزایش حقوق دولت باید منابع مالی را تامین کند.
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در‌خصوص پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال 95 مبنی بر اینکه غایبان سرباز که پنج سال از غیبت‌شان گذشته است می‌توانند جریمه پرداخت کرده و کارت پایان خدمت دریافت کنند، اظهار کرد: این پیشنهاد صراحتا از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مورد مخالفت قرار گرفته است. ما بارها اعلام کرده‌ایم تصمیم‌گیری در مورد مسائل نیروهای مصلح از جمله سربازی و مباحث دفاعی و امنیتی کشور باید حتما از طریق ستاد کل صورت گیرد.
وی با بیان اینکه پیش از این در جلساتی که با دولت داشته‌ایم به آنها اعلام کردیم که سن پذیرش غایبان برای پرداخت جریمه باید 9 سال باشد، افزود: ما این نظر را به دولت ارسال کرده بودیم اما به یکباره در بودجه سال 95 این زمان را به پنج سال کاهش دادند که این با هماهنگی ستاد نیروهای مسلح نبوده است. ما خواهان افزایش جریمه سربازی بودیم.
سردار کمالی ادامه داد: عده‌ای در سال 94 آمدند و جریمه خود را پرداخت کردند و عده‌ دیگری به هر دلیلی جریمه خود را نپرداختند، این افراد باید در سال 95 جریمه بیشتری بپردازند. اگر این تصمیم تصویب شود آنها دلیلی برای پرداخت جریمه نمی‌بینند و صبر می‌کنند تا سال‌های بعد تسهیلات بیشتری شامل حالشان شود.
جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بیش از 100هزار نفر که ثبت‌نام کرده بودند هنوز جریمه‌های خود را نپرداخته‌اند و منتظر فرصت هستند، اضافه کرد: ما معتقدیم جریمه‌ها باید افزایش پیدا کند تا افراد به موقع به پرداخت آن اقدام کنند.
سردار کمالی تصریح کرد: سال 94 جریمه مدت غیبت را هشت سال در نظر گرفتیم. این در واقع به این معنی است که فردی که غیبت کرده مهلت احتیاطش تمام شده و به مهلت ذخیره رسیده است چون خدمت سربازی دو سال ضرورت است و هشت سال احتیاط و کسانی که دوران احتیاط را تمام می‌کنند وارد دوران ذخیره می‌شوند. امروز که دولت تصمیم دارد این میزان را به پنج سال کاهش دهد در واقع عملا فرد هنوز داخل دوران احتیاط است.
سردار کمالی با بیان اینکه این تصمیم دولت جوانان را تشویق به غیبت از خدمت سربازی می‌کند، اضافه کرد: دولت با این تصمیم به جوانان می‌گوید غیبت کنید بعد نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنید در حالی که این روش درستی نیست و ما نباید افراد را به تخلف تشویق کنیم.
افزایش حقوق سربازان چه شد؟
وی در خصوص آخرین وضعیت افزایش حقوق سربازان توضیح داد: در ماده 49 و 50 قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است که حقوق سربازان باید 60 تا 90 درصد حقوق کادر باشد که اگر این موضوع تحقق پیدا می‌کرد امروز حقوق سربازان بیش از پنج برابر افزایش پیدا می‌کرد.
جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ماده 52 قانون خدمت وظیفه عمومی توضیح داد: اما در ماده 52 همین قانون گفته شده اجرای این دو ماده منوط به تامین اعتبار مالی از سوی دولت است و دولت تا به امروز نتوانسته این اعتبار را تامین کند، لذا حقوق سربازان افزایش پیدا نکرده است.
سردار کمالی یادآور شد: امروز حقوق سربازان چیزی حدود 70 تا 120 هزار تومان در ماه است که از نظر ما این حقوق ناچیز است، اما به هرحال برای افزایش حقوق باید منابع مالی‌اش تامین شود.
وی با بیان اینکه سربازی یا خدمت دوره ضرورت در کشورهای مختلف نیز وجود دارد و در هیچ‌کدام از کشورهای دنیا به سرباز حقوقی برابر حقوق کادر یا افراد پیمانی داده نمی‌شود، عنوان کرد: اولویت ما حقوق سربازان نیست، بلکه خوراک، پوشاک و هزینه سفر سربازان برای ما در اولویت است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=515535
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه