• ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
  • 1k نظر «نمایش»

جزئیات آزمون های بازارهای سرمایه

جزئیات آزمون های بازارهای سرمایه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ثبت نام کنکور بازار سرمایه

دریافت آگهی های استخدامی مهم در گوشی و ایمیل شما به محض انتشار، اینجا کلیک نمایید

ایران استخدام گام به گام تا زمان شروع به کار شما همراهتان خواهد بود

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما عزیزان،به اطلاع می رسانیم که تمامی اخبار مرتبط با استخدام سازمان بورس و اوراق بهادار در طی هر سال در همین صفحه به اطلاع شما خواهد رسید.


خبر 13 آذر 95: ثبت‌نام کنکور بازار سرمایه از 15 آذر آغاز می‌شود (منبع: خبرگزاری آنا)

ثبت نام بیست‌و‌هشتمین دورۀ آزمون‌های بازار سرمایه، از روز دوشنبه 15 آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از سنا، بر اساس اعلام اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای، با تصویب کمیتۀ گواهی‌ نامه ‌های حرفه ‌ای بازار سرمایه، ثبت نام آزمون‌های قلم و کاغذی اصول بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه، از روز دوشنبه پانزدهم آذر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
رئیس ادارۀ آموزش و امور گواهی ‌نامه ‌های حرفه ‌ای با اعلام زمان آغاز ثبت نام بیست و هشتمین دورۀ آزمون‌ های حرفه‌ای بازار سرمایه تأکید کرد: مهلت ثبت نام در این دوره از آزمون‌ ها تا تاریخ بیست و پنجم دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
حیدر فروغ‌نژاد با اعلام اینکه در این دوره تنها دو آزمون اصول بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه به صورت قلم و کاغذی در روز جمعه 29 بهمن ماه و در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره آزمون تحلیل‌گری بازار سرمایه به صورت الکترونیکی در هفتۀ پایانی دی ماه و فقط در تهران برگزار خواهد شد.


آگهی سال 92:سازمان بورس و اوراق بهادار برای صدور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای در بازار سرمایه، درنظر دارد آزمون‌های زیر را برگزار نماید.

1-      اصول بازار سرمایه

2-     معامله گری اوراق تأمین مالی

3-     معامله گری بورس کالا

4-     معامله گری ابزار مشتقه

5-     مدیریت نهادهای بازار سرمایه

6-     کارشناسی عرضه و پذیرش

7-     تحلیل‌گری بازار سرمایه

8-    ارزشیابی اوراق بهادار

9-     مدیریت سبد اوراق بهادار

 ثبت نام آزمون های اصول بازار سرمایه، معامله گری اوراق تأمین مالی، معامله گری بورس کالا، معامله گری ابزار مشتقه، مدیریت نهادهای بازار سرمایه، کارشناسی عرضه و پذیرش، تحلیل گری بازار سرمایه، ارزشیابی اوراق بهادار و مدیریت سبد اوراق بهادار از امروز ساعت ۸ صبح آغاز و تا روز شنبه مورخ ۲۲/۴/۱۳۹۲ رأس ساعت ۲۴ ادامه می یابد.

جهت مشاهده اصل و خبر و کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با این آزمون اینجا را کلیک نمایید.

۱- مزایای دریافت گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای در بازار سرمایه

هم‌اکنون برای تصدی برخی از سمت‌ها در کارگزاری‌های فعال در بورس اوراق بهادار و بورس کالایی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، داشتن یکی از گواهی‌نامه‌های مذکور شرط لازم محسوب می‌شود. همچنین اعطای برخی مجوزهای فعالیت خاص به کارگزاری‌ها، منوط به استخدام و معرفی تعداد مشخصی از دارندگان گواهی‌نامه‌های مذکور توسط کارگزاری متقاضی می‌باشد. با توجه به اینکه براساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذرماه سال ۱۳۸۴، کلیة نهادهای مالی اعم از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های مادر (هلدینگ)، شرکت‌های تأمین سرمایه، مؤسسات رتبه‌بندی، شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری تحت نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند، تصدی برخی از سمت‌ها در این نهادهای مالی و اعطای مجوز برخی از فعالیت‌ها به این نهادها، منوط به داشتن گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای در بازار سرمایه یا استخدام تعداد کافی از دارندگان این گواهی‌نامه‌ها خواهد بود.

۲- دوره و نحوۀ ثبت‌نام، شمارۀ پیگیری و مهلت ویرایش اطلاعات

ثبت‌نام از ساعت ۸ صبح روز شنبه مورخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ آغاز و در ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۲ خاتمه می‌یابد. ضمناً تأکید می‌شود صرفاً امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌نام از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه مورخ۱۳۹۲/۰۴/۲۶ تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ادامه خواهد داشت، بنابراین هر داوطلب حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ فرصت دارد تا از صحت اطلاعات وارد شده در فرم ثبت‌نام اطمینان حاصل نماید، اما امکان ثبت‌نام برای متقاضی جدید در دورۀ ویرایش امکان‌پذیر نخواهد بود. ثبت نام به‌صورت اینترنتی از طریق مراجعه به پایگاه الکترونیکی اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای به نشانی http://reg.seo.ir و همچنین پایگاه الکترونیکیسازمان بورس و اوراق بهادار به آدرس www.seo.ir  (لینک ثبت‌نام آزمون بیست و یکم گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای) انجام می‌شود. با توجه به اینکه هزینۀ شرکت در آزمون فقط به صورت اینترنتی قابل پرداخت می‌باشد، هر داوطلب لازم است با استفاده از کارت بانکی عضو شتاب که پرداخت الکترونیکی آن فعال بوده باشد، به سایت مراجعه و به تعداد آزمون‌های مورد نیاز، نسبت به خرید آنلاین یک یا چند کارت اعتباری (جهت ثبت‌نام) اقدام نمایند. کارت اعتباری خریداری شده، امکان ورود به سایت برای ثبت‌نام هر یک از آزمون‌های موردنظر داوطلبان را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه کارت اعتباری خریداری شده برای ثبت‌نام محرمانه بوده و امکان استفاده از آن توسط سایر افراد وجود دارد، به داوطلبان توصیه می‌شود که از قراردادن آن در اختیار سایرین جداً خودداری نموده و حتما تا اتمام کلیه مراحل آزمون، آن را نزد خود نگهداری نمایند. بدیهی است مسؤلیت افشاء اطلاعات کارت اعتباری خریداری شده، به عهدۀ داوطلب خواهد بود. منظور از کارت اعتباری خریداری شده، دریافت یک شناسه و رمز عبور جهت ورود به سایت برای ثبت‌نام  به‌ازاء هر آزمون بوده و برای شرکت در چند آزمون لازم است به تعداد آزمون‌های مورد تقاضا کارت اعتباری دریافت شود.

تذکر مهم: پس از اتمام ثبت‌نام و ثبت نهایی هر آزمون توسط متقاضی، یک کد پیگیری توسط سامانه به داوطلب تخصیص داده می‌شود که داوطلب لازم است کد مربوطه را تا پایان مراحل آزمون و اعلام نتایج نزد خود نگهداری نماید.

۳- زمان و نحوۀ دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون کلیۀ داوطلبین از روز شنبه مورخ ۱۳۹۲/۰۶/۰۲ برای پرینت بر روی سایت اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای به نشانی http://reg.seo.ir  قرار خواهد گرفت که هر داوطلب لازم است با مراجعه به سایت، پرینتی از کارت خود تهیه و به همراه اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار در جلسه آزمون ارائه نماید. بدیهی است داوطلبینی می‌توانند کارت شرکت در آزمون دریافت نمایند که اولاً نسبت به تهیۀ آنلاین کارت اعتباری اقدام نموده باشند و ثانیاً  در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون موردنیاز در سایت اداره آموزش و  امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای ثبت‌نام کنند. به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از تهیۀ کارت اعتباری، شرایط شرکت در آزمون‌ها که در بند پنج این اطلاعیه و همچنین در راهنمای ثبت‌نام سایت توضیح داده شده است را مطالعه نمایند. قابل ذکر است وجوه پرداخت شده توسط داوطلبان، به هیچ‌عنوان قابل استرداد یا قابل استفاده برای آزمون‌های دوره‌های بعدی نخواهد بود.  به همراه نداشتن کارت شرکت در آزمون و مدارک شناسایی معتبر عکس‌دار در جلسه آزمون، موجب محرومیت از شرکت در آزمون خواهد شد.

۴- حوزه‌ها و تاریخ برگزاری آزمون:

حوزه‌ها، تاریخ و ساعت شروع آزمون‌های دورۀ بیست و یکم بشرح جدول زیر می‌باشد.

ردیف

نام آزمون

شهرهای برگزاری آزمون

تاریخ برگزاری آزمون

ساعت شروع و اتمام آزمون

۱

معامله‌گری اوراق تأمین مالی

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، بابلسر

پنج شنبه۱۳۹۲/۰۶/۰۷

۹:۰۰ الی ۱۰:۴۵

۲

ارزشیابی اوراق بهادار

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، بابلسر

پنج شنبه۱۳۹۲/۰۶/۰۷

۹:۰۰ الی ۱۱:۰۵

۳

معامله‌گری ابزار مشتقه

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، بابلسر

پنج شنبه۱۳۹۲/۰۶/۰۷

۱۱:۳۰ الی ۱۳:۱۵

۴

معامله‌گری بورس کالا

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، بابلسر

پنج شنبه۱۳۹۲/۰۶/۰۷

۱۴:۳۰ الی ۱۶:۱۵

۵

اصول بازار سرمایه

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، بابلسر

جمعه ۱۳۹۲/۰۶/۰۸

۹:۰۰ الی ۱۲:۳۰

۶

تحلیل‌گری بازار سرمایه

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، بابلسر

جمعه ۱۳۹۲/۰۶/۰۸

۱۴:۰۰ الی ۱۷:۴۵

۷

مدیریت نهادهای بازار سرمایه

تتهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، بابلسر

جمعه ۱۳۹۲/۰۶/۰۸

۱۴:۰۰ الی ۱۵:۳۰

۸

کارشناسی عرضه و پذیرش

تتهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، بابلسر

جمعه ۱۳۹۲/۰۶/۰۸

۱۶:۰۰ الی ۱۶:۵۰

۹

مدیریت سبد اوراق بهادار

فقط تهران (به صورت الکترونیکی)

پنج شنبه۱۳۹۲/۰۶/۱۴

متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

*: قبل از ثبت‌نام، به آزمون‌های که به صورت هم‌زمان برگزار می‌شوند توجه فرمایید. آزمون‌های هم‌زمان شامل ردیف ۱ و ۲ و ردیف ۶ و ۷ می‌باشد.

**: نشانی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها طی اطلاعیۀ جداگانه متعاقباً اعلام خواهد شد.

۵- شرایط شرکت در آزمون‌ها

الف- شرایط عمومی: شرط شرکت داوطلبان در آزمون‌های بازار سرمایه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی داخلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری یا معادل آن‌ها یا مدرک تحصیلی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی خارجی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری معادل کارشناسی یا بالاتر ارزش‌گذاری شده باشد، در تمامی رشته‌های تحصیلی. (دانشجویان ترم آخر دورۀ کارشناسی که مدرک تحصیلی آنان حداکثر تا پایان اسفندماه ۱۳۹۲ قابل ارائه باشد، می‌توانند در آزمون‌های این دوره شرکت نمایند). یادآوری می‌شود برای داوطبین ترم آخر که تا پایان اسفند ۹۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند تا زمان ارایه مدرک فارغ‌التحصیلی، گواهی‌نامه صادر نخواهد شد

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=14097
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k