۸ سال پیش

آشنایی با رشته کاردانی فنی معدن

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

آشنایی با رشته کاردانی فنی معدن

معرفی رشته کاردانی فنی معدن

مقدمه:

گرایش های رشته کاردانی فنی معدن شامل دو گرایش استخراج معدن و استخراج معادن زغال‌ سنگ می باشد.

معرفی گرایش استخراج معدن:

با دولتی شدن معادن ، تمامی معادن کوچکی که تا بحال بدون رعایت اصول فنی و ایمنی توسط افراد مورد بهره برداری قرار گرفته بودند می بایست توسط دولت یا شرکت‎هایی که مورد تأیید دولت قرار داشتند به ‎صورت صحیح مورد بهره‎برداری قرار می گرفتند، پس برای تحقق این مهم هر یک از این معادن به وجود حداقل یک کاردان فنی استخراج معادن نیازمند شدند.

هدف دوره کاردانی استخراج معدن تربیت دانش آموختگانی است که دانش لازم را برای استخراج معادن روباز و زیرزمینی کسب نمایند. این دسته از فارغ‏‎التحصیلان قادر خواهند بود مسؤولیت استخراج معادن، باربری و حمل و نقل، تهویه و نگهداری و استخراج مواد معدنی در کارگاه استخراج و نیز ساماندهی و رهبری کارگران و کنترل عملیات آتشباری، حفاری معدنی ( چاه و تونل و موارد دیگر) و موارد مشابه دیگر را عهده دار شوند.

معرفی دروس مورد نیاز رشته کاردانی فنی معدن در طی دوران تحصیل:

معرفی دروس مشترک میان گرایش‌های کاردان فنی معدن :

حسابداری مقدماتی ، ریاضیات، زمین‎شناسی عمومی، رسم فنی، اجزاء ماشین و کارگاه، پیشروی در معادن، آتشباری در معادن، کانی شناسی و سنگ شناسی، بارگیری و حمل ‎و نقل در معادن، قوانین کار و بیمه‎های اجتماعی، کار آموزی، نگهداری در معادن، تهویه در معادن.

معرفی دروس تخصصی گرایش استخراج معدن:

روش‎های استخراج معادن زیرزمینی،‌ اصول استخراج معادن، نقشه‎برداری معدنی و نقشه‎خوانی، کانه آرائی، سرویس و نگهداری ماشین آلات معدنی، ایمنی و نجات در معادن، بهداشت و کمک‎های اولیه در معدن، برق معادن، زبان خارجه فنی، استخراج معادن روباز.

معرفی گرایش استخراج معادن زغال ‌سنگ :

هدف از راه اندازی گرایش استخراج معادن زغال ‌سنگ، تربیت کاردان فنی برای استخراج و بهره‌برداری اقتصادی در معادن زیرزمینی زغال‌سنگ و کسب مهارت لازم توسط فارغ التحصیلان گرایش استخراج معادن زغال ‌سنگ می باشد که محدوده فعالیت آنها شامل باز کردن، آماده‌سازی معادن زغال‌سنگ از مرحله عملیات اکتشافی و معدنی تا تحویل زغال‌ به کارخانه تغلیظ خواهد بود.

فارغ‌التحصیلان این گرایش خواهند توانست در معادن زغال‌سنگ، مسؤولیت و سرپرستی اجرای یک یا چند وظیفه از عملیات معدنی نظیر چال‌زنی، تهویه، نگهداری، ریل‌کشی، آتشباری، ایمنی و نجات،‌ کارگاه استخراج و موارد دیگری از این قبیل را عهده دار شوند.

معرفی دروس تخصصی گرایش استخراج معادن زغال‌سنگ :

زبان خارجه فنی، نقشه‌برداری زیرزمینی، بهداشت معدن، زغال‌شویی، زغال‌سنگ، ایمنی و نجات در معادن، روش‌های استخراج، ماشین‌آلات معدنی، برق معادن، اصول معدن‌کار.

جهت كسب اطلاعات بيشتر با متخصصين خانه مشاوره تماس حاصل نماييد.
توجه:در صورت شنیدن پیغام خطا و یا عدم برقراری ارتباط به علت شلوغی خطوط، کمی صبر نموده و مجددا تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=569781
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد