کارجومعرفی رشته های تحصیلی

آشنایی با رشته كارشناسی علوم انتظامی (آینده شغلی و درآمد)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی رشته علوم انتظامی

رشته علوم انتظامی یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی، تجربی ریاضی و فیزیک و.. است. این رشته‌ به آموزش مباحث مرتبط با حفظ نظم و امنیت جامعه و تربیت نیروهای انتظامی در زمینه‌های مختلف می‌پردازد. در این مطلب با شرایط تحصیل در رشته علوم انتظامی برای خانم ها و آقایان آشنا شده‌ و به بررسی آینده شغلی این رشته‌ و درآمد آن می‌پردازیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

معرفی دانشگاه امام حسن مجتبی (دانشگاه علوم انتظامی امین)

دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی یا همان دانشگاه علوم انتظامی امین، به عنوان زیر مجموعه ای از فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وظیفه جذب و به كارگيری جوانان شايسته و تربيت و آموزش آنان را به عنوان افسران پلیس برعهده دارد.

دانشگاه امین دارای ۷ دانشکده تخصصی، پنج مرکز آموزشی و یک مجتمع آموزش عالی ویژه زنان می‌باشد. این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به‌صورت شبانه‌روزی در ۲۳ رشته‌ و ۲۹ گرایش تحصیلی، محصل می‌پذیرد.

دانشکده‌های تخصصی و مراکز آموزشی دانشگاه امین

  1. دانشکده علوم و فنون انتظامی
  2. دانشکده علوم و فنون اطلاعات و آگاهی
  3. دانشکده علوم و فنون راهنمایی و رانندگی
  4. دانشکده علوم و فنون مرزی
  5. دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی
  6. دانشکده علوم پایه انتظامی (دانشکده نصر)
  7. دانشکده علوم و فنون منابع سازمانی
  8. مرکز آموزش بین‌المللی پلیس
  9. مرکز آموزش عالی عقیدتی و سیاسی
  10. مجتمع آموزش عالی زنان پلیس (مجتمع کوثر)
رشته علوم انتظامی برای خانم ها

شرایط تحصیل در رشته علوم انتظامی برای خانم ها و آقایان

قبل تر در مطلب “چگونه پلیس شویم؟” شرایط لازم جهت تحصیل در رشته‌ علوم انتظامی، درس های دانشگاه افسری نیروی انتظامی و استخدام در نیروی انتظامی را برای خانم‌ها و آقایان بررسی کردیم.

توانایی های لازم برای تحصیل در رشته‌ علوم انتظامی

برای تحصیل در رشته‌ علوم انتظامی، باید از توانایی‌هایی همچون توانایی جسمی و روحی مناسب، روحیه خدمت‌گزاری، توانایی تفکر منطقی و تحلیلی، توانایی برقراری ارتباط موثر و توانایی کار تیمی برخوردار باشید.

تحصیل در رشته علوم انتظامی بدون کنکور

پیش از سال 98 علاقه مندان به تحصیل در این رشته‌ و دانشگاه‌های انتظامی می‌بایست هنگام ثبت نام اینترنتی در آزمون سراسری، بند 42 (علاقه مندی برای گزینش در رشته‌های علوم انتظامی) را در فرم ثبت نام انتخاب مینمودند.

از سال 98 علاقه مندان و واجدین شرایط تحصیل در این رشته‌ نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند. منقاضیان می‌بایست از طریق سامانه ثبت نام مرکز گزینش و استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ثبت نام و در آزمون شرکت نمایند. در صورت کسب رتبه قبولی رشته علوم انتظامی در آزمون کتبی و مصاحبه امکان تحصیل در این دانشگاه برای این افراد فراهم است. در اصطلاح شاید به دلیل اینکه آزمون ورودی این دانشگاه از طریق کنکور سراسری برگزار نمی‌شود، به آن بدون کنکور می‌گویند اما گزینش این دانشگاه از طریق برگزاری آزمون کتبی اختصاصی و مصاحبه می‌باشد.

آینده شغلی رشته علوم انتظامی

بررسی بازار کار و آینده شغلی رشته علوم انتظامی

عده‌ای از کارکنان نیروی انتظامی ایران در مشاغل اداری و عده‌ای در مشاغل ماموریتی فعال اند. برای مثال کارکنان بخش اداری متشکل از کارشناسان خدمات و پشتیبانی مانند حسابداری، کامپیوتر، برق و مخابرات بوده و بخش ماموریتی و اجرایی نیز متشکل از فارغ‌التحصیلان سایر شاخه‌ها و گرایش‌های علوم انتظامی می‌باشد.

مزایا، حقوق و درآمد رشته علوم انتظامی

دانشجویان رشته‌ علوم انتظامی در دوران تحصیلی خود مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌نمایند. از سایر امکانات رفاهی می‌توانیم به خوابگاه، پوشاک، غذا، دفترچه اتکا و خدمات درمانی اشاره داشته‌باشیم. در طول دوران خدمت نیز افراد از مزایایی همچون وام خرید مسکن یا یک واحد مسکن ملکی برخوردار خواهند بود.

میزان ​​حقوق و درآمد کارکنان نیروی انتظامی در ایران بستگی به عوامل مختلفی همچون سمت و مرتبه شغلی، سلسله مراتب و رده‌بندی‌های مختلف، سابقه کاری، سطح تحصیلات، منطقه جغرافیایی و شرایط خاصی که در طول خدمت ممکن است تجربه کنند دارد. همچنین با توجه به اینکه حقوق و درآمد کارکنان نیروی انتظامی طبق قانون خدمات کشوری تعیین می‌شود، بودجه و سیاست‌های دولت نیز می‌تواند تأثیری در حقوق و درآمد کارکنان نیروی انتظامی داشته‌ باشد.

به طور کلی، درآمد کارکنان نیروی انتظامی شامل حقوق پایه، پاداش‌ها، پاداش ماموریت و مزایایی مانند بیمه و تسهیلات مسکن می‌شود.

چگونه در رشته‌ علوم انتظامی ثبت نام کنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته‌ شد، برای اینکه بتوانید تحصیلات خود را در دانشگاه امین به عنوان افسر محصل ادامه دهید، باید در آزمون پذیرش افسر محصل ثبت نام نمایید. برای اینکه از آگهی‌ها و اطلاعیه‌های ثبت نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مقطع افسر محصل خبردار شوید، می‌توانید اخبار مربوطه را از طریق صفحه ثبت نام دانشجو در دانشگاه امام حسن مجتبی (ع) در سایت ایران استخدام پیگیری نمایید.

جهت مشاهده جزئیات ثبت نام دانشجو در دانشگاه امام حسن مجتبی (ع) در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سخن پایانی

رشته‌ علوم انتظامی، مسیری است برای تحقق بخشیدن‌ به آرمان‌های بزرگ خدمت به کشور و حفظ امنیت و آرامش جامعه. این رشته‌، فرصت‌های شغلی گسترده و معناداری را برای جوانان علاقه‌مند فراهم می‌آورد و به آنها اجازه می‌دهد تا با استفاده از دانش و مهارت‌های خود، نقشی کلیدی در تأمین امنیت ملی ایفا کنند. فارغ التحصیلان این رشته‌ باید از روحیه ایثار و فداکاری برخوردار باشند و برای حفظ نظم و امنیت جامعه تلاش کنند.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا