۷ سال پیش

آیین نامه صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران ابلاغ شد
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آیین نامه صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با دستور وزیر بهداشت تصویب و برای اجرا به معاونت پرستاری ابلاغ شد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام پرستاران اینجا کلیک کنید


به گزارش ایلنا از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد میرزابیگی افزود: در پی مسائلی که در رابطه با صنف پرستاری در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، عده‌ای از فعالان حوزه پرستاری در قالب 10 هیات مدیره نظام پرستاری درخواست کرده بودند که جدا از فضاهای رسانه‌ای، بتوانند با تعاملی جدید، فضای ایجاد شده را طی نشستی با وزیر بهداشت و مسئولان ستاد وزارت بهداشت بازسازی کنند.
وی گفت: این جلسه روز دوشنبه با حضور 120 تن از پرستاران کشور از هیات مدیره‌های نظام پرستاری، انجمن پرستاران ایران، انجمن‌های علمی پرستاری در کشور، بورد پرستاری و حیدرعلی عابدی، تنها پرستار نماینده در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد.
میرزابیگی اجرای مصوبه پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را از دستاوردها و نتایج این جلسه عنوان کرد و گفت:تصویب و ابلاغ آیین نامه صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با دستور وزیر بهداشت بود.
وی اظهار کرد: در این نشست مقرر شد از طریق اختیارات قابل واگذاری و برون سپاری به قطب‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان ها بتوانیم از توان هیات مدیره های نظام پرستاری نیز استفاده کنیم و پروانه صلاحیت حرفه‌ای را به پرستاران اعطا کنیم.
پروانه صلاحیت حرفه‌ای مدرکی است که دانش آموختگان رشته پرستاری پس از طی دوره آموزش دانشگاهی مثلا از طریق یک آزمون سنجش صلاحیت آن را کسب می‌کنند و بر اساس آن اجازه فعالیت حرفه‌ای پیدا می‌کنند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین از اجرایی شدن هر چه سریع تر آیین نامه مراقبت های پرستاری در منزل ( HOME CARE ) بر اساس تعرفه‌های به روز شده، خدمات پرستاری در منزل خبر داد.
میزرابیگی اضافه کرد: در جلسه پرستاران با وزیر بهداشت مقرر شد، کارگروهی متشکل از حاضران جلسه و نمایندگان وزارت بهداشت با مسئولیت معاونت پرستاری وزارت بهداشت تشکیل شود و این کارگروه با دسته بندی اهم موضوعات و مباحث مطرح شده در جلسه، اقدامات عملی قابل اجرا را تا 10روز آینده به وزیر بهداشت گزارش کند تا دستورات لازم برای اجرای این تصمیمات صادر شود.
میرزابیگی افزود: همچنین در این جلسه درباره معوقات پرستاران نیز مقرر شد پیگیری‌های لازم برای تسریع در پرداخت معوقات از طریق اعتباراتی که دولت به بیمه‌ها اختصاص داده است صورت گیرد و در پرداخت معوقات کارکنان بیمارستان‌ها به ویژه پرستاران تعجیل شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد:معوقات پرستاران در دولت یازدهم در مقطعی با دستور وزیر بهداشت در اسفند سال 92به صفر رسید و بعد از آن نیز وزیر بهداشت با صدور بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ و تاکید کرد که پرداخت‌های پرستاران به موقع باشد ولی متاسفانه اکنون به دلیل بدقولی بیمه‌ها پرداخت‌ها به موقع انجام نمی شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت تصریح کرد: هدف وزارت بهداشت از این اقدامات توجه به بیمار و ارتقای کیفیت خدمات پرستاری برای مردم است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=611399
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد