کارجومعرفی مشاغل

آشنایی با شغل کارشناس برنامه و بودجه + شرح وظایف

زمان مطالعه: 3 دقیقه

وظایف کارشناس برنامه و بودجه چیست؟

سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی برای پیشبرد اهداف بلند مدت نیاز به افراد متخصص در زمینه برنامه‌ریزی و برآورد هزینه‌ها دارند. کار کارشناس برنامه و بودجه در وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌های دولتی یا خصوصی بررسی، تجزیه و تحلیل و تنظیم بودجه مربوط به امور مالی و اهداف سازمان می‌باشد. اما در سازمان‌های مختلف شرح وظایف کارشناس برنامه و بودجه چیست؟ در این مطلب به بررسی مسئولیت ها و شرایط احراز پست کارشناس بودجه می‌پردازیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

شرح وظایف کارشناس برنامه و بودجه

بصورت کلی کارشناس برنامه و بودجه تحت نظارت مقام مافوق عهده دار وظایف و مسئولیت‌هایی می‌باشد. در ادامه به بررسی شرح وظایف واحد بودجه در سازمان‌های دولتی می‌پردازیم. مسئولیت های نام برده شامل شرح وظایف کارشناس بودجه آموزش و پرورش، شرح وظایف کارشناس بودجه دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان‌ها می‌باشد.

  • تکمیل فرم‌های تنظیم بودجه با نظارت مافوق
  • بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و درج توضیحات لازم از مسئولین امور در مورد بودجه پیشنهادی
  • نگهداری حساب اعتبارات فصول مختلف بودجه و تهیه جداول مقایسه‌ای بودجه سال‌های قبل
  • پیش بینی درآمد و برآورد هزینه طرح ها و برنامه ها
  • اظهارنظر در مورد پیشنهاد واحدها برای استخدام از نظر مالی
  • تهیه نمودار و آمارهای مورد نیاز و تجزیه و تحلیل آنها
  • تهیه بخشنامه‌های لازم جهت راهنمایی مسئولین واحدهای مرکزی و شهرستانی به منظور دریافت اطلاعات و آمار مورد نیاز
  • شرکت در کمیسیون‌های مختلف به منظور بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و دفاع از آن در مراجع ذی صلاح
  • نظارت بر تعیین تخصیص اعتبارات فعلی و ابلاغ آن به اداره کل امور مالی جهت اجرا
  • بررسی و تهیه پیشنهادات اصلاحیه یا متمم بودجه در صورت لزوم
  • اظهارنظر در مورد قوانین و آیین نامه ها و مقررات مربوط

استخدام کارشناس برنامه و بودجه

تحصیلات و شرایط استخدام کارشناس برنامه و بودجه

برای تصدی این شغل مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا و یا همتراز در یکی از رشته‌های تحصیلی زیر نیاز است:

مدیریت دولتی با تمام گرایش ها، مدیریت گرایش (مدیریت سیاستگذاری بخش عمومی، مدیریت رفتاری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت سیستم ها، مدیریت مالی، مدیریت بازاریابی بین المللی)، مدیریت اجرایی، مدیریت صنعتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت سیستم و بهره وری، مدیریت آموزشی، مدیریت مالی، مدیریتMBA ، مدیریت استراتژیک، اقتصاد، علوم اقتصادی، اقتصاد اسلامی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، برنامه ریزی سیستم های اقتصادی، علوم اسلامی- اقتصاد، اقتصاد و معارف اسلامی، معارف اسلامی و مدیریت، مدیریت بازاریابی ، حسابداری، حسابرسی

مهارت‌های مورد نیاز

داشتن مهارت های هفت گانه ICDL، تسلط به اصول بودجه ریزی

دوره های آموزشی مورد نیاز

بودجه ریزی عملیاتی در دولت، قوانین و مقررات مالی و محاسبات عمومی

راهنمای مشاهده آگهی‌های استخدام کارشناس برنامه و بودجه

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه‌های استخدام کارشناس برنامه و بودجه در سازمان‌های دولتی کافیست به سایت ایران استخدام مراجعه نمایید. در بخش جست‌وجوی عنوان شغلی عبارت “استخدام کارشناس برنامه و بودجه” را وارد کرده و روی دکمه جست‌وجو کلیک نمایید. در صفحه پیش‌رو می‌توانید اطلاعیه‌های سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی جهت استخدام این رشته‌شغلی را مشاهده نمایید.

استخدام کارشناس برنامه و بودجه در سازمان‌های دولتی

ایران استخدام به عنوان یک مرجع معتبر تمامی اطلاعیه‌های استخدام نهادهای دولتی را به محض انتشار از طریق صفحات مربوطه به اطلاع کاربران می‌رساند. در صفحه مربوط به آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی می‌توانید از اطلاعیه‌های استخدام این رده شغلی مطلع شوید. همچنین شما می‌توانید منابع آزمون استخدامی کارشناس برنامه را در این سایت مشاهده نمایید. با دانلود سوالات استخدامی کارشناس برنامه و بودجه در قالب PDF و یا سفارش نسخه چاپی کتاب استخدامی کارشناس برنامه و بودجه می‌توانید آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون را کسب نمایید. ایران استخدام پس از قبولی در آزمون کتبی هم همراه شماست. این سایت محصولات آموزشی مناسب جهت آمادگی و شرکت در جلسات مصاحبه‌های استخدامی را نیز برای کاربران در نظر گرفته‌ است. کتاب مصاحبه ایران استخدام منبع مناسبی برای شرکت در جلسه مصاحبه تخصصی کارشناس برنامه و بودجه می‌باشد.

کارجویان با عضویت در پنل کارجویی و تنظیم اطلاعات دریافت آگهی می‌توانند از اطلاعیه‌های مرتبط با رشته‌تحصیلی و عنوان شغلی باخبر شوند.

جهت اطلاع از آگهی‌های استخدام جدید در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

استخدام کارشناس برنامه و بودجه

استخدام کارشناس برنامه و بودجه در شرکت‌های خصوصی

ایران استخدام علاوه بر پوشش اطلاعیه‌های استخدام نهادهای دولتی، آگهی‌های استخدام شرکت‌های خصوصی را نیز منتشر می‌کند. اگر علاقه‌مند به استخدام در شرکت‌های خصوصی می‌باشید می‌توانید با ایجاد پنل کارجویی و ساخت یک رزومه حرفه‌ای با استفاده از سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام و ارسال آن برای موقعیت‌های شغلی درج شده در شغل مورد نظر خود استخدام شوید. ساخت رزومه با سیستم رزومه ساز ایران استخدام کاملا رایگان می‌باشد.

جهت عضویت در پنل کارجویی سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

راهنمای درج آگهی در سایت ایران استخدام

خدمات سایت ایران استخدام تنها شامل کارجویان نیست. کارفرمایانی که به دنبال جذب و استخدام نیروی متخصص می‌باشند، می‌توانند با عضویت در پنل کارفرمایی این سایت آگهی استخدام خود را درج نمایند. این سایت پکیج‌های ویژه‌ای را با خدمات متنوع جهت انتشار آگهی در نظر گرفته‌است. کارفرمایان می‌توانند با توجه به نیاز خوب پکیج مناسب را انتخاب نمایند.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی شغل کارشناس برنامه و بودجه پرداختیم. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، مسئولیت‌های افراد در این رده شغلی شامل برنامه‌ریزی و مدیریت بودجه‌های سازمانی، تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی و مدیریت ریسک‌ها می‌شود. یادگیری مفاهیم اساسی، ارتقاء مهارت‌های تحلیل داده، آشنایی با شیوه‌های مدیریت ریسک، فعالیت در پروژه‌های مختلف، پیوستن به انجمن‌ها و شبکه‌های حرفه‌ای و به‌روزرسانی مهارت‌ها در پیشرفت شغلی تاثیرگذارند.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام کارشناس برنامه و بودجه در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا