۷ سال پیش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش هرچه سریعتر برگزار شود
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

امیدواریم آزمون استخدامی حتی الامکان شهریور ماه برگزار شود
جهت دانلود نمونه سوالات تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


محمود مهرمحمدی در مورد ورودی های جدیدی که قرار است از طریق آزمون استخدامی جذب شوند افزود: ورودی های دانشگاه فرهنگیان، ۱۰ هزار نفر از طریق کنکور سراسری است و در حال حاضر بر روی پرتال سازمان سنجش جزییات رشته ها وجود دارد و داوطلبان با انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان، یک دوره ۴ ساله پیوسته همراه با استخدام را انتخاب کنند.

از این تعداد ۴۰ درصد مربوط به ابتدایی و ۶۰ درصد دیگر مربوط به دوره متوسطه هستند. گروه ۱۰ هزار نفره دیگری بر اساس تفاهم با سازمان امور استخدامی و از طریق آزمون استخدامی وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند و امیدواریم آزمون استخدامی این افراد حتی الامکان شهریور ماه برگزار شود تا بتوانیم دوره یکساله را هرچه سریع تر آغاز کنیم.

وی افزود: تعداد دانش آموختگانی که با کمک وزارت آموزش وپرورش امکان حضور در این اردو برایشان فراهم شده بالغ بر ۵ هزار نفر است؛ البته تعداد دانش آموختگان چند برابر این عدد است اما به دلیل شرکت بسیاری از این عزیزان در ترم تابستانی امکان حضور پیدا نکردند.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون اینکه بودجه دانشگاه توسط آموزش و پرورش تامین می شود یا سازمان برنامه و بودجه؟ گفت:دانشگاه فرهنگیان ردیف بودجه مستقلی دارد، با این حال از آنجا که وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان را از خود می داند و دانشگاه نیز در واقع یک نهاد ماموریت گرا و کارگزارِ آموزش و پرورش است، وزارت آموزش و پرورش به انحاء مختلف دانشگاه را مورد حمایت قرار می دهد که یکی از مصادیق این حمایت، برگزاری همین اردو است.

درخواست بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی

مهرمحمدی در خصوص بودجه ۹۵ دانشگاه فرهنگیان افزود: بودجه پیشنهادی ما بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بود، ولی آنچه مصوب شد ۳۰۵ میلیارد تومان است که مشتمل بر یک رقم ۲۲۰ میلیارد تومانیِ هزینه های جاری دانشگاه و یک رقم ۸۵ میلیارد تومانی که باید از درآمدهای اختصاصی تامین شود، است . این درآمد ذیل قانون متعهدین خدمت و در جهت تامین هزینه های دانشگاه از حقوق دانشجویان کسر می شود. بودجه تملکی دانشگاه نیز در سال ۹۵ حدود ۴۰ میلیارد تومان است .

سرپرست دانشگاه فرهنگیان همچنین پیرامون مبلغی که از حقوق دانشجویان برای تامین بخشی از بودجه مصوب کسر میشود گفت: درصدی که از حقوق دانشجومعلمان کم می کنیم صرف هزینه های دانشگاه می شود که همانظور که اشاره کردم ۸۵ میلیارد تومان از بودجه دانشگاه باید از این محل تامین شود.

وی ادامه داد: بودجه ما شکل سرانه ای ندارد، اما اگر سازمان برنامه و بودجه با سرانه ای کردن بودجه موافقت کند، قاعدتاً وضع ما نیز به مراتب بهتر خواهد شد. با توجه به اینکه از حیث سرانه نسبت به دانشگاه های دیگر در سطح پایین تری قرار داریم لازم و ضروریست که مسئولان سازمان مدیریت را متقاعد کنیم که با توجه به اینکه دانشگاه شبانه روزی است، بودجه ما نیز در سال های آتی به شکل سرانه ای اختصاص یابد.

مهرمحمدی به پرسش هایی پیرامون گسترش ثبت موزه ها در دانشگاه فرهنگیان گفت:ثبت موزه علوم و تاریخ طبیعی را به دست اندرکاران دانشگاه در خراسان رضوی تبریک می گویم؛ دانشگاه فرهنگیان سومین دانشگاه کشور است که این توفیق را به دست آورده است. قطعا ثبت موزه های دانشگاهی را در خدمت توسعه کیفی دانشگاه ادامه خواهیم داد. در حال حاضر پروپوزال هایی برای راه اندازی و ثبت موزه های جدید با تم هایی از جمله سیر تحولات اسناد آموزش و پرورش یا موزه تکنولوژی آموزشی مطرح است.

وی پیرامون فعالیتهای علمی، فرهنگی و تربیتی یونسکو و ارتباط دوسویه با این نهاد بین المللی گفت:ارتباط ما با یونسکو یک ارتباط متعارف و خوب است، اما رابطه ویژه ای نیست. حدود ۲ سال پیش ما توانستیم کرسی تعلیم و تربیت یونسکو را آن خود کنیم، اما ثبت موزه دانشگاه ربطی به این موضوع ندارد. فرایند عضویت در “یومک” و پذیرفته شدن موزه ها فرایند شفافی است و موزه هایی که معرفی می شوند، می توانند وارد پایگاه اطلاعاتی بشوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسشی پیرامون کیفیت و برنامه های مربوط به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گفت: موضوع تحصیلات تکمیلی در برنامه راهبردی دانشگاه تعیین تکلیف شده است. توسعه دانشگاه یک موضوع پیچیده ای است و دیدگاه های متفاوتی در این باره وجود دارد. امروز اما به یک وفاق رسیده ایم و برنامه توسعه دانشگاه خوشبختانه روشن شده است، براین اساس باید نزدیک ۱۰ درصد ظرفیت دانشگاه به تحصیلات تکمیلی اختصاص یابد و در این باره تفاهمات لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجا که ظرفیت دانشجویی ما در حال حاضر ۷۸ هزار نفر دیده شده است لذا از این تعداد۸۰۰۰نفر به تحصیلات تکمیلی اختصاص پیدا خواهد کرد.

مهرمحمدی در پاسخ به پرسشی پیرامون گذراندن برخی واحد ها به صورت مجازی گفت:در حال حاضر تلاشها به ثمر نشسته و سرانجام آموزش با اتکا به فناوری های جدید در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است. در این راه ما باید زیرساخت های لازم را تدارک ببینیم که بتوانیم بخشی از کمبودها و کاستی های موجود در حوزه کادر علمیِ دانشگاه را با استفاده از آموزش الکترونیک برطرف سازیم. البته در این راستا تا این لحظه گام جدی برداشته نشده است اما از جمله سیاست های اصلی دانشگاه است و هم اکنون مشغول فراهم کردن زیرساخت های لازم در این مورد هستیم.

وی همچنین پیرامون برنامه های خاص و ویژه دانشگاه برای دانشجومعلمان نخبه خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی را در معاونت های مختلف به اجرا می گذاریم تا دانشجویان نمونه و نخبه شناسایی شوند. به طور مثال معاونت دانشجویی دانشگاه فرایند انتخاب دانشجویان نمونه را دارد که امسال شاهد بودیم دو نفر از دانشجویان نمونه دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان نمونه کشوری شدند. از سوی دیگر المپیادهای علمی را برگزار می کنیم که نخبگان علمی، توسط معاونت آموزشی با پروسه ای که در دانشگاه طراحی شده، شناسایی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند. المپیادهای ورزشی و جشنواره ها هم نمونه دیگری از دیگری از این فعالیت ها هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در حوزه ورزش که سال گذشته برگزیدگان تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان در رقابت میان سایر دانشگاه های ماموریت گرا شرکت کردند و از دو هفته پیش نیز در المپیاد ورزشی دانشجویان کل کشور حضور یافته اند که خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان در رشته کشتی توانست رتبه نخست را کسب کند.

وی در بخش از این نشست در خصوص تعداد دانش آموختگان دانشگاه گفت: ورودی های ۹۱ ما مشتمل بر دوگروه هستند؛ یک گروه ۱۳ هزار نفری که در رشته آموزش ابتدایی تحصیل می کنند و درسشان به اتمام می رسد و با اتمام دوره تحصیلی، وارد آموزش و پرورش می شوند. حدود ۹ هزار نفر دیگر هم که در رشته های متوسطه از جمله الهیات، زیست شناسی، فیزیک و ریاضی تحصیل می کنند که این افراد جزو آمار خروجی دانشگاه به حساب می آیند. گرچه تعدادی از واحدهای آنها باقی می ماند. یک جمع ۳ هزار و ۲۰۰ نفره نیز داریم که از طریق آزمون استخدامی برای طی یک دوره مهارت آموزی وارد دانشگاه شده اند که این افراد نیز طبق برنامه ریزی در آستانه دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای هستند البته باید در آزمون پایانی هم شرکت کنند و پس از کسب موفقیت وارد آموزش و پرورش بشوند. بنابرین حدود ۲۶ -۲۷ هزار نفر با شروع سال تحصیلی ۹۶-۹۵ وارد آموزش وپرورش می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و پاسخ به پرسشی پیرامون فعالیت های عمرانی دانشگاه گفت: براساس برنامه توسعه و راهبردی، دانشگاه نمی تواند به تعداد پردیس ها و واحدها اضافه کند، اما پردیس های موجود به شدت نیازمند نوسازی و بازسازی است؛ از سوی دیگر دانشگاه فرهنگیان فاقد ردیف بودجه عمرانی است و به همین دلیل نمی تواند راساً پروژه های عمرانی را کلید بزند. البته در سال ۹۳ توافقی شد که در بودجه دانشگاه، یک رقم ۳۰ میلیاردی برای نوسازی پردیس های کنونی در نظر گرفته شود اما از آنجا که جزو ردیف های متفرقه دولت بود، محقق نشد. این یکی از معضلات دانشگاه است که ما عملاً نمی توانیم پروژه عمرانی داشته باشیم در حالی که براساس معیارهای سازمان نوسازی، ۷۰ درصد ساختمان های دانشگاه، بناهای فرسوده و بخشی از آن ها نیز غیر ایمن است. بنابراین باید بتوانیم بودجه عمرانی در نظر بگیریم. با این وجود اما خوشبختانه آموزش و پرورش از طریق واگذاری پروژه های عمرانی، دانشگاه را یاری می کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص برگزاری اجلاس مسئولان تربیت معلم کشورهای اسلامی نیز گفت: قرار است پروپوزالی به استانداری خراسان رضوی ارائه بدهیم که مربوط به برگزاری اجلاس مسئولان تربیت معلم کشورهای اسلامی و البته پایه ریزی تاسیس شبکه تربیت معلم جهان اسلام است که امیدواریم در دستور کار برنامه های ۲۰۱۷ مشهد قرار بگیرد.

وی در خصوص برنامه ریزی برای جذب دانشجویان در سال ۹۶، به برنامه راهبردی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه، در نظر گرفتن افق ۱۴۰۴ برای ۱۰ سال آینده پیش بینی های لازم را کرده ایم. از ۷۸ هزار نفری که ظرفیت دانشگاه است،۴۰ هزار نفر (بالغ بر ۵۰ درصد) از طریق کنکور سراسری جذب می شوند که اگر سالی ۱۰ هزار نفر بگیریم در مجموع یک دوره ۴ ساله، این ۴۰ هزار نفر تامین خواهند شد. ۱۰ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می شوند و یک روش جذب هم داریم که ۲ + ۲ نام دارد که در هیات امنا مطرح شده و در مورد آن به نتیجه هم رسیده ایم که البته هنوز عملیاتی نشده است.

مهرمحمدی پیرامون طرح ۲+۲ خاطرنشان کرد:طرح به این صورت است که دانشگاه های دیگر از طریق کنکور سراسری ۲۰ هزار دانشجو می پذیرند که این پذیرفته شدگان ۲ سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بینند. در همین راستا دستور کار جلسه آینده هیات امنای دانشگاه، تصویب ریز برنامه پذیرش دانشجوی دانشگاه فرهنگیان تا سال ۱۴۰۴ است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=657956
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد