• ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
  • 0k نظر «نمایش»

ابلاغ شیوه نامه تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه آزاد

ابلاغ شیوه نامه تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه آزاد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تحصیل هم زمان دو رشته غیر پزشکی در دانشگاه آزاد

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تحصیلی اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار دانشگاه آزاد اینجا کلیک نمایید


خبر 11 آذر 98: ابلاغ شیوه نامه تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای، شیوه‌نامه تحصیل هم‌زمان دو رشته تحصیلی غیرپزشکی در این دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی شیوه‌نامه تحصیل هم زمان در دو رشته تحصیلی غیرپزشکی در دانشگاه آزاد را به معاونان، رؤسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی و رؤسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

وی در این بخشنامه تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه به منظور هم‌افزایی روزافزون در زمینه های مختلف علوم و فناوری و تربیت انسان های مسلط در دو رشته تحصیلی و کسب مهارت لازم، شیوه‌نامه تحصیل هم زمان در دو رشته تحصیلی غیرپزشکی در دانشگاه آزاد جهت اجرا ابلاغ می شود.

هدف از ابلاغ این شیوه‌نامه، تعیین چارچوب قانونی برای اجرای صحیح تحصیل هم زمان در دوره های آموزشی کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) در دو رشته تحصیلی و در همان مقطع یا مقطع پایین‌تر در یک یا دو واحد دانشگاهی عنوان شده است.

براساس بندهای این شیوه‌نامه؛ پذیرفته‌شدگان و دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) واحدهای دانشگاهی علاوه بر تحصیل حضوری یا مجازی در مقطع و رشته فعلی خود، می توانند در یک رشته دیگر در همان مقطع یا مقطع پایین‌تر در واحد دانشگاهی مبدأ یا واحد دانشگاهی دیگری به طور هم زمان تحصیل کنند.

همچنین دانشجو پس از ورود به رشته دوم مجاز است برابر ماده ۱۹ آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب واحد درسی انجام دهد. حداکثر مدت تحصیل برای دانشجویان مشمول این شیوه‌نامه، مدت مجاز تحصیل در رشته اول است و دانشجو در مدت زمان تحصیل فقط یک بار می تواند درخواست تحصیل در رشته دوم را ارائه دهد.

براساس این شیوه‌نامه، تغییر رشته دوم امکانپذیر نیست و آن دسته از دانشجویانی که از معافیت نظام وظیفه استفاده می کنند، در صورتی که در رشته اول انصراف از تحصیل داده یا اخراج آموزشی شده باشند، می توانند رشته دوم را تا سقف مجاز مدت زمان معافیت از نظام وظیفه در رشته اول، ادامه تحصیل دهند.

همچنین در این شیوه‌نامه به جزئیاتی از جمله مقررات آموزشی، تطبیق و معادل‌سازی واحدهای درسی در رشته دوم، انتقال و میهمانی، مرخصی تحصیلی، انصراف از تحصیل، دانش‌آموختگی و... اشاره شده که متن کامل آن در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته است.

 

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1646774
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد