• ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
  • 0k نظر «نمایش»

استخدام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان - سال ۹۵

استخدام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان - سال ۹۵

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

استخدام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اینجا کلیک نمایید


خبر 24 مهر 95: اطلاعیه کارشناسی استخدام اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی

کارشناسی استخدام اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی سازمان سنجش اطلاعیه ای صادر نمود

به اطلاع متقاضیان ثبت نام در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان می رساند بادرنظرگرفتن موارد ذیل نسبت به ثبت نام جدید یا ویرایش اطلاعات خویش اقدام نمایند

دفترچه آزمون استخدامی منتشر شده درمردادماه سال جاری توسط سازمان سنجش مربوط به مجوزمستقل ازدفترچه آزمون استخدامی منتشر شده در مهرماه باعنوان جذب 10هزارنیروی موردنیاز وزارت آموزش و پرورش می باشد
باستناد اطلاعیه مورخ 95/7/14 سازمان سنجش ، داوطلبان منحصرا مجاز به ثبت نام در یکی از دفترچه های فوق الذکر می باشند
داوطلبان در هنگام انتخاب اولویت ها در صورت انتخاب شرایط دفترچه استخدامی مرداد ماه دواولویت و درصورت انتخاب شرایط دفترچه استخدامی مهرماه چهار اولویت مجاز به انتخاب میباشند .مشروط به اینکه اولویتهای انتخابی منحصرا مربوط به یک دفترچه باشد وداوطلبان حق انتخاب همزمان رشته شغل محل های دودفترچه رانخواهند داشت
تاریخ برگزاری آزمون های مذکور به صورت همزمان درمورخ 95/8/21خواهد بود
داوطلبانی که به استناد دفترچه استخدامی مرداد ماه ثبت نام نموده واکنون تمایل به انتخاب اولویت های دفترچه استخدامی مهرماه رادارند می بایست صرفا باویرایش اطلاعات نسبت به انتخاب اولویت های چهار گانه از دفترچه مذکور اقدام نمایند

+جهت مشاهده اطلاعیه در پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اینجا کلیک نمایید


شروع ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان- 11 مهر 95

در راستای تجمیع و بهینهسازی فرآیند استخدام دستگاههای اجرایی کشور، به حول و قوه الهی، آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور تحت عنوان آزمون استخدامی شهریور ماه ۱۳۹۵ در تاریخ ۱۹ / ۶ / ۱۳۹۵ برگزار میشود. در ادامه، توضیحات مربوطه در دو بخش ارائه خواهد شد. بخش نخست شامل توضیحات و شرایط عمومی استخدام در دستگاه های اجرایی و بخش دوم نیز شامل شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی بوده و شغل محلهای معرفی شده توسط هر دستگاه آورده شده است.

جهت دانلود نمونه سوالات استخدامی آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی اینجا کلیک نمایید

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

شرایط عمومی استخدام :
– داشتن تابعیت ایران
– تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
– انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (ویژه آقایان)
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
– نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
– داوطلبان نبایــد از جمله افــرادی باشند که به موجب آراء مراجع قضــائی و ذیصالح، از خدمات دولتی منع شده باشند.
– داشتن سالمت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند.
– داوطلبان استخدام نباید در زمان ثبت نام از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
– گواهی (پایان طرح) و یا (معافیت) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های (اجباری)
– گواهی(اشتغال به طرح) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که طرح خود را به استناد بخشنامه شماره ۱۰۰/۸۴۵ مورخ ۹۳/۷/۱۶ تمدید نموده اند.
– گواهی مبنی بر موافقت با (انصراف از طرح) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های (اختیاری)
که طرح خود را در سایر موسسات تابعه وزارت متبوع(غیر از محل جغرافیایی خدمت)میگذرانند.
تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان
برگزاری آزمون ( ۱۹ / ۶ / ۱۳۹۵ ) و محاسبه سن آنها اولین روز ثبت نام) ۲۸ / ۴ / ۱۳۹۵ ) می باشد .

موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل
یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف می
باشند .
ب) افراد خانواده معظم شهدا )شامل پدر، مادر، خواهر و برادر( تا میزان ۵ سال .
ج) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشتهاند، به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

شرايط اختصاصي:
۱ – داشتن حداکثر ۳۵ سال سن تمام برای دارندگان تمامی مقاطع تحصیلی
۲ – دارا بودن لیسانس کارشناسی حقوق برای شغل کارشناس حقوقی علاوه بر سایر شرایط احراز الزامی است.

1- حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس 32 سال ، فوقلیسانس و بالاتر 35 سال.
2 - داوطلبین با رعایت شرایط احراز مشاغل از نظر رشته تحصیلی و بوم پذیری می توانند دو رشته/محل را انتخاب نمایندکه ابتدا انتخاب اول کلیه داوطلبین مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم تكمیل ظرفیت مربوط، انتخابهای دوم داوطلبین براساس نمره فضلی بررسی خواهد شد.
3 - آندسته از داوطلبان فوق لیسانس مجاز به شرکت در آزمون می باشند که رشته تحصیلی فوق لیسانس آنان مطابق با لیسانس یا یكی از گرایش های لیسانس آنان باشد.
4 - برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس طرح طبقه بندی مشاغل معلمان.
5 - الزام به رعایت کلیه شرایط اختصاصی جداول رشته های تحصیلی مجاز.
6 - پذیرفتهشدگان نهایی آزمون استخدامی مكلفند ،تعهد کتبی مبنی بر 10 سال خدمت به شرط تمدید استخدام ، درمحل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش و پرورش بسپارند ، استخدام و اشتغال آنان منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود .
7 - کلیه پذیرفتهشدگان ملزم به گذراندن دوره یكساله مهارتهای تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حكم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد که بخشی از هزینه های برگزاری دوره مذکور(خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود. چنانچه هر یك از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یكساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش میتواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه برگزاری دوره اقدام نماید .

مراحل ثبت نام:
۱ – تکمیل فرم ثبتنام اینترنتی.
۲ – فایل عکس اسکن شده.
داوطلب میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه
ثبتنام اینترنتی آماده نماید:
– عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمامرخ)
– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد .
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰۳۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰۳۰۰ باشد .
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد .
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد .
– حاشیههای زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد .
– حتیالامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد .
تبصره ۱ : اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی )کارت ملی، شناسنامه و…( قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل
عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تبصره ۲ : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد .
تبصره ۳ : درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبتنام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد .
با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای
داوطلبانی که در کافینت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نتها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد

پرداخت وجه ثبت نام:
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 11 / 7 / ۱۳۹۵ لغایت روز شنبه مورخ 17 / 7 / ۱۳۹۵ انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان واجد شرایط میبایست به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۰۰۰ / ۲۹۰ریال به صورت الکترونیکی و با کارتهای بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
– لازم به توضیح است مدت زمان تعیین شده تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند .
– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.

– به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچوجه مسترد نمیگردد . صرفاً داوطلبانی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که در زمان ثبت نام دارای مدارک ذیل باشند:

– دارا بودن مدرک لازم در مقطع و رشته تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل ذکر شده در دفترچه راهنما.
– کارت ملی.
– شناسنامه عکسدار.
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
– مدارک دال بر ایثارگری (ویژه داوطلبان ایثارگر) .
– مدارک دال بر معلولین عادی (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی)
– مدارک دال بر بومی بودن(حسب مورد براساس هریک از موارد مشخص در بندهای ده گانه ذکر شده در بند یک امتیازات و سهمیه های قانونی)

- گواهی (پایان طرح) و یا )معافیت) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های (اجباری)
– گواهی(اشتغال به طرح) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که طرح خود را به استناد بخشنامه شماره ۱۰۰/۸۵۴ مورخ ۹۳/۷/۱6 تمدید نموده اند.

– گواهی مبنی بر موافقت با (انصراف از طرح) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های (اختیاری) که طرح خود را در سایر موسسات تابعه وزارت متبوع (غیر از محل جغرافیایی خدمت) میگذرانند.

تذكر مهم: با توجه به اینكه مدارک متقاضیان، پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی توسط دستگاه استخدام کننده بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان )به ویژه مدارک ایثارگری، بومی، گواهی اشتغال به کار بدون شماره شناسه و معلولین عادی( مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبتنامی باشد، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد، و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و حتی درصورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرایند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام:

۱ -در ردیفهای۱ ،۲ و۳ ،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید. (ازبکار بردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود).
۲ -در ردیف ۴ ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست درمحل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۲۹۵۹۳ تماس حاصل نمایند.
۳-در ردیف ۵ ،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد میباشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
۴ -درردیف۶ ،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
۵ -در ردیف ۷ :داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
۶ -در ردیف ۸ :داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را عالمتگذاری نماید.
۷ -در ردیف ۹ و ۱۰ :داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۳ مندرج درصفحات ۶۱-۴۸ مشخص و در این محل درج نماید.
۸ -در ردیف ۱۱ :داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
۹-در ردیف ۱۲:داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با عالمتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند. (ملاک محاسبه تاریخ پایان خدمت یا معافیت دائم زمان برگزاری آزمون۹۵/۶/۱۹ میباشد).
۱۰ -درردیف ۱۳ :داوطلبان چپ دست می بایست این مربع را علامتگذاری نمایند.
۱۱-در ردیف ۱۴ :داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامت گذاری نماید.
۱۲-در ردیف ۱۵:داوطلبان شاغل قراردادی دستگاه ها می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند. (میزان سابقه خدمت به حداکثر سن داوطلب اضافه خواهد شد و در صورتی که داوطلب دارای شماره شناسه قراردادی از سامانه کارمند ایران باشد از امتیاز نمره شاغلین قراردادی نیز استفاده خواهد کرد.)
۱۳ -درردیف ۱۶ :داوطلب معلول می بایست نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها عالمتگذاری نماید و فرم دریافتی از بهزیستی را حداکثر تا تاریخ ۹۵/۵/۱۰ به نشانی این سازمان (تهران صندوق پستی : ۱۳۶۵ -۱۵۸۷۵ )ارسال نمایند.
۱۴ -درردیف ۱-۱۶ :داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی میباشد باید این قسمت را علامتگذاری نماید.
۱۵-در ردیف ۱۷ :داوطلب می بایست آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید.(براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
۱۶-در ردیف ۱۸:داوطلب می بایست عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
۱۷-در ردیف ۱۹ :داوطلب می بایست گرایش رشته تحصیلی خود را براساس ضوابط مندرج در دفترچه انتخاب و در این قسمت درج نماید.
۸-در ردیف ۲۰ :داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
۱۹ -در ردیف ۲۱ :داوطلب می بایست تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید. (ملاک محاسبه تاریخ فارغ التحصیلی زمان برگزاری آزمون ۹۵/۶/۱۹ میباشد).
۲۰ -در ردیف ۲۲ :داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
۲۱-در ردیف ۲۳ :داوطلب میبایست وضعیت فعلی طرح قانون مشمولین خدمت پزشکان و پیراپزشکان خود را مشخص و علامتگذاری نماید.
۲۲ -در ردیف ۲۴ :داوطلب می بایست کد و عنوان خوشه شغلی خود را با توجه به جدول شماره ۱ مندرج درصفحات ۲۴-۱۲ مشخص و دراین محل درج نماید.
۲۳ -در ردیف ۲۵ :داوطلب می بایست کد شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است در این قسمت درج نماید.(براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
تذکر مهم: داوطلبان میبایست در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، خوشه شغلی، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، کد شرایط احراز توجه نمایند )الزم به توضیح است منظور از کد شرایط احراز تطابق رشته و مقطع تحصیلی با شغل محل مورد تقاضا بر اساس جدول شماره ۲ مندرج در صفحات ۲۵ تا ۴۷ میباشد.
۲۴ -در ردیف ۲۶ :داوطلب می بایست بومی بودن یا غیر بومی بودن خود را مشخص نماید. در صورت بومی بودن نوع بومی بودن خود را بر اساس مندرجات صفحه ۷ دفترچه علامتگذاری نماید.
۲۵ -در ردیف ۲۷ :داوطلب می تواند با توجه به خوشه انتخابی در صورت امکان از میان شغل محل های اعالم شده به ترتیب اولویت تا سه شغل محل دیگر را انتخاب و در محل مربوط درج نماید.
۲۶ -در ردیف های ۲۸ و ۲۹ :داوطلب می بایست کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ۳ مندرج در صفحات ۶۱-۴۸ مشخص و در این محل درج نماید. همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
۲۷-در ردیف های ۳۰ و ۳۱ :داوطلب باید آدرس کامل محل سکونت و کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
۲۸ -در ردیف های ۳۲ و ۳۳ :داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر و شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
۲۹-در ردیف ۳۴ :داوطلب متقاضی میتواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.

زمان برگزاري آزمون و نحوه دريافت كارت شركت در آزمون:
- کارت شرکت در آزمون برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ 21 / 8 / 1395 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون برروی کارت شرکت درآزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان
خواهد رسید . لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه اجرایی مربوط بررسی خواهد شد

مواد آزمون عبارتند از:
به هر یك از داوطلبان، یك دفترچه سوال عمومی و یك دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد .
کلیه دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینهای با ضریب یك ( 1 ) طراحی خواهد شد. ضمنا یك سوم نمره منفی
به ازای هر سوال غلط در نظر گرفته خواهد شد.
الف- مواد آزمون عمومي به شرح زير تعيين ميشود:
1 - فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL )
2 - ریاضی و آمار مقدماتی
3 - زبان و ادبیات فارسی
4 - معارف اسلامی
5 - زبان انگلیسی عمومی
6 - اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
7 - هوش و توانمندیهای عمومی

ب- مواد آزمون تخصصي:
مواد آزمون تخصصی برای هر یك از خوشههای شغلی در جدول شماره 1 مشخص شده است.
-کلیه دروس عمومی و تخصصی باضریب یك محاسبه و اعمال خواهندشد.
- اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت
نمره مكتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سؤالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد .
تذكر مهم: سؤال های حیطه های تخصصی آزمون براساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوشه های شغلی یا مشاغل، بر اساس مواد آزمون مندرج در جدول شماره 1 تهیه خواهد شد .
داوطلبان صرفاً در صورتي مي توانند در اين آزمون ثبت نام نمايند كه مقطع تحصيلي، عنوان رشته تحصيلي و گرايش رشته تحصيلي آن ها با مقطع و عنوان رشته و گرايش تحصيلي ذكر شده در جدول شرايط احراز مشاغل (جدول شماره 2 ) مطابقت داشته باشد.

امتيازات و سهميه هاي قانوني:
نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یك و دو دهم ( 2 / 1 ،) و بومی شهرستان با ضریب یك و چهار دهم ) 4 / 1(، نمره مكتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی و صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون در مرحله معرفی برای مصاحبه محاسبه میگردد .
تذكر 1 : با توجه به اينكه برخي از دستگاه ها به صورت ملي بوده و بجز تهران در ساير استان ها و شهرستان ها فاقد واحد استاني مي باشند و تصميمات آن ها در زمينه وظايف و فعاليت هاي مربوط به كل كشور مي باشد، لذا جذب نيروي انساني بومي براي اين دستگاه ها مطرح نبوده و داوطلبان چنين دستگاههايي از هيچ گونه امتياز بومي برخوردار نخواهند شد.
تذكر 2: استخدام براي شغل محل هاي ادارات كل استان ها كه محل خدمت آن ها در مركز استان قرار دارد، براي تمامي داوطلبان همان استان و شهرستان هاي آن استان بومي استان محسوب گرديده و كليه داوطلبان بومي اعم از بومي استان و شهرستان صرفاً از امتياز يك و دو دهم ( 2 / 1 ) برخوردار خواهند شد.

داوطلب بومي: افرادی که حداقل دارای یكی از ویژگیهای زیر باشند، داوطلب بومی استان یا شهرستان تلقی میگردند .
1 - شهرستان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام یكی باشد .
2 - استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با استان محل مورد تقاضا برای استخدام یكی باشد .
3 - همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح )اعم از شاغل و یا بازنشسته( که شهرستان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین داوطلب با شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یكی باشد.
4 - همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح )اعم از شاغل و یا بازنشسته( که استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین داوطلب با استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یكی باشد .
5 - داوطلب حداقل چهار (4) سال از سنوات تحصیلی)ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه( را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد .
6 - داوطلب حداقل چهار (4) سال از سنوات تحصیلی)ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه( را به صورت متوالی یا متناوب
در استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد .
7 - داوطلب حداقل چهار (4) سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد.
8 - داوطلب حداقل چهار (4) سال سابقه پرداخت حق بیمه در استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد.
9 - پدر، مادر و یا همسر داوطلب حداقل چهار (4) سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشند.
10 - پدر، مادر و یا همسر داوطلب حداقل چهار (4) سال سابقه پرداخت حق بیمه در استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشند.
تذكر : پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده در بندهای 7 الی 10 صرفاً توسط یكی از موارد مذکور قابل احتساب است.

توجه : داوطلبان موضوع این بند لازم است در صورت قرار گرفتن در فهرست چند برابر، مستندات و مدارک بومی بودن را به همراه سایر مدارک مورد نیاز در زمان بررسی مدارک و قبل از مصاحبه استخدامی که متعاقباً از سوی سازمان سنجش و یا دستگاه استخدام کننده اعلام خواهد شد، ارائه نمایند .
تبصره: مبنای استان و شهرستان برای تعیین بومی بودن داوطلب، تقسیمات کشوری در زمان ثبتنام میباشد .
2 - به نمرات مكتسبه كاركنان قراردادي كه داراي شماره شناسه قراردادي از سامانه کارمند ایران باشند، صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون به ازاء هر سال سابقه خدمت در هر یك از دستگاه های اجرایی، دو درصد (هر سال 200 امتیاز) و حداکثر تا بیست درصد ( 20 %)نمره کل (حداکثر 2000 امتیاز) در هریك از حیطه های آزمون کتبی و مصاحبه استخدامی آنان برای معرفی در مرحله مصاحبه اضافه خواهد شد .
توجه : همچنين آن دسته از داوطلبان شاغل قراردادي كه از طريق دستگاه هاي اجرايي مربوطه تا تاريخ 31 / 06 / 1395
موفق به دريافت شماره شناسه از سامانه كارمند ايران گردند، مي توانند از امتياز مذكور بهره مند گردند و اين تاريخ به
هيچ وجه قابل تمديد نخواهد بود.
3 - در صورت مساوی بودن نمرات مكتسبه داوطلبان، اولویت معرفی به گزینش به ترتیب با شاغلین قراردادی دستگاههای اجرایی، افراد بومی شهرستان و بومی استان می باشد .
4 - معلولین عادی بشرط دارا بودن شرایط مندرج در آگهی و کسب حد نصاب لازم به ترتیب نمره مكتبسه از سه (3) درصد سهمیه قانونی برخوردار خواهند بود .

بر اساس هماهنگي هاي بعمل آمده با بنياد شهيد و امور ايثارگران جذب ايثارگران از محل سهميه هاي استخدامي مربوطه با رعايت سازوكار ذيل انجام مي پذيرد.
5 - استخدام ایثارگران اعم از سهمیه استخدامی 25 درصد و 5 درصد )موضوع ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران( در دستگاه های اجرایی صرفاً از طریق شرکت در آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی انجام می پذیرد.
الف)مشمولین سهمیه 25 درصد مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی 5 درصد سایر ایثارگران و یا بالعكس، نمی باشند به عبارت دیگر هر داوطلب می تواند در صورت مشمول بودن صرفاً از یكی از سهمیه های مشخص شده استفاده نماید.
ب)سهمیه استخدامی 25 درصد ایثارگران شامل جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آزادگان دارای یك سال و بالای یكسال اسارت و خواهر و برادر شاهد می باشند .
ج) سهمیه استخدامی پنج درصد( 5 % )به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد( 25 %) و فرزندان آزادگان کمتر از یكسال اسارت اختصاص می یابد .
توجه : خدمت داوطلبانه در جبهه شامل: بسیجیان، جهادگران و نیروهای مردمی رزمنده، کارکنان شاغل و بازنشستگان دستگاههای اجرایی، سازمانها، نهادها و شرکت ها و مؤسسات دولتی یا تحت پوشش قانون کار و مقررات تأمین اجتماعی و قوانین خاص، صاحبان شغل آزاد در شرکت ها و مؤسسات خصوصی، صنوف آزاد و افراد بدون شغل )دانشجویان، دانش آموزان و افراد فاقد کار( بوده که از طریق بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی به مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی اعزام شده اند. تأییدیه مدت حضور در مناطق مذکور حسب مورد با معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاونت توسعه و منابع وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

د) سهمیه های استخدامی ایثارگران مشمول ۲۵ درصد از طریق رقابت بین فرزندان شاهد و ایثارگران بیکار، جانبازان، آزادگان، فرزندان جانباز ۲۵ درصد و باالتر، فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر و غیردانشجو انجام میپذیرد. فلذا کسب حد نصاب نمرات آزمون، رعایت شرط حداقل معدل و حداکثر سن برای داوطلبان مذکور (به استثناء خواهر و برادر شهید) در حد سهمیه تعیین شده الزامی نمی باشد.
هـ) ایثارگران مشمول سهمیه های استخدامی ۲۵ درصد و ۵ درصد در زمان انتخاب شغل محل موظفند در حد امکان شغل محلی راانتخاب نمایند که تعداد مورد نیاز آن شغل محل ها بیش از یک نفر باشد. الزم به تاکید است اولویت انتخاب برای ایثارگران مشمول، در شغل محل هایی است که ظرفیت پذیرش آن ها بیش از یک نفر باشد.
و) در فرایند جذب و استخدام فرزندان شاهد و سایر ایثارگران (بیکار و غیردانشجو) مشمول سهمیه ۲۵ درصد اولویت ایثارگری آن ها مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام خواهد شد.
ز) اولویت استخدامی در بین مشمولین سهمیه ۲۵ درصد به ترتیب با جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و باالتر و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر می باشد. و در صورت عدم تکمیل سهمیه از بین ایثارگران فوق الذکر مانده سهمیه قابل تسری به سایر ایثارگران مشمول سهمیه یاد شده به ترتیب به همسر شهید، همسر جانبازان ۲۵ درصد و باالتر، همسر آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر، خواهر و برادر شهید تعلق می گیرد.
ح) فرزندان شاهد و ایثارگرانی که حسب ضوابط جاری بنیاد استان در شمول سهمیه استخدامی ۲۵ درصد قرار نمی گیرند و احیاناً به صورت غیر رسمی شاغل و یا دانشجو باشند، در صورت تمایل می توانند در آزمون ثبت نام نمایند و صرفاً از معافیت شرط حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند می گردند و ملزم به رعایت سایر شرایط آگهی استخدامی می باشند.
ط) به تمامی ایثارگران مشمول سهمیه استخدامی ۲۵ درصد توصیه می شود برای حصول اطمینان از امکان بهره مندی خود از سهمیه استخدامی مذکور، قبل از ثبت نام با بنیاد محل پرونده خود تماس و نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی و در صورت لزوم اصالح آن اقدام نمایند.
ی) اولویت پذیرش در مشمولین پنج درصد سهمیه استخدامی، با رزمندگان میباشد (رزمندگان در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی و داشتن شرایط احراز الزم در حد سهمیه تعیین شده از شرط حدنصاب در آزمون معاف بوده و بر اساس نمرات فضلی مکتسبه انتخاب خواهند شد)و سایر مشمولین سهمیه مذکور در اولویت بعدی قرار داشته و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت.
ک) استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان صورت می پذیرد.

1

نحوه اعلام نتيجه:
براساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره 9757 / 93 / 200 مورخ 19 / 07 / 1393 سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور )معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور سابق(، تعیین حد نصاب و انتخاب افراد به شرح ذیل صورت میپذیرد:

الف) تعيين حدنصاب:
شرط اولیه انتخاب داوطلبان استخدام جهت معرفی به گزینش و یا انجام مصاحبه استخدامی، کسب حدنصاب لازم در آزمون کتبی در امتحان مشترک فراگیر مطابق شرایط ذیل میباشد:
- پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفكیك حیطههای عمومی و تخصصی با وزن برابر محاسبه و براساس مجموع نمرات بهدست میآید.
- برای تعیین حدنصاب در آزمون ، پنجاه درصد ) 50 %( مجموع بالاترین نمره مكتسبه در آن آزمون محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد.
تذكر 1 : پس از تعيين حدنصاب در هر آزمون، داوطلبان فاقد حدنصاب، از ساير مراحل استخدامي حذف و صرفاً كارنامه آزمون كتبي از طريق سامانه امتحانات جهت اطلاع براي آنها قابل مشاهده خواهد بود.
تذكر 2 : استخراج فهرست افراد دارای حدنصاب صرفاً بر اساس میانگین نمره عمومی و اختصاصی خواهد بود و در این مرحله امتیازات بومی و یا امتیازت کارکنان قراردادی وسایرامتیازات عمل نخواهد شد. به عبارت دیگر امتیازات بومی و کارکنان قراردادی برای استخراج فهرست اسامی چند برابر برای داوطلبانی اعمال خواهد شد که حدنصاب لازم را کسب کرده باشند.
تذكر 3 : کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون مشترک فراگیر هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمیکند .

ب) مراحل استخدام گزينش علمي (انتخاب چند برابر) از بين دارندگان حدنصاب:
1 - در این مرحله داوطلبان دارای حدنصاب براساس انتخاب خود در تقسیم بندی هریك از دستگاههای استخدام کننده قرار میگیرند.
2 - انتخاب افراد براساس نمره کل اولیه آنان )با وزن چهل درصد ( 40 %) برای حیطه عمومی و شصت درصد ( 60 %) برای حیطه تخصصی( با درنظر گرفتن موارد ذیل به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا صورت میپذیرد.
1 - 2 - نمره کل اولیه داوطلبان بومی استان با ضریب یكودو دهم ) 2 / 1 (، و بومی شهرستان با ضریب یكوچهار دهم ) 4 / 1(، نمره
مكتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی در صورت کسب حد نصاب آزمون محاسبه میشود.
2 - 2 - به نمرات مكتسبه کارکنان قراردادی که دارای شماره شناسه می باشند، به ازاء هر سال سابقه خدمت در هر یك از دستگاه های اجرایی صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون، دو درصد و حداکثر تا بیست درصد ) 20 %( نمره کل، در هریك از حیطه های امتحان مشترک و مصاحبه استخدامی آنان اضافه خواهد شد.
ج( معرفي به گزينش )انتخاب يك برابر(:
1 - پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش براساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد درصد( 70 %) برای امتحان مشترک فراگیر و سی درصد( 30 %)برای مصاحبه استخدامی (با درنظر گرفتن موارد " 1 - 2 " و " 2 - 2 " در بند "ب" در مصاحبه استخدامی) به تعداد یك برابر ظرفیت پذیرش بهترتیب نمره کل نهایی خواهد بود.
2 - در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، برای معرفی افراد دارای حدنصاب به گزینش، براساس مجموع نمره کل اولیه آنان با وزن چهل درصد ( 40 %)برای حیطه عمومی و شصت درصد ( 60 %) برای حیطه تخصصی (با درنظر گرفتن موارد " 1 - 2 " و " 2 - 2 "
در بند "ب") برابر تعداد ظرفیت پذیرش اقدام میشود.

تذكرات:
1 - به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر )موضوع تبصره دو ماده ) 42 ( قانون مدیریت خدمات کشوری( پذیرفتهشدگان نهایی موظفند حداکثر یك ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه ) ICDL ( صادره از مراکز و مؤسسات تایید صلاحیتشده توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور را ارائه نمایند .
-توجه: کسانی که فاقد گواهینامههای مذکور میباشند و یا گواهی نامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمیباشند، موظفند در یكی از مراکز تعیین شده که در بخش اعتبار « سنجی موسسات » آموزشی با عنوان موسسات « تعیین صلاحیت » شده سایت مرکز آموزش مدیریت دولتی با آدرس www.smtc.ac.ir قابل مشاهده میباشد، پس از شرکت در آزمون تعیین سطح، گواهینامه مذکور
را در زمان مقرر ارایه نمایند .
2 - دانشجویان مقاطع تحصیلی اعلام شده و همچنین دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک تحصیلی معادل حق شرکت در آزمون استخدامی را ندارند .
3 - مدارک تحصیلی فارغالتحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه بایستی به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد .
4 - مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان مصاحبه و گزینش برعهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حكم
استخدامی، حكم مزبور لغو و بلااثر میشود.
5 - انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل گزینش میسر میباشد و اسامی پذیرفته شدگان پس از تأیید مراجع ذیصلاح از طریق درگاه دستگاهها و سازمانهای مربوط و سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامی به نشانی www.sanjesh.org به اطلاع داوطلبان خواهد رسید .

جهت دانلود جدول شماره 1 -كد و عناوين خوشه هاي شغلي و مواد آزمون اینجا کلیک کنید

جهت دانلود جدول شماره 2 - كد و ديكد شرايط احراز تحصيلي شغل محلها اینجا کلیک کنید

جهت دانلود جدول شماره 3 -راهنماي انتخاب شغل محل بر اساس كد شرايط احراز اینجا کلیک کنید

جهت دانلود جدول شماره 4 -كد و نام استان، نام و كد شهرستان اینجا کلیک کنید

جهت دانلود تقاضانامه ثبت نام سومين آزمون متمركز دستگاههاي اجرايي کلیک کنید

جهت مشاهده فهرست شغل محلهای وزارت آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید


– شرایط آزمون:

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

❌ اصلاحیه مورخ ۱۰ مهر ماه:

جهت مشاهده اصلاحیه مورخ ۱۰ مهر ماه اینجا کلیک نمایید

❌ اصلاحیه مورخ ۳۱ تیرماه:

جهت مشاهده اصلاحیه مورخ ۳۱ تیرماه اینجا کلیک نمایید

❌ اصلاحیه مورخ ۴ مرداد ماه:

جهت مطالعه اصلاحیه مورخ ۴ مرداد ماه اینجا کلیک نمایید

آمادگی برای آزمون:

جهت دانلود عین دفترچه سوالات دو دوره گذشته اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود نمونه سوالات استخدامی آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی اینجا کلیک نمایید

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اینجا کلیک نمایید

https://iranestekhdam.ir/?p=159980
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد