• ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
  • 0k نظر «نمایش»

آشنایی با شغل مامور زندان و مراکز بازپروری

آشنایی با شغل مامور زندان و مراکز بازپروری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

معرفی شغل مامور زندان و مراکز بازپروری

m0svgmppcexy1ogdegcw.png

ایران استخدام: سایت ایران استخدام در این صفحه اطلاعات مفیدی در رابطه با “معرفی شغل مامور زندان و مراکز بازپروری” خدمت آن دسته از عزیزان علامند به این شغل ارائه نموده است، امید است مورد پسند شما واقع شود.
توجه! کاربران گرامی، مجموعه مباحث آشنایی با رشته های شغلی و تحصیلی در سایت ایران استخدام جهت آشنایی کلی با مباحث کلی و پیرامون هر رشته شغلی و یا تحصیلی توسط گروه نویسندگان ایران استخدام تهیه، تنظیم و ارسال میگردند. به خاطر داشته باشیم که وظایف شغلی و شرایط احراز و تعاریف مختلف به کار برده شده در این مباحث میتواند به صورت نسبی از سازمانی به سازمان دیگر و از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد.


عنوان شغل: مامور زندان و مراکز بازپروری

توضیحات شغل
نگهبانی از زندانی ها در موسسات کیفری یا بازپروری مطابق با مقررات و فرآیندهای رسمی. نگهبانی از زندانی ها در زمان حمل و نقل بین زندان ها، جلسات دادرسی، یا سایر نقاط. معاونان کلانتر و افسران پلیسی که اکثر زمان خود را صرف حفاظت از زندانیان موسسات بازپروری می کنند نیز در این گروه قرار می گیرند.

 

دانش ها :

امنیت و سلامت عمومی : شامل شناخت راهبردها، رویه ها، سیاستها و تجهیزات مناسب جهت ترویج اقدامات امنیتی در سطوح محلی، منطقه ای و ملی به شکلی کارآمد و با هدف حفاظت از افراد، دارایی ها، موسسات و اطلاعات می شود.

قانون و امور دولتی : دانش قوانین، دستورالعمل های حقوقی، رویه های قضایی و دادرسی، دستورالعمل ها و آئین نامه های دولتی، قوانین وکالت و فرایندهای سیاسی مردم سالارانه.

روان شناسی : شامل شناخت رفتار و عملکرد انسانی، تفاوتهای فردی در زمینه توانایی ها، شخصیت، علائق، یادگیری و انگیزش، روشهای مطالعات روانشناختی، و نیز سنجش و درمان اختلالات رفتاری ـ عاطفی می شود.

زبان فارسی : شناخت ساختار و محتوای زبان فارسی، از جمله معانی و املای واژگان و قواعد ترکیب و دستور زبان

کامپیوتر و الکترونیک : شامل دانش تخته مدارها، پردازشگرها، تراشه ها، وسایل الکترونیکی، سخت افزار و نرم افزار، مشتمل بر برنامه های کاربردی و برنامه نویسی.

 

مهارت ها :

گوش دادن فعالانه : توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.

سخن ورزی : سخن گفتن با دیگران برای انتقال کارآمد اطلاعات.

درک اجتماعی : آگاه بودن از واکنش های دیگران و فهمیدن اینکه چرا چنین عکس العمل هایی را نشان می دهند.

تفکر انتقادی : استفاده از منطق و استدلال برای شناخت نقاط ضعف و قوت راهکارهای جایگزین یا رویکردهای مطرح شده در مواجهه با مسائل

دیده بانی و پایش : پایش و سنجش کارآیی شخصی، دیگران یا سازمانها برای بهبود یا اتخاذ اقدامات اصلاحی

هماهنگی : تنظیم اقدامات خود به فراخور فعالیت های دیگران

 

توانمندی ها :

درک شفاهی : توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از خلال واژه ها و جملات

شمّ مسأله یابی : توانایی کشف وجود اشکال؛ این توانایی مستلزم حل مسأله نیست، بلکه تنها کشف وجود مشکل است.

بیان واضح : توانایی واضح صحبت کردن به گونه ای که دیگران بتوانند آن را بفهمند.

بیان شفاهی : توانایی انتقال اطلاعات و نظرات در گفتگوها به گونه ای که دیگران بتوانند آنها را درک کنند.

تشخیص گفتار : توانایی تشخیص و درک گفتار دیگران

استدلال قیاسی یا استنتاجی : توانایی بهره گیری از قواعد کلی جهت یافتن جواب های معقول برای مسایل خاص.

 

فعالیتهای حرفه :

کسب اطلاعات : مشاهده، دریافت یا هر روش دیگر کسب اطلاعات از تمام منابع اطلاعاتی مناسب

شناسایی اهداف، اقدامات و رویدادها : شناسایی اطلاعات از طریق طبقه بندی، ارزیابی و سنجش، و تشخیص تفاوتها یا تشابهات و نیز تشخیص تغییراتشان در شرایط یا وقایع مختلف

ایجاد ارتباط با سرپرست، همقطاران یا زیردستان : تأمین اطلاعات برای زیردستان، همکاران و سرپرستان از طریق تلفن، گزارش ها و فرم های نوشتاری، پست الکترونیکی یا ارتباط فردی

حل اختلافات، گفتگو و مذاکره با دیگران : به اجرا گذاشتن شکایات و دادخواهی ها، فرونشاندن مناقشه ها، حل و فصل شکایت ها

مستندسازی و ثبت اطلاعات : ورود اطلاعات، نسخه برداری، ثبت، ذخیره سازی یا نگه داری اطلاعات در اشکال نوشتاری، الکترونیکی یا مغناطیسی

تصمیم گیری و حل مسائل : تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج جهت گزینش بهترین راهکار و حل مسائل

 

شرح کار :

تماس با دیگران : این شغل تا چه اندازه نیازمند تماس داشتن (تماس رودررو، تلفنی یا روشهای دیگر) با دیگران است؟

تلفن : در شغل تا چه حد باید مکالمات تلفنی صورت بگیرد؟

سر و کار با افراد عصبانی، بی­ ادب و ترشرو : کارکنان مرتبط با این شغل تا چه حد مجبورند با افراد عصبانی، بی ادب و ترشرو در ارتباط باشند؟

اهمیت صحیح و دقیق بودن : دقت بالا و صحت زیاد در انجام شغل تا چه اندازه مهم است؟

کار با گروه یا تیم : در شغل مربوطه تا چه حد کار با دیگران در قالب گروه یا تیم اهمیت دارد؟

مذاکرات رودررو : این شغل تا چه حد نیازمند مذاکره رودررو یا گروهی با مردم است؟

 

علایق :

واقع گرایی : واقعگرایی شغلی در اغلب مواقع شامل فعالیت هایی است که مسائل و راه حل های عملی را دربر می گیرد. این امور غالباً با گیاهان، حیوانات و مواد موجود در جهان واقعی (همچون چوب، ابزارها و ماشین آلات) مرتبط است. اغلب شغل ها مستلزم کار در خارج بوده و کمتر با کارهای کاغذی یا کار در مجاورت دیگران مرتبط هستند.

تجاری : شغل های تجاری دربردارنده راه اندازی و اجرای پروژه ها است. و می تواند رهبری و هدایت افراد و تصمیم سازی های متعدد را در بر بگیرد. گاهی اوقات این شغل ها نیازمند مواجهه با ریسک بوده و اغلب با کسب و کار در ارتباط هستند.

متعارف : شغل هایی که قاعده مند شده و مستلزم پیروی از روش های جا افتاده و فعالیت های عادی شده هستند؛ سر و کار فرد بیشتر با اطلاعات مفصل و داده های دقیق است تا نظرات شخصی.

اجتماعی : شغل های اجتماعی اغلب شامل کار با مردم، تعامل با آنها و آموزش آنها است. این شغل ها اغلب متضمن کمک و یا خدمات رسانی به دیگران است.

پژوهشگرانه : شغل های پژوهشگرانه غالباً شامل کار با ایده ها است و نیازمند تفکر بسیار زیادی است. این شغل ها می تواند شامل جستجوی حقایق و کشف راه حل مسائل به صورت ذهنی باشد

هنری : شغل های هنری به کرّات مستلزم کار با شکل ها، طرح ها و الگو ها است. این شغل ها اغلب نیازمند خودابرازی بوده و کار در آنها مقیّد به قواعد سفت و سخت نیست.

 

سبک کار :

تحمل استرس و فشار : شغل نیازمند پذیرش انتقادات و برخورد آرام و موثر در شرایط پراسترس است.

کنترل شخصی : شغل نیازمند حفظ آرامش و خویشتن داری، کنترل خشم و جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه حتی در شرایط بسیار مشکل است.

صداقت و درستکاری : شغل نیازمند درستکاری و توجه به مسائل اخلاقی است.

توجه به جزئیات : شغل نیازمند داشتن دقت درباره جزئیات و انجام وظایف کاری است.

قابل اعتماد بودن : شغل نیازمند اعتماد، مسئولیت پذیری و عمل به تعهدات است.

ایستادگی (مقاومت) : شغل نیازمند ایستادگی در مواجهه با موانع است.

 

ارزشهای شغل :

پشتیبانی : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مدیریت پشتیبانی که بتواند پشت کارکنان بایستد را ارائه می دهند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: سیاستهای سازمانی، نظارت بر ارتباطات انسانی و نظارت فنی.

ارتباطات : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان خدمت رسانی به دیگران و کار با همکاران در یک محیط دوستانه و غیررقابتی را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: همکاری، ارزشهای اخلاقی و خدمات اجتماعی.

استقلال (به عنوان ارزش) : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان تصمیم گیری شخصی و کار براساس تمایلاتشان را فراهم می کنند. نیازهای متناسب با این ارزش شامل خلاقیت، پاسخگویی و خودکار بودن است.

موفقیت : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مشاغلی نتیجه گرا هستند که به کارکنان اجازه می دهند از قوی ترین توانمندی هایشان استفاده کرده و از شغل شان احساس رضایت کنند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از نیاز به استفاده از توانمندی ها و دستیابی به موفقیت است.

شرایط کاری : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، قادرند برای کارکنان امنیت شغلی و شرایط کاری مناسب را به وجود بیاورند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: فعالیت، حقوق و مزایا، استقلال، امنیت و شرایط کاری

شناخت : مشاغلی که این ارزش شغلی را بر برآورده می سازند، امکان پیشرفت، پتانسیل لازم برای رهبری و اعتبار مناسب را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: نیاز به پیشرفت، برخورداری از اختیار، شناخت و موقعیت اجتماعی مناسب.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=276165
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد