۷ سال پیش

ارایه درخواست جذب ۲۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش به سازمان مدیریت
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به حمایت های مطلوب دولت وخیرین درامرمدرسه سازی، از نوسازی ۱۱ هزارو ۵۰۰ کلاس درس توسط آموزش وپرورش درسال گذشته خبرداد.

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


علی‌اصغر فانی دردیدار با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان که درساختمان شهیدرجایی برگزارشد، با اشاره به اینکه چالش‌های متعددی در عرصه آموزشی کشور وجود دارد، گفت: بر این اساس از ابتدای فعالیت پنج سیاست مدیریتی برای رفع مشکلات در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت نیروی انسانی دراین وزارتخانه امری ضروری بحساب می‌آید، اظهار کرد: ۳ سال پیش، وزارت آموزش و پروش یک میلیون و ۵۰ هزار نفر نیرو در اختیار داشت و میزان دانش آموزان نیز کمتر از ۱۳ میلیون نفر بود؛ براین اساس میانگین شاخص نسبت دانش‌آموزان به معلمان ۱۱٫۵ نفر بود که از شاخص کشورهای اروپایی نیز کمتر است.

فانی با اشاره به اینکه وقتی تعداد نیروی انسانی افزایش یابد، رسیدگی به امور رفاهی نیز سخت‌تر می‌شود، ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ آموزش‌وپرورش تعداد نیروی انسانی کاهش یافته و هم‌اکنون ۹۷۶ هزار نفر در حال فعالیت هستند؛ این در حالیست که تعداد دانش‌آموزان نیز ۵۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت دهم طی چهار سال ۲۰۰هزار نفر به بدنه آموزش‌وپرورش اضافه شدند، تصریح کرد: عموما افراد جذب شده غیربومی بوده‌اند لذا برای رفع این موضوع مقرر شد در صورت هر نوع استخدام در بازه‌های زمانی مختلف، سیاست استخدام از بوم برای بوم دردستورکار قرار بگیرد. این سیاست هم‌اکنون در جذب دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان نیز اجرایی می‌شود.

وزیرآموزش‌وپرورش با بیان اینکه متاسفانه توازن نیروی انسانی از نظر جنسی، رشته و دوره تحصیلی نیز در آموزش‌و‌پرورش مناسب نیست، افزود: به عنوان مثال ۸۱ درصد معلمان تهرانی زن و ۱۹ درصد مرد هستند و در این میان ۲۳۰۰ معلم زن مازاد در تهران وجود دارد.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته تلاش شد تا دانش‌آموزان محروم از تحصیل شناسایی شوند و بر این اساس ۷۶ هزار دانش‌آموز در کلاس‌‎های درس شرکت داده شدند.

فانی ضمن تاکید بر اینکه درخواست جذب ۱۰ هزار نیرو و جذب ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به آقای نوبخت ارائه شده است، گفت: در حال حاضر این درخواست در مرحله کارشناسی مورد تایید قرار گرفته و منتظر اعلام نظر از سوی دستگاه مربوطه هستم.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه برای جذب این افراد آزمون برگزار خواهد شد، گفت: فرزندان فرهنگیان نیز در شرایط مساوی در اولویت جذب قرار خواهند گرفت.

عضوکابینه تدبیروامید با بیان اینکه تلاش شده تا سیاست مشارکت و حمایت از مدارس غیردولتی انجام شود، ادامه داد: در گذشته میزان مدارس غیر دولتی کمتر از ۹ درصد بود ولی امروزه این رقم با رشد مواجه بوده و به بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته است.

فانی با تاکید بر اینکه لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی پس از تصویب و ابلاغ می‌تواند کمک شایانی به حمایت از مدارس غیردولتی کند، افزود: این امر با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بزودی محقق خواهد شد.

وزیرآموزش‌وپرورش تصریح کرد: با توجه به میزان دانش آموزان و بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش، هم‌اکنون به صورت میانگین ماهانه دو میلیون تومان برای هر دانش‌آموز هزینه می‌شود که با اجرای طرح خرید صندلی این رقم را به کمتر از ۸۰۰ هزار تومان در ماه کاهش یافت.

فانی با اشاره به اینکه یک‌سوم فضاهای آموزشی ایمن نیست، گفت: بر اساس اقدامات انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار مورد نظر در برنامه ششم توسعه، این موضوع رفع می‌شود.

وزیرآموزش‌وپرورش ضمن تاکید بر اینکه شرکت اقتصاد و رفاه فرهنگیان تشکیل شده است، اظهار کرد: این شرکت اجرای طرح تبدیل به احسن کردن مدارس را دردستورکار دارد.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع معنویت در تربیت و پرورش دانش‌آموزان را به صورت جدی دنبال می‌کند و در سال تحصیلی جدید ۱۸۵ برنامه در این زمینه اجرایی خواهد شد.

فانی با اشاره به اینکه به دنبال تامین اعتبار برای پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار پاداش افراد بازنشسته باقی مانده از سال ۹۳، بازنشستگان سال گذشته و بخشی از بازنشستگان سال جاری نیز پرداخت خواهد شد.

براساس گزارش مرکزاطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان گیلان به طرح دیدگاه ها و مشکلات آموزش و پرورش آن استان پرداختند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=628785
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد