• ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
  • 0k نظر «نمایش»

ابلاغ طرح دورکاری کارمندان خراسان شمالی

ابلاغ طرح دورکاری کارمندان خراسان شمالی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کارمندان نگران دورکاری نباشند

جهت ورود به صفحه اخبار ساعت کاری کارمندان اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی کارمندان اینجا کلیک نمایید


خبر 26 اسفند 98:  ابلاغ طرح دورکاری کارمندان خراسان شمالی

ابلاغ طرح دورکاری از طرف دولت، گامی برای پیشگیری از شیوع کرونا در ادارات بود اما کارکنان دولت در خراسان شمالی به دلایلی چندان از این طرح استقبال نکردند.

شیوع بیماری کرونا، سبب شد تا دولت، طرح دورکاری را برای کارمندان ابلاغ کند، تا کارمندان در صورت امکان، در منزل مانده و از همانجا به خدمات رسانی و انجام وظیفه بپردازند،  اما در این میان، کارمندان می گویند، بخشنامه ای که برای دورکاری ابلاغ شده، مربوط به سال ۸۹ است و در آن برای شرایط بحران چیزی پیش بینی نشده است.

کارمندان می گویند آیین نامه دورکاری، برای شرایط اضطرار و بحرانی مثل شیوع کرونا، تنظیم نشده و بر این اساس کارمندان نمی توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

یک کارمند زن در این باره می گوید: با وجود اینکه فرزندی زیر ۶ سال دارم و می توانم از دورکاری استفاده کنم، اما شرایط در سازمان ما مهیا نیست و من حتی اجازه ندارم نرم افزار اتوماسیون اداری را در رایانه خانگی خود نصب و راه اندازی کنم.

وی بدون معرفی خود خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه های دورکاری، قید شدن واژه دورکاری در حکم کارگزینی است.  بر اساس آیین نامه، کارمند دورکار، باید دست کم ۶ ماه دورکاری کند و در این زمینه، گفته می شود ممکن است این امر بر وضعیت استخدامی اش اثر گذاشته و وی را دچار مشکل کرده و به بهانه ای برای اخراجش بدل شود و همین نگرانی ها سبب شده تا برخی بی خیال دورکاری شوند.

وی افزود: در شرایط حاضر همکاران زیادی متقاضی دورکاری هستند، اما به همین علت نتوانسته اند از این امکان استفاده کنند.

آیین نامه نیاز به اصلاح دارد

یکی از کارکنان استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: آیین نامه دورکاری ابلاغ شده، مربوط به سال ۸۹ است و تطابقی با شرایط اضطرار کنونی ندارد که ضروری است این آیین نامه به روزرسانی شود.

وی خواست نام و عنوانش در خبر ذکر نشود، افزود: همین امر باعث شده تا شمار کارمندان متقاضی دورکاری در استان، کم باشند.

وی تصریح کرد: در آیین نامه قید شده است که کارمندانی که متقاضی دورکاری هستند، باید دست کم، ۶ ماه به دورکاری بپردازند که این امر سبب شده تا کارمندان نگران وضعیت استخدامی خود در آینده باشند و از آن استقبال نکنند.

این کارمند استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس این بخش نامه، کارگزینی ادارات، برای کارمندانی که به دورکاری می روند، حکمی مجزا صادر می کنند و واژه دورکاری در حکم قید می شود و این سبب شده تا دورکاری چندان مورد رغبت کارمندان نباشد.

الزامات فراهم نیست

یک کارمند دولت در خراسان شمالی در این باره گفت: متاسفانه شرایط و الزامات برای دورکاری در برخی ادارات فراهم نشده است، خیلی از بانوان متقاضی دورکاری هستند اما نتوانسته اند از مزایای آن استفاده کنند.

عبدالله ایمانی اظهار داشت: از الزامات دورکاری کارکنان دولت دسترسی به اینترنت پرسرعت و نیز سامانه اتوماسیون اداری است که در شرایط کنونی متاسفانه هیچ یک فراهم نیست.

وی تصریح کرد: بیشتر خانواده ها، در منزل اینترنت پرسرعت ندارند، اجازه نصب و استفاده از نرم افزار اداری در منزل هم داده نمی شود، به همین لحاظ نمی توانند به دورکاری بروند.

ایمانی اظهار داشت: بسیاری از کارمندان، به ویژه بانوان متقاضی دورکاری هستند اما چون شرایط دورکاری را مناسب نمی بینند، به آن روی خوش نشان نمی دهند.

وی گفت: دستورالعمل و آیین نامه کنونی دورکاری مربوط به سال ۸۹ بوده که هنوز اصلاح و روزآمد نشده است.

این کارمند خاطرنشان کرد: یکی از آسیب ها و ایرادها که سبب می شود از دورکاری استقبال نشود، کاهش میزان دریافتی کارمندان است، با دورکاری از میزان حقوق کارمند، کاسته می شود.

دورکاری مشکلی در استخدام ایجاد نمی کند

معاون اداری اداره کل اداری مالی استانداری خراسان شمالی هم در این باره گفت: کارمندان دورکار، نگران تغییر حکم کارگزینی نباشند زیرا هیچ مشکلی در زمینه وضعیت استخدام دورکاران، ایجاد نمی شود.

سیدحسن سیدی اظهار داشت: در آیین نامه دورکاری، شرایط اضطرار کرونایی لحاظ شده و اینگونه نیست که کارمند دورکار، حتما ۶ ماه دورکاری برود.

وی تصریح کرد: کارمند دورکار در شرایط کنونی شیوع کرونا، با عادی شدن اوضاع، می تواند کار خود را به روال پیش بازگرداند.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا، سبب شده تا دولت، طرح دورکاری را برای کارمندان ابلاغ کند، بر این اساس کارمندان در صورت امکان، در منزل به خدمات رسانی و انجام وظیفه می پردازند.

معاون اداری اداره کل اداری مالی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: در طرح دورکاری تلاش شده تا برای حفظ سلامت کارمندن، ترددها در ادارت کم و از شمار حضور ارباب رجوع کاسته شود.

کارمندان نگران دورکاری نباشند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم در این باره گفت که کارمندان دورکار، نباید نگران وضعیت استخدامی شان باشند و هیچ مشکلی در این زمینه، با کار در منزل پیش نخواهد آمد.

حسین فرجی اظهار داشت: اینگونه نیست که کارمند متقاضی، حتما ۶ ماه به دورکاری برود، فرد متقاضی می تواند، پس از عادی شدن شرایط، همچون روال قبل به اداره بازگردد.

وی با بیان اینکه آیین نامه دورکاری، برای حفظ سلامت کارمندان اجرایی می شود، افزود: آیین نامه ابلاغ شده، مربوط به سال ۸۹ است، اما تصمیم دستگاه اجرایی هم در آن دخیل است که با شرایط کنونی، تطبیق داده شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: رفتن به دورکاری اجباری نیست، فرد با اختیار خود متقاضی دورکاری می شود و اصلا در پست کاری فرد دورکار، هیچ تغییر ایجاد نمی شود و حکم کارگزینی وی نیز همان حکم قبلی است.

اولویت استفاده از دورکاری با زنان است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: حق تقدم و اولویت در استفاده از طرح دورکاری، با زنان کارمند بویژه مادران دارای فرزند خردسال یا معلول است.

علی بیگ زاده اظهار داشت: همچنین کارمندان زن که اعضای خانواده آنان با بیماری خاصی روبه رو هستند، برای دورکاری در اولویت هستند.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف هستند اقدامات انجام شده برای اجرای طرح دورکاری و زیرساخت های موجود در این زمینه را به استانداری ارائه کنند.

بیگ زاده اظهار داشت: کارکنانی که مشمول دورکاری اند ملزم به ارائه تعهدنامه دورکاری هستند و نظارت بر فرآیند دورکاری هم بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1782091
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد