• ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
  • 1k نظر «نمایش»

احتساب سه چهارم مدت خدمت وظیفه به عنوان خدمت داوطلبانه

احتساب سه چهارم مدت خدمت وظیفه به عنوان خدمت داوطلبانه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۹ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

بخشنامه مهم ستاد نیرو‌های مسلح درباره سهمیه ایثارگران

جهت ورود به صفحه اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک نمایید


خبر 8 دی 98: احتساب سه چهارم مدت خدمت وظیفه به عنوان خدمت داوطلبانه

گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در آبان‌ماه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد که بند ۳ مصوبه ستاد کل نیرو‌های مسلح موضوع: «احتساب سه چهارم مدت خدمت وظیفه به عنوان خدمت داوطلبانه» صرفاً در سطح نیرو‌های مسلح قابلیت اجرا دارد و قابل تسری به سایر دستگاه‌های اجرایی نیست.

اهمیت این رأی در آن بود که از سال ۱۳۹۶ و با تغییر برخی قوانین مربوط به مصادیق سهمیه ایثارگران، داوطلبان بسیاری در آزمون‌های مختلف (از جمله وکالت و آزمون‌های ورودی دانشگاه) با دریافت گواهی خدمت داوطلبانه بر مبنای سه‌چهارم خدمت وظیفه پدران خود، از سهمیه آزمون استفاده کرده بودند.

متن کامل دادنامه شماره ۲۳۹۷ مورخ ۱۳۹۸/۸/۱۴ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شرح زیر است:

در پی صدور این رأی برخی مقامات نیرو‌های مسلح و نمایندگان مجلس نسبت به آن اعلام اعتراض و نارضایتی کردند و چند روز پیش حسن نوروزی (رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس) در مصاحبه‌ای چنین گفت: «در خصوص حکمی که دیوان عدالت اداری در رابطه با لغو احتساب مدت سه چهارم از خدمت سربازان و موظفین در مناطق جنگی صادر کرده بود، نشستی با مسئولان دیوان برگزار شد. در این نشست که رییس فراکسیون ایثارگران، معاون حقوقی بنیاد شهید و نماینده ستاد کل نیرو‌های مسلح حضور داشتند، بحث‌های سازنده‌ای انجام و مقرر شد اجحافی که به رزمندگان با لغو این مصوبه شده بود، با یک هماهنگی بین دیوان عدالت اداری و فراکسیون ایثارگران ستاد کل و بنیاد شهید، این مصوبه به حالت اول خود برگردد. من فکر می‌کنم تا چند روز آینده دیوان عدالت اداری با لغو حکم صادره قبلی خود، اجرای مصوبه را به حالت اول بازگرداند.»

نهایتاً امروز معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح بخشنامه جدیدی به‌عنوان «رفع ابهام» از بخشنامه پیشین صادر کرد که به‌نوعی تأیید رویه سابق ارائه گواهی داوطلبی در ازای ۳‌چهارم خدمت وظیفه است.

گفتنی است؛ رضا فضل زرندی (رئیس هیأت تخصصی امور داری و استخدامی دیوان عدالت اداری)، ناخدا یکم غلامرضا رحیمی‌پور (مدیر سیاست گذاری و توسعه مشمولین وظیفه معاونت نیروی انسانی ستادکل نیرو‌های مسلح) و حسن نوروزی از کسانی بوده‌اند که در جلسات منتهی به صدور این بخشنامه حضور داشته اند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1686121
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k