• ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
  • 0k نظر «نمایش»

اخبار تبعیض جنسیتی در استخدام دولتی

اخبار تبعیض جنسیتی در استخدام دولتی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اخبار عدالت جنسیتی در آزمون های استخدامی

دریافت آگهی های استخدامی مهم در گوشی و ایمیل شما به محض انتشار، اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ بهمن ۹۶: تلاش برای بهبود معیشت معلمان خانم سرپرست خانوار در آموزش و پرورش (منبع: خبرگزاری ایلنا)

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح محرم سازی مدارس دخترانه، از تلاش برای رفع تبعیض جنسیتی در آموزش و پرورش، آموزش مهارت های زندگی برای دختران دانش آموز کم توان ذهنی در دوره ابتدایی، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل مناطق محروم و آسیب شناسی روانی اجتماعی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه و افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل مناطق محروم و آموزش بلوغ و تکالیف به دانش آموزان خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 25 اردیبهشت 96: وضعیت استخدام بر اساس جنسیت در وزارت آموزش وپرورش (منبع: خبرگزاری مهر)

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وضعیت استخدام بر اساس جنسیت در وزارت آموزش وپرورش را توضیح داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۴ اردیبهشت ۹۶: ضرورت توجه دولت آینده به حضور زنان در عرصه اشتغال (منبع:خبرگزاری فارس)

رئیس بسیج جامعه زنان در خصوص مطالبه موجود زنان از رئیس جمهور آینده اظهار داشت: زنان جامعه ما انتظار دارند که شان و کرامتشان در جامعه حفظ شود اما در حال حاضر شرایط اشتغال زنان به گونه‌ای است که به شأن آنها توجهی نمی‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۳ اردیبهشت ۹۶: قبولی ۵۳ درصدی زنان با برقراری عدالت جنسیتی در آزمون های استخدامی (منبع:خبرگزاری ایسنا)

آزمون استخدامی سال گذشته در حالی با تعویق برگزار شد که به دستور رییس جمهور تبعیض جنسیتی آن برطرف شد و آنطور که روحانی در نخستین مناظره انتخابات گفت: بیش از ۵۳ درصد پذیرفته شدگان این آزمون «زن» بودند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۸ اردیبهشت ۹۶: رعایت عدالت جنسیتی در آزمون های استخدامی دولتی (منبع:خبرگزاری میزان)

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با تاکید براینکه جذب نیرو در دستگاه ها و نهادها دارای محدودیت های قانونی است، گفت: در آزمون های سال گذشته مجوز استخدام برای حدود ۳۵ هزار نفر صادر شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 8 شهریور 95: وضعیت اشتغال زنان خوب نیست، اما می‌توانند امیدوار باشند (منبع:خبرگزاری خبرآنلاین)

روحانی با تاکید بر ایجاد فرصت‌های برابر، گفت: تبعیض برای زنان ما قابل قبول نیست. جنسیت نمی‌تواند معیار درستی برای تصدی مسئولیت‌ها در جامعه باشد و در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید زنان همانند مردان نقش ایفا کنند. همچنین معاون امور زنان ستاد انتخاباتی حسن روحانی هم به بعضی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای زنان اشاره کرد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 7 شهریور 95:برگزاری همزمان دو آزمون استخدامی و فرهنگیان در یک ماه آینده (منبع:باشگاه خبرنگاران جوان)

مجوزی برای استخدام ۱۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان ارائه و مقرر شد ۳۰۰ عنوان شغلی اطلاع‌رسانی شود تا مشکل بانوان داوطلب اعم از کسانی که ثبت نام کردند و حتی کسانی که قصد ثبت نام دارند، اصلاح شود. این دو آزمون به صورت همزمان در اواخر شهریور ماه و اوایل مهر با دستور رفع تبعیض، توسط رئیس جمهور برگزار می‌شود اگر خانم‌ها علاقمند به فعالیت در مشاغل مورد نظر باشند با شرکت در آزمون و کسب نمره بیشتر، مانعی برای ورود آنها به مشاغل مورد نطرشان نخواهد بود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 6 شهریور 95: برگزاری سومین آزمون استخدامی فراگیر در زمان خودش یا با کمی تأخیر (منبع:خبرگزاری خانه ملت)

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به مخالفت با برگزاری آزمون استخدامی دولت از سوی رییس‌جمهور به دلیل عدم رعایت عدالت جنسیتی در این استخدام و حواشی پیش آمده پیرامون آن اشاره کرد و گفت: زمانی که رسانه‌ها و شبکه‎‌های اجتماعی اخباری مبنی بر اینکه در این آزمون استخدامی و دفترچه ثبت نام تبعیض وجود دارد، منتشر کردند؛ گزارشی دراین خصوص به هیات دولت رسید و رییس‌جمهور نیز دستور داد تا حصول اطمینان از رعایت عدالت جنسیتی آزمون متوقف شود و سهمیه‌های استخدامی مورد بازنگری قرار گیرد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 2 شهریور 95: اما و اگرهای برگزاری سومین آزمون استخدام دستگاه های اجرایی (منبع:باشگاه خبرنگاران جوان)

با وجود دستور رییس جمهور به رفع سهمیه‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی و خوشحالی بانوان اما هنوز مخالفانی برای این امر وجود دارد چرا که به عقیده آنها باید ظرفیت پذیرش مردان بعنوان سرپرست های خانواده بیشتر از بانوان باشد و برابری این سهمیه ها به بنیان خانواده ضربه می زند.
در واقع آنها معتقدند، وقتی بانوان در بیرون از خانه و خانواده کار کنند، از وظایف همسرداری و مادری خود دور می شوند، همچنین با افزایش بیکاری مردان، با کاهش تمایل فرزندآوری و رشد خانواده های تک فرزند در جامعه روبه رو می شویم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 30 مرداد 95: تحصیل و اشتغال زنان در سنتی ترین بخش‌های جامعه پذیرفته شده است (منبع:خبرگزاری ایسنا)

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی گیلان گفت:توسعه آموزش عالی و کاهش تبعیض در سهمیه بندی جنسیتی رشته های دانشگاهی نیز تامین نیروی انسانی متخصص جامعه در قشر بانوان را توسعه بخشید. مجموعه این اقدامات زمینه مستحکم برای حضور مجدد و این بار جدی تر بانوان را در عرصه اجتماع فراهم ساخت که در دولت اصلاحات نیز با جدیت بیشتر و با تاکید بیشتر بر حوزه های فرهنگ و سیاست تداوم یافت که نتیجه آن حضور نخستین معاون زن رئیس جمهور در راس سازمانی علمی- اجرایی و شبه انتظامی یعنی سازمان محیط زیست و انتصاب ده ها زن تحصیل کرده و توانمند در پست های مدیریتی کشور از معاون وزیر تا مدیر کلی بوده است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 21 مرداد 95: برای زنان ، خانه نشینی تجویز نکردیم (منبع:خبرگزاری میزان)

زهره طبیب زاده عضو فراکسیون زنان مجلس نهم در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان پیرامون اظهارات برخی از نمایندگان زن فعلی مجلس مبنی براینکه زنان مجلس نهم می گفتند زنان باید خانه نشین باشند، اظهار کرد: بدون شک حضور زنان درمجلس، شرکت آنها را در انتخابات های متعدد و کاندیداتوری و بعد انتخاب شدنشان و حضورشان درمجلس دقیقا بیانگر نظر آنهاست.
وی افزود: اگر اعتقاد زنان مجلس نهم بر این بود که زنان باید خانه نشین باشند از این رو خودشان در درجه اول کاندیدای حضور درعرصه اجتماعی نمی شدند از این رو این گونه اظهارات کاملا پی پایه، بی اساس و تمسخر آمیز است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 14 مرداد 95: فرصت شغلی برای زنان تنها 1درصد است (منبع:خبرگزاری برنا)

زهره آشتیانی، دبیرکارگروه رسانه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری: در آزمون استخدامی سال ۹۴، از ۲۸۰۰ فرصت شغلی که وجود داشت، ۲۴۰۰ شغل برای مردان، ۱۶ فرصت شغلی برای بانوان و ۵۰۰ تا هم بدون ذکر جنسیت، در نظر گرفته شده بود، این میزان تفاوت در فرصت‌های شغلی تبعیض بود و به همین دلیل بسیاری از فعالان حوزهزنان به این موضوع اعتراض کرده و پیگیر آن شدند تا این تبعیض در میزان فرصت‌های شغلی از بین رود، اما به هرحال به دلیل اختلاف نظرها و دیدگاه‌هایی که در این زمینه وجود داشت، این اتفاق نیفتاد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 13 مرداد 95: بررسی علت عدم رعایت نسبت جنسیتی (منبع:باشگاه خبرنگاران جوان)

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوبخت در پاسخ به این سوال که باتوجه به دستور رئیس جمهور برای تعویق آزمون استخدامی و بررسی بیشتر درباره تبعیض جنسیتی گفت: برای گزارش آزمون در چارچوب مدیریت خدمات کشوری فرایندی طی می‌شود و ما طبق بند (ج) ماده ۲۴ به ازای هر سه نفر که از سیستم نظام اداری خارج می‌شوند یک نفر را می‌توانیم داخل کنیم و این دستگاه‌ها هستند که به ما توضیح می‌دهند برای چه پستی در حال حاضر نیاز به شاغل جدید وجود دارد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 12 مرداد 95:دستور رییس جمهور برای تعویق آزمون استخدامی را به فال نیک می‌گیریم (منبع:خبرگزاری برنا)

جلودارزاده درباره تبعیض جنسیتی در مساله اشتغال گفت: تبعیض موضوع بدی است مخصوصا اگر در حوزه کار و اشتغال باشد. ظیفه دولت است که برای همه کار و شغل فراهم کند و زنان هم نشان داده اند که کارمندان خوب و دست پاکی برای دولت ها هستند لذا این امر برای استقرار حق در جامعه بوده و نیت مسوولین هم در این باره خالصانه است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 8 مرداد 95: دیوان عدالت اداری تفکیک جنسیتی شد! (منبع:خبرگزاری فارس)

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با تأکید بر اینکه سالم‌سازی فضای کار بانوان، تبعیض جنسیتی یا تفکیک نیست، گفت: این اقدام گامی در راستای حفظ کرامت بانوان است.

علی اکبر بختیاری در گفت‌‌وگو با فارس، در خصوص سالم‌سازی فضای کار برای زنان گفت: آموزه‌های دینی و تعلیمات مدیریتی تأمین زندگی کارگزاران را به همراه امنیت شغلی و رفاه نسبی بر عهده حاکمیت گذاشته است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 5 مرداد 95: رایزنی مولاوردی با جهانگیری برای حذف تبعیض جنسیتی از آزمون استخدامی (منبع:خبرگزاری ایسنا)

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور نامه ما را به دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارجاع داده است تا از تبعیض جنسیتی در آزمون استخدامی جلوگیری شود.

سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور ۱۶ شهریور ماه برگزار می‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 7 اردیبهشت 95: افزایش سهم ۳۰ میلیاردی اشتغال زنان در بودجه (منبع:خبرگزاری تسنیم)

ربیعی با اشاره به حضور زنان در عرصه فعالیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: زنان ایرانی هیچ گاه از عرصه تولید و مشارکت دور نبوده اند.به عنوان فردی که از جنس کارگر طی سال‌های گذشته از نزدیک با مشکلات زنان کارگر آشنایی دارم می دانم که مشکلات کارگران زن بیش از مردان دارند .
وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه دراستخدام ها نباید تبعیض جنسیتی وجود داشته باشد اظهار داشت:در دولت تأکید شده است که مسئولان بدون تبعیض از زنان مدیر بیشتری استفاده کنند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 26 فروردین 95: سهم اشتغال بانوان در شرکت ملی نفت ایران باید افزایش یابد (منبع:خبرگزاری شانا)

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه در پاسخ به برخی واکنشها مبنی بر رعایت نشدن عدالت جنسیتی و تبعیضهای موجود بین زنان و مردان، با یادآوری این واقعیت که بی عدالتی منحصر به جامعه زنان یا مردان نیست و بعضا مصادیق آن فارغ از درنظر گرفتن جنسیت، در بسیاری از سازمانها، جوامع، گروهها و … دیده می شود، اظهار کرد: قرار نگرفتن برخی افراد در جایگاه شایسته خود در سازمانها، از نمونه های این بی عدالتی است؛ بطوری که گاه مشاهده می شود افرادی که در سمتهای بالاتری قرار گرفته اند، لزوما قابلیتهای بیشتری ندارند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 12 فروردین 95: شهریه دوره های معلمی و وعده پرداخت وام (منبع:خبرگزاری مهر)

آزمون استخدامی نظام تعلیم و تربیت کشور حواشی زیادی را به دنبال داشت، دفترچه این آزمون آرزوهای معلم شدن را از خیلی ها گرفت، محدودیت سنی و رشته ای، تبعیض جنسیتی، حاکم بودن سیاست بومی بودن موجب شد تا خیلی از افرادی که سال هاست در وزارت آموزش و پرورش به صورت نیروی آزاد فعالیت داشته اند از شرکت در آزمون باز بمانند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 9 فروردین 95: شناسایی موانع ارتقای شغلی زنان (منبع:خبرگزاری صنعت ما)

بر اساس یک پژوهش میدانی، استرس و اضطراب زنان در محیط کار دو برابر مردان است چراکه ترس بانوان از نگاه‌های انتقادآمیز باعث ایجاد اضطراب در آنها شده و در دوران تحصیل در بعضی از دختران این اضطراب باعث از دست دادن اعتماد به نفس در آنها می‌شود. در اکثر پژوهش‌های مربوط به زنان شاغل، دو مشکل اساسی ناهماهنگی انتظارات نقشی و تبعیض جنسیتی مورد اشاره قرار گرفته است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 6 اسفند 94: استخدام ورزشکاران نخبه در دستگاه‌های دولتی (منبع:خبرگزاری خبرآنلاین)

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان هر استان دارای بودجه‌ای است که باید به تناسب برای ورزش بانوان و آقایان هزینه شود و نباید تبعیضی بین ورزش بانوان و آقایان باشد.

عزیزپور مدیر کل ورزش و جوانان لرستان نیز در این نشست خبری پرهیز از نگاه تبعیض و جنسیتی در مدیریت خودرا عنوان کرد و گفت: در طول دوران مدیریت من هرگونه اعزام و تقدیر ها برای ورزشکاران بدون توجه به جنسیت انجام شده است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 11 شهریور 93: ممنوعیت اشتغال زنان درکافی شاپ‌ها (منبع:خبرگزاری ایلنا)

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به ممنوعیت اشتغال زنان در کافی شاپ‌ها، ضمن استناد به ممنوعیت هرگونه اعمال تبعیض جنسیتی در قانون اساسی، اظهار داشت: اتکای همه مجریانی که مسئولیتی در کشور ما دارند باید به قانون باشد و قانون برای زنان و مردان یکسان است.

این فعال حوزه زنان با بیان اینکه زنان می‌توانند هم در جامعه و هم در خانواده ایفای نقش کنند، ادامه داد: غالب زنانی که در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مشغول به کار هستند، به دلیل نیازهای زندگی و ناگزیر به این شغل پناه آورده‌اند چراکه منبع درآمد دیگری نداشته‌اند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 14 فروردین 93: عدم رعایت حقوق خانم ها در بازار کار (منبع:خبرگزاری ایلنا)

«سیما اصغری» رئیس اتحادیه زنان کارگر استان آذربایجان شرقی گفت: زنان در بازار کار اولین قربانیان تعدیل نیرو، دستمزدهای نابرابر و تبعیض جنسیتی  هستند.

این فعال كارگری گفت: مطرح شدن کاهش ساعات کاری و کار از راه دور برای زنان از طرف دولت و تایید مجلس، در شرایطی که در حال رکود اقتصادی هستیم ضربه‌ای سنگین برای زنان شاغل است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 28 آبان 92: زنان کار آفرینان بهتری هستند (منبع:خبرگزاری ایسنا)

معاون اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تصور برخی افراد مبنی بر وجود تبعیض جنسیتی اشتغال نادرست است و باید انگیزه مردم را برای اشتغال بالا برد.

حسین نظری اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت اشتغال بانوان در بخش‌های دولتی و خصوصی استان مناسب است و بانوان در مشاغلی که به ظرافت و دقت بیشتری نیاز دارد و انگیزه بالاتری را طلب می‌کند، عملکرد بهتری دارند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

 

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=769615
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد