• ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
  • 0k نظر «نمایش»

آیا قوه قضاییه می تواند آزمون جذب وکالت برگزار کند؟

آیا قوه قضاییه می تواند آزمون جذب وکالت برگزار کند؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

در برنامه ششم توسعه سهمیه ایثارگران در حوزه جذب وکیل لحاظ شده است

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار آزمون وکالت دادگستری اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه استخدامی قوه قضائیه اینجا کلیک نمایید


خبر 2 آبان 97: آیا قوه قضاییه می تواند آزمون جذب وکالت برگزار کند؟

نمایندگان موافق با طرح یک فوریت اصلاح بند (چ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه بر این باورند که قوه قضائیه حق برگزاری آزمون جذب وکیل را ندارند، بلکه کانون وکلا این مسئولیت را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالله رضیان در نشست علنی امروز چهارشنبه 2 آبان مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح یک فوریتی اصلاح بند (چ) ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: در برنامه ششم توسعه سهمیه ایثارگران در حوزه جذب وکیل در کانون وکلا لحاظ شده است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس افزود: قوه قضائیه با استناد به اینکه در بند (ج) ماده 88 برنامه شش توسعه اختیار جذب وکیل را دارد بنابراین اقدام به برگزاری آزمون کرده است، در حالی که این اقدام در اختیار کانون وکلا است.

وی تصریح کرد: با اصلاح طرح مذکور می توان کانون وکلا را به جذب یشتر فارغ التحصیلان رشته حقوق ملزم کرد تا بتوان از این طریق مسئله اشتغال آنها را برطرف کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع، بیان کرد: در بند (چ) ماده 88 برنامه ششم شائبه ای ایجاد شده مبنی بر اینکه قوه قضائیه می تواند با برگزاری آزمون وکیل جذب کند و قوه قضائیه با این اقدام باعث ایجاد تعارض قانونی شده، این درحالی است که قوه قضائیه حق برگزاری آزمون برای جذب وکیل را ندارد، بلکه کانون وکلا مسئول آن است.

در ادامه ولی ملکی در موافقت با رد طرح اصلاح بند (چ) ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور گفت: درقانون برنامه ششم توسعه، 25 درصد سهمیه برای ایثارگران در نظر گرفته شده است، بنابراین اگر طرح مذکور رد شود، جانبازان و ایثارگران ضرر نمی کنند، زیرا مابه التفاوت اصلاح طرح با برنامه ششم 5 درصد است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است وقت مجلس را با درصدهای اندک و تغییرات جزئی نگیریم.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: ما در مورد اصل موضوع بحث می کنیم نه رد آن، بنابراین در این زمینه صحبت بفرمایید.

نصرالله پژمانفر نیز در این نشست ضمن موافقت با رد طرح اصلاح مذکور بیان کرد: وکالت امری خصوصی میان وکیل و موکل است، فردی که وکالت امور خود را به وکیل واگذار می کند، باید به توانمندی او اطمینان داشته باشد. با این طرح محدودیت و انحصار ایجاد می کنیم، بنابراین حقوق مردم تضییع می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجا که این طرح مخالف برنامه ششم است به دوم سوم رأی نمایندگان نیاز دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تصویب طرح اصلاح بند (چ) ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اشتغال 40 هزار نفر متزلزل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست نشست علنی امروز را برعهده دارد، گفت: صحبت های موافقت نمایندگان موافق با طرح اصلاح بند (چ) در قالب موافقت بیان نشده است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1131121
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد