• ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
  • 1k نظر «نمایش»

آخرین اخبار و جزئیات یارانه نقدی

آخرین اخبار و جزئیات یارانه نقدی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۴۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

یارانه معیشتی - یارانه نقدی

جهت عضویت در سامانه اطلاع رسان آگهی های استخدام کشور از طریق پیامک و ایمیل کلیک نمایید


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

مسیر درست عادلانه سازی یارانه ها

خبر 8 خرداد 1401: به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، اجرای طرح مردمی‌سازی پرداخت عادلانه یارانه‌ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی، آثار مثبتی بر تثبیت قیمت‌ها دارد.
وی اظهار کرد: همراهی کامل مردم با طرح مردمی سازی یارانه ها موجب آرامش نسبی بازار در آذربایجان شرقی شده است

قطعاً اجرای این طرح، فواید زیادی در آینده خواهد داشت و موجب جهت‌دهی ارزی مناسب، توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش رقابت‌پذیری و بهره‌وری در عرصه تولید، ایجاد نظم و انضباط در روند واردات، افزایش قدرت خرید مردم با اختصاص کمک‌هزینه نقدی و صیانت از کالاهای اساسی خواهد شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهامت و جرات رییس جمهوری و دولت سیزدهم برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جای قدردانی دارد، گفت: در این اقدام یارانه به حلقه آخر و خود مردم اختصاص می یابد و موجب ریشه کن شدن فقر مطلق در جامعه می شود.

واریز یارانه خانوارهای معترض و مسدود برای دریافت

خبر 4 خرداد 1401: آنطور که سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داده است، مرحله دیگری از یارانه جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب خانوارهایی که اعتراض کرده بودند، واریز کرده ولی تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها، مسدود و غیرقابل برداشت خواهد بود

به گزارش ایسنا، جریان پرداخت این یارانه از این قرار است که در ماه گذشته، دولت روال پرداخت یارانه نقدی را در قالب طرح اصلاح نظام یارانه‌ای تغییر داد و در ساعت ۲۴ روز ۱۹ اردیبهشت، مبلغی در قالب یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار ۷۲ میلیون نفر واریز کرد. این یارانه برای مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خرداد بود و برای ۹ دهک پرداخت شد. هر نفر در سه دهک اول ۴۰۰ هزار و شش دهک دوم ۳۰۰ هزار تومان برای هر مرحله دریافت کرد. در این حالت از جمعیت ۷۸ میلیون نفری که تا اردیبهشت امسال یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کردند حدود شش میلیون نفر در قالب دهک دهم، حذف شدند. این غربالگری را وزارت رفاه انجام داده بود.

اما به دنبال آن اعتراض زیادی از سوی کسانی که یارانه آنها قطع شده بود، مطرح شد. این افراد می‌توانستند در سامانه‌ای که تعیین شد، درخواست بازبینی را ثبت کنند. طولی نکشید که رئیس‌جمهور دستور رسیدگی فوری به این اعتراض‌ها را صادر کرد و مقرر شد که یارانه اردیبهشت یا همان یارانه مرحله ۱۳۵، به حساب خانوارهایی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند، واریز ولی «غیرقابل برداشت» باشد تا مورد بررسی قرار گیرد. از این جهت در ۲۷ اردیبهشت ماه اولین مرحله واریز برای کسانی که اعتراض کرده بودند، انجام شد.

اکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که برای تعداد دیگری از کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت کرده ولی در یارانه جدید به عنوان دهک پردرآمد کنار گذاشته شده بودند و اعتراض آنها ثبت شده است نیز واریز یارانه اردیبهشت را انجام داده است و مانند قبلی‌ها قابل برداشت نخواهد بود تا وضعیت آنها رسیدگی شده و اگر مشمول دریافت یارانه باشند، امکان برداشت خواهند داشت.

تمدید مهلت ثبت نام افراد جامانده از یارانه تا 4 خرداد

خبر 1 خرداد 1401: سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اطلاعیه ای اعلام کرد ثبت نام برای افراد جدید و جامانده از دریافت یارانه تا ساعت 24:00 روز چهارشنبه 4 خرداد 1401 تمدید شد.

در این اطلاعیه آمده است، کلیه سرپرستان خانوار‌هایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، می‌توانند تا ساعت 24:00 روز چهارشنبه 4 خرداد ماه 1401 با مراجعه به آدرس اینترنتی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام نمایند.

همچنین تاکید شده است، در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار، کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوارمتقاضی جدید و جامانده از یارانه ضروری است.

در راستای تکلیف مقرر در جزء 1 بند ص تبصره 1 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، ثبت نام از افراد جدید و جامانده از یارانه در 27 و 28  اردیبهشت ماه 1401 برای اعداد زوج و 29 و 30 اردیبهشت ماه 1401 برای اعداد فرد آخرین رقم سمت راست کد ملی و همچنین روز‌های 31  اردیبهشت و یکشنبه 1 خرداد ماه 1401 برای کلیه افراد جدید و جامانده انجام شد و با توجه تصمیمات اتخاذ شده و فراهم شدن امکان ثبت نام برای کلیه افراد جدید و جامانده، این مهلت تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه 1401 تمدید شد.

مددجویان مشمول دریافت یارانه می‌شوند

خبر 1 خرداد 1401: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه طبق آزمون وسع همه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی مشمول دریافت یارانه حمایتی دولت هستند، گفت: در صورتی که مددجویان یارانه حمایتی دریافت نکرده‌اند علاوه بر سامانه اعلام شده، می‌توانند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها یا مراکز مثبت زندگی مراجعه کنند.  

نا، درخصوص یارانه‌ حمایتی دولت اظهار کرد: طبق آزمون وسع، همه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی مشمول دریافت یارانه حمایتی دولت هستند. در صورتی که برای برخی از مددجویان یارانه واریز نشده باشد، می‌توانند اعتراض خود را از طریق سامانه اعلام شده ثبت کنند، چراکه همه مددجویان مشمول دریافت یارانه حمایتی هستند.

وی یادآور شد: همچنین در صورتی که مددجویان یارانه حمایتی دریافت نکرده‌اند، علاوه بر سامانه اعلام شده می‌توانند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها یا مراکز مثبت زندگی مراجعه کنند.

ثبت نام جاماندگان یارانه بدون محدودیت

خبر 31 اردیبهشت 1401: متقاضیان دریافت یارانه می‌توانند امروز و فردا بدون محدودیت مربوط به شماره کارت ملی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

طی زمانبندی صورت گرفته جهت ثبت نام از جاماندگان از یارانه نقدی، امروز 31 اردیبهشت و فردا اول خردادماه، متقاضیان می‌توانند بدون رعایت شماره آخر کد ملی برای ثبت نام به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنند.

ثبت نام یارانه جا مانده ها و افراد جدید

ثبت نام متقاضیان جا مانده به‌ صورت الکترونیکی

خبر 27 اردیبهشت 1401: سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*43857*4* را شماره گیری نمایند و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کدملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 27 و 28  اردیبهشت‌ماه 1401 برای اعداد زوج و همچنین روز های پنجشنبه و جمعه 29 و 30 اردیبهشت ماه 1401 برای اعداد فرد از طریق این درگاه می‌باشد.

درصورتی که این متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای یادشده نشوند، می‌توانند در روز شنبه 31 اردیبهشت‌ و یکشنبه 1  خرداد ماه 1401 نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. 

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

بدیهی است، پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه 1401 به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

لزوم همکاری مجلس در اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها

خبر 28 اردیبهشت 1401: یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این معیارها برای دهک بندی افراد جامعه باید هرچه سریعتر انتخاب و شفاف شوند، گفت: مجلس در زمینه اجرای طرح اصلاح نظام یارانه ای با دولت همکاری کند. 

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: از نمایندگان مجلس تقاضا دارم که طرح اصلاح یارانه ها را به دلیل نزدیکی به انتخابات وارد بازی های سیاسی نکرده، بلکه با دولت همکاری کنند. رهبر انقلاب هم تاکید دارند که مجلس و دولت با هم همکاری داشته باشند.

ثروتی با بیان اینکه پرداخت نقدی یارانه ایراداتی دارد، اما مشکلات معیشتی اقشار کم درآمد را تا حدودی برطرف می کند، گفت: الان قیمت کالاهای اساسی به قیمت کشورهای منطقه می رسد، اما چقدر درآمدها با کشورهای منطقه مطابقت دارد؟ چقدر در تعیین سقف حقوق ها به مساله عدالت توجه شد؟ این ها مسائل مهمی است که باید دولت و مجلس به آنها توجه کنند.

برخی افراد به ناحق از دریافت یارانه محروم شده اندو من برخی نمایندنگان ادوار مجلس را می شناسم که 7 میلیون تومان حقوق می گیرند و یارانه هم به آنها تعلق نمی گیرد.

 تغییر پرداخت یارانه ها از حالت نقدی به تخفیف در خرید کالا

خبر 25 اردیبهشت 1401: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تایید شود، یارانه آنها جبران خواهد شد. برای این موضوع نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و موضوع صرفا از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، قابل پیگیری است.

پرداخت بعدی به همین منوال و مقدار است، اما ممکن است مدل آن از حالت نقدی به حالت "تخفیف در خرید" روی کالاها تغییر کند که اگر این سیاست اجرا شد، اطلاع‌رسانی می‌شود. 

اجرای عدالت علوی در جامعه با توزیع عادلانه یارانه ها

خبر 25 اردیبهشت 1401:  استاندار گیلان (عباسی) همچنین طرح مردمی سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه ها را دومین اولویت دولت در راستای تدوین راهبرد توسعه در اقتصاد ایران و بهبود وضعیت معیشت مردم عنوان کرد و گفت: تخصیص بدون ضابطه و نظارت ارز ترجیحی و نیمایی برای تامین کالاهای اساسی، خیانتی بود که موجب اسراف و اتلاف منابع ملی شد.

وی افزود: مردمی کردن اقتصاد، توزیع عادلانه یارانه ها و بهبود وضعیت معیشت مردم که از منویات مقام معظم رهبری است؛ از اهداف جدی دولت سیزدهم و مورد تاکید رئیس جمهوری است.

راه اندازی سایت هدفمندی برای جاماندگان از دریافت یارانه‌ها

خبر 25 اردیبهشت 1401: نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که طبق توضیح رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سایت سازمان هدفمندی یارانه ها تا آخر هفته جاری یا اویل هفته آینده برای ثبت نام افراد جامانده از دریافت یارانه راه اندازی شده و سپس اطلاعات آنها توسط وزارت کار بررسی می شود. 

وی ادامه داد: طبق توضیح رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها، سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده برای ثبت نام افراد جامانده از دریافت یارانه راه اندازی شده و سپس اطلاعات آنها توسط وزارت کار بررسی می شود. علاوه بر این طبق دستور رییس جمهوری، یارانه افرادی که نسبت به قطع یارانه و یا دهک بندی خود اعتراض دارند واریز می شود.

وزارت کار به گونه ای شاخص‌ها را تعیین کرده که افراد زیادی از دریافت یارانه حذف شده آن هم کسانی که جزو دهک دهم نیستند پس باید اصلاح شاخص‌ها انجام شده و تطبیق شاخص ها اصلاح شود.

وی در پایان گفت که این کمیسیون هفته آینده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی موضوع نحوه ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه و تعیین معیارها و شاخص های حذف یارانه ها دعوت می‌کند.

تاثیر یارانه 400 هزار تومانی بر قدرت خرید کارگران

خبر 22 اردیبهشت 1401: با وجود آزادسازی‌های قیمتی، دستمزد افزایش یافته‌ی کارگران به اضافه‌ی یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی که قرار است به اعضای خانوارهای دهک‌های پایین پرداخت شود، چقدر می‌تواند در تامین سبد معیشت حداقلی –مجموعه‌ای از کالاها و خدمات مورد نیاز ماهانه- موثر باشد؛ از تمام انتقادات موجود به یارانه‌های نقدی، نظام توزیع ناکارامد آن، حذفیات و خط خوردگی‌های ناعادلانه و احتمال عدم تخصیص پول نقد به کالاهای اساسی توسط سرپرستان خانوار درمی‌گذریم؛ در همین روزهای اخیر بعد از واریز یارانه حمایت ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، تعدادی از مزدبگیران ادعا کردند که به دلایل نامعلوم و کاملاً بی‌اهمیت از شمول یارانه خط خورده‌اند؛ مثلاً داشتن یک خودروی ساده یا سفری به خارج از کشور در چند سال پیشتر.

احمد وحیدی (وزیر کشور) سه‌شنبه شب (بیستم اردیبهشت) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن نباتی چهار قلم کالایی هستند که در طرح اصلاح یارانه‌ها قیمت آن تغییر خواهد کرد.

مردم دهک خود را پایین‌تر از آنچه در واقعیت هست می‌پندارند

خبر 21 اردیبهشت 1401: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تمام دنیا این مساله وجود دارد که مردم دهک خود را پایین‌تر از آنچه در واقعیت هست می‌پندارند و از این رو اگر به شخصی بگوییم شما جز دهک ۹ یا ۱۰ هستی تصور می‌کند جز دهک ۵ یا ۶ قرار دارد و واقعیت را باور نمی‌کند، این را هم گفت که سامانه ثبت اعتراضات مردمی به نشانی سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در حال به روز رسانی است و به زودی جزئیات مواردی که مردم نسبت به آن اعتراض دارند در آن درج می‌شود تا مردم مشخصاً نوع اعتراض خود درباره یارانه را در سامانه انتخاب کنند.

همچنین درباره نحوه پرداخت بعدی یارانه‌ها اظهار کرد: پرداخت بعدی به همین منوال و مقدار است اما ممکن است مدل آن از حالت نقدی به حالت تخفیف در خرید روی کالاها تغییر کند که اگر این سیاست اجرا شد، اطلاع رسانی می‌شود


مشاهده آخرین اخبار و جزئیات یارانه نقدی

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=67761
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k