• ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
  • 1k نظر «نمایش»

اجرای قانون استخدام حق التدریسی ها توسط آموزش و پرورش در سال ۹۹

اجرای قانون استخدام حق التدریسی ها توسط آموزش و پرورش در سال ۹۹

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۳۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کمبود 113 معلم ابتدایی در مهر سال جاری

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر از اجرای قانون استخدام حق التدریسی ها توسط آموزش و پرورش در سال 99 خبر داد.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: با آن که امسال آموزش و پرورش ملزم به استخدام حق‌التدریسی‌ها شده است، اما این وزارتخانه می‌خواهد این قانون را سال آینده اجرا کند.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره عدم استخدام نیروهای حق‌التدریس در وزارت آموزش و پرورش با وجود تأکید مجلس بر این کار و در نظر گرفتن بودجه برای آن، گفت: یکی از عجایب روزگار فعلی ما آن است که با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش به نیروی انسانی نیاز دارد و از طرف دیگر قانون مجلس در مورد استخدام نیروهای حق‌التدریسی 2 ماه به این وزارتخانه مهلت داد تا آیین‌نامه اجرایی این کار نوشته شود اما این کار انجام نشده است این در حالی است که نمایندگان مجلس بارها در این خصوص تذکر دادند.

وی افزود: بعد از گذشت ۶ ماه آیین‌نامه اجرایی استخدام حق‌التدریس‌ها توسط کمیته‌ای که در آن سازمان امور استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان کمیسیون ‌آموزش مجلس حضور داشتند تدوین شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: اجرای این آیین‌نامه پیگیری و تداوم اجرای مفاد این آیین‌نامه از سوی آموزش و پرورش را می‌خواهد و این وزارتخانه باید این موضوع را در اولویت‌های خود قرار دهد تا در نهایت در هیأت دولت مصوب شود.

ابطحی تصریح کرد: اخیراً حرفی را در این باره شنیده‌ام که گویا این وزارتخانه می‌خواهد در سال آینده (1399) این قانون را اجرایی کند. این در حالی است که نمایندگان مجلس استخدام نیروهای حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش را در بودجه سال جاری گنجانده‌اند و به همین منظور خواستار آن شدیم که 30 هزار نفر از نیروهای حق‌التدریسی در سال جاری در این وزارتخانه استخدام شوند.

وی گفت: هدف ما از اجرای این مصوبه قانونی آن است که مشکلات نیروهای نهضتی و حق‌التدریسی را رفع کنیم این در حالی است که در گفت‌وگو با یکی از مدیران آموزش و پرورش حوزه انتخابیه‌ام وی به صراحت اعلام کرد که کمبود 113 نفر معلم ابتدایی در مهر سال جاری برای آنان مشکل ساز شده است. این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان فقط 13 نفر به مدارس شهرستان خمینی‌شهر تخصیص داده است.

وی گفت: افرادی که از دانشگاه فرهنگیان برای استخدام در آموزش و پرورش جذب شده‌اند باید مشخص شده و در تابستان دوره‌های ویژه تعلیم و تربیت را می‌دیدند اما این کار هم محقق نشده است. ضمن اینکه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و دیگر معاونین این وزارتخانه اعلام کردند که این موضوع را پیگیری می‌کنیم این در حالی است که زمان در حال گذشتن است و نیروهای حق‌التدریسی و نهضتی‌ها که سال‌ها زحمات زیادی را برای آموزش کشور کشیده‌اند با وجود امید فراوان به استخدام در وزارت آموزش و پرورش اما فعلاً سرگردان بوده و تکلیف خود را نمی‌دانند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: بدبینانه‌ترین حالت این است که به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش نمی‌خواهد مشکلات نیروهای حق‌التدریسی و نهضتی حل شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که انگیزه و تفکر لازم در بین برخی از مدیران دولتی برای حل مشکلات مردم وجود ندارد و حتی به یکی از معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها به صراحت اعلام کرده بود که بهتر است نمایندگان مجلس وزیر مربوطه را استیضاح کرده تا او به‌راحتی و بدون دغدغه کنار برود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس دهم در سال پایانی فعالیت خود نشان داده‌اند که فعال‌تر و پیگیرتر نسبت به مسائل ورود کرده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «اعلام روند جذب معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

مشاهده صفحه جامع استخدام مربیان حق التدریس

مشاهده صفحه جامع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1396246
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k