۸ سال پیش

آموزش‌های اولیه از حجم بیکاری کارگران می‌کاهد
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

 یک فعال صنفی کارگران ساختمانی بر این باور است که گنجاندن شرط آموزش‌های اولیه در قانون کار می‌تواند از حجم بیکاری کارگران ساختمانی بکاهد

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


«حسین امیدی» در گفتگو با ایلنا با اشاره به رکود حاکم بر صنعت ساختمان که منجر به بیکاری گسترده کارگران ساختمانی شده است، اظهار داشت: در موضوع  بیکاری کارگران ساختمانی نوک پیکان انتقادات به سوی دولت است، از این رو نمی توان با انحراف افکار عمومی این موج عظیم بیکاری را به گردن اتباع خارجی انداخت.

امیدی گفت: نمی توان منکر شد که در میان کارگران ساختمانی و حتی برخی از کنشگران صنفی آگاهی کافی در زمینه مسائل اقتصادی وجود ندارد چنانچه می‌بینیم که هم در زمان تعیین مزد برخی نگرانند که مبادا افزایش مزد بر کارفرمایان فشار ایجاد کند و هم ملاحظه می‌کنیم برخی دیگر مشکل بیکاری خود را متوجه اشتغال اتباع خارجی می دانند.

این فعال صنفی کارگری تصریح کرد: این درست است که در قانون کار اولویت به کارگیری با نیروهای داخلی است، اما از قرار معلوم اتباع غیر ایرانی که به عنوان نیروی ارزان در بازار کار کشور فعالیت دارند نیز براساس همین مقررات که برگرفته از مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار است در ایران حضور و اشتغال دارند .

امیدی با تاکید براینکه گنجانده شدن شرط آموزش‌های اولیه در قانون کار مانع از بیکاری گسترده کارگران ساختمانی می‌شود، گفت: جدا از متمرکز شدن کارگران خارجی در بازار کار ساختمان، رکود بازار مشاغل ساختمانی دلایل دیگری نیز دارد که از جمله آنها این است که از میان خود نیروی کار ایرانی نیز هر کسی که بیکار شده و تخصصی ندارد وارد کار ساختمانی شده است این در حالی است که بیش از 70 درصد  از نیرو‌های ماهر در این بخش بیکار هستند.

وی ادامه داد: فعالان کارگری انتظار دارند که با برداشته شدن تحریم‌ها سیاست‌های دولت در جهت به گردش درآمدن موتور اقتصاد ملی حرکت کند تا شاهد کاهش بیکاری کارگران ساختمانی باشیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=579381
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد