• ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
  • 20k نظر «نمایش»

آزمون کارشناس رسمی دادگستری

آزمون کارشناس رسمی دادگستری (مراحل استخدام)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۹,۲۰۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه

مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ الی ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

ارائه کارت آزمون: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

برگزاری آزمون: ۱۴۰۲/۱۰/۱۵

آخرین وضعیت: مراحل استخدام

 اخبار آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

تقویم آزمون

آگهی 1 آبان 1402

آگهی 29 شهریور 1402

مهلت ثبت نام: تا 10 مهر 1402 مهلت ثبت نام: تا 14 آبان 1402
دریافت کارت آزمون: 9 آبان 1402 دریافت کارت آزمون: 12 دی 1402
زمان برگزاری آزمون: آزمون برگزار شد زمان برگزاری آزمون: 15 دی 1402
آخرین وضعیت: نتایج اعلام شد (مشاهده) آخرین وضعیت: آزمون برگزار شد

خبر برگزاری مصاحبه های عمومی و تخصصی

خبر 23 اسفند 1402: خبر برگزاری مصاحبه های تخصصی و عمومی متقاضیان پروانه کارشناسی رسمی
معاون کارشناسان مرکز خبر داد:برگزاری مصاحبه های تخصصی و عمومی متقاضیان پروانه کارشناسی رسمی
مصاحبه تخصصی و عمومی متقاضیان پروانه کارشناسی رسمی در مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برگزار گردید.
آقای کلانتری معاونت کارشناسان مرکز درمورد نحوه برگزاری این مصاحبه ها بیان داشت: این مصاحبه ها توسط کارشناسان تخصصی ما، ویژه اعضای هیئت علمی و پزشکی قانونی در روزهای 17 و 18 اسفند ماه در 30 رشته و برای 235 نفر برگزار گردید.
کلانتری درمورد بیشترین و کمترین تعداد مصاحبه شونده ها گفت: رشته های راه وساختمان و حسابداری به ترتیب با 58 و 30 متقاضی دارای بیشترین مصاحبه شونده و رشته های امور بیمه، زبان و هوافضا با یک نفر متقاضی دارای کمترین مصاحبه شونده بودند.

اعلام نتایج آزمون

خبر 13 اسفند 1402: اعلام نتایج آزمون كارشناس رسمی دادگستری سال 1402
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ نتایج آزمون شورای عالی كارشناسان رسمی دادگستری سال 1402 اعلام گردید.

مشاهده نتایج

نتایج اعلام شد

خبر 6 دی 1402: اعلام نتایج آزمون متقاضیان اخذ پروانه كارشناسی رسمی دادگستری قوه قضاییه سال 1402
به اطلاع متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوۀ ‌قضائیه که در تاریخ 1402/08/12برگزار شد، می‌رساند، کارنامه نتایج ‌آزمون کتبی مذکور در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی قرار گرفته است. متقاضیان پس از مشاهده کارنامه آزمون، چنانچه جزو پذیرفته‌شدگان هستند، می‌بایست از تاریخ 1402/10/14 لغایت 1402/10/25برای انجام ثبت‌نام، بارگذاری مدارک و سوابق به سامانه جذب مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضائیه به نشانی jazb.23055.ir مراجعه نمایند. بدیهی است مسئولیت عدم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در تاریخ اعلامی بر عهده داوطلب است. تمامی اطلاعات و اخبار مربوط به آزمون کارشناسان رسمی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این مرکز به نشانی www.23055.ir قابل مشاهده است. لازم به توضیح است قبولی نهایی منوط به داشتن تمامی شرایط و رعایت مفاد دفترچۀ آزمون و تأیید هیات تعیین صلاحیت خواهد بود.

مشاهده نتایج

اصلاحیه و تمدید مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری

خبر 8 آبان 1402: اطلاعیه در خصوص تمدید مهلت ثبت‌نام و اصلاحات دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام آزمون كارشناسان رسمی دادگستری سال 1402 شورای عالی كارشناسان رسمی دادگستری
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ 1402/08/1، با توجه به اعلام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری مبنی بر اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی كه تا این تاریخ (1402/08/07) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است كه بتوانند تا روز یکشنبه به تاریخ 1402/08/14 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند.
ضمناً باتوجه به اصلاحات ذیل مقرر شد امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان فراهم شود. بر این اساس، آن ‌دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
اصلاحیه مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
ـ اصلاحیه مربوط به شرایط احراز تحصیلی:
-رشته تحصیلی مهندسی کشاورزی گرایش علوم دامی (کد 1342)، به رشته کارشناسی دامپروری و دامپزشکی (کد 40) اضافه می‌شود.

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری - 1 آبان 1402

آگهی 1 آبان 1402: دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1402
شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از متقاضیان اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری در سال 1402جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری که به صورت کتبی (چهار جوابی) و شفاهی برگزار می شود طبق قانون و مقررات و با توجه به شرایط مندرج در این دفترچه، از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام به عمل می آورد.
مهلت ثبت نام تا 7 آبان 1402 تا 14 آبان 1402 می باشد.

اطلاعیه اعلام تاریخ ثبت نام در آزمون كارشناس رسمی دادگستری سال 1402
به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1402 می‌رساند که ثبت‌نام برای شركت در این آزمون از روز دوشنبه مورخ 1402/08/01 آغاز و تا روز ‌یکشنبه مورخ 1402/08/07 ادامه خواهد یافت. دفترچه راهنمای ثبت‌نام هم زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.  با توجه به محدودیت زمانی به متقاضیان توصیه می شود در مهلت اعلام شده برای شركت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند. آزمون فوق در روز جمعه مورخ 1402/10/15 برگزار خواهد شد.

شرایط عمومی (مشاهده)
1. متدین به دین اسلام و یا یکی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
2. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایرانی.
3. نداشتن پیشینه کیفری مؤثر.
4. عدم اعتیاد به مواد مخدر.
5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه های غیرقانونی یا مخالف اسلام.
6. دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن تا پایان مهلت ثبت نام. (در صورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید ملاک عمل خواهد بود).
7. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)
8. عدم محکومیت و انفصال دائم از کارشناسی رسمی
تبصره: متقاضیان ایثارگر بر اساس بند چ مادة 88 قانون برنامه ششم توسعه از داشتن شرط سنی معافند.
شرایط اختصاصی (مشاهده)
1. داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر (کارشناسی ارشد یا دکتری) مرتبط با مقطع کارشناسی در رشته کارشناسی مورد تقاضا، از دانشگاه های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیر دولتی)، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا از دانشگاه های خارجی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و داشتن سابقه تجربی مفید و مرتبط به مدت حداقل پنج سال (تشخیص آن به عهده شورا می باشد) در رشته کارشناسی مورد تقاضا، پس از اخذ دانشنامه مذکور تا آخرین روز ثبت نام. (جدول شماره 1)
2. چنانچه در رشته کارشناسی مورد تقاضا، دوره تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد، داوطلبان با دارا بودن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در هر رشته و داشتن 15 سال سابقه کار مرتبط با رشته کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام، می توانند در آزمون آن رشته شرکت کنند. (جدول شماره 2)
3. رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) مرتبط با مقطع کارشناسی با سابقه تجربی مرتبط و مفید در رشته کارشناسی رسمی مورد تقاضا، بعد از اخذ دانشنامه، یا در صورت داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر غیر مرتبط و حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربی مرتبط و مفید در رشته کارشناسی رسمی مورد تقاضا، تا آخرین روز ثبت نام، می توانند در آزمون آنها شرکت کنند. (جدول شماره 3)
4. رشته های کارشناسی رسمی که ثبت نام در آزمون آنها نیاز به داشتن دانشنامه کارشناسی ارشد یا دکتری و حداقل 5 سال سابقه تجربی مرتبط و مفید در رشته کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام دارد. (جدول شماره 4)
تبصره 1: دارندگان دانشنامه کارشناسی و فارغ التحصیلان آموزشگاه های اختصاصی ثبت اعم از شاغل یا بازنشسته که حداقل ده سال سابقه در امور ثبتی و یا نقشه برداری ثبتی داشته باشند می توانند در صورت داشتن شرایط مذکور در آزمون یاد شده شرکت کنند.
تبصره 2: مدارک تحصیلی معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی (داخلی سازمان ها) در هیچ یک از موارد فوق مورد قبول نیست.
تبصره 3: ملاک محاسبه مدت زمان مدرک تحصیلی، سابقه کاری و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت آخرین روز ثبت نام (درصورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید) می باشد.
پرداخت وجه (مشاهده)
1. داوطلبان لازم است به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سازمان سنجش و آزمون کشور نسبت به پرداخت مبلغ (6/000/000 ریال) به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون اقدام نمایند و با سریال ثبت نام خریداری شده از روز دوشنبه به تاریخ 1402/08/01 تا پایان روز یکشنبه به تاریخ 1402/08/07 (به مدت 7 روز) و در صورت تمدید مهلت ثبت نام تا پایان روز تمدید، به درگاه اطلاع رسانی مذکور وارد شده و با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام، (مطابق با نمونه ارائه شده در صفحات 27 تا 28 دفترچه و با توجه به راهنمای مراحل ثبت نام در سایت مذکور، و دقت در مفاد مندرج در جداول مربوط) در این آزمون ثبت نام کنند.
2. مبالغی که می بایست داوطلبان پس از پذیرفته شدن در آزمون کتبی و شفاهی و قرار گرفتن در اولویت پذیرش، علاوه بر هزینه ثبت نام پرداخت نمایند، متعاقبا اعلام خواهد شد.
3. پرداخت هزینه آزمایشات پزشکی و سایر هزینه های مرتبط، به عهده داوطلب است.
مراحل آزمون کتبی و شفاهی (مشاهده)
1. آزمون کتبی (چهار جوابی) توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد.
2. پس از برگزاری آزمون کتبی و تصحیح پاسخنامه ها، داوطلبانی که حداقل %70 امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز رشته مورد تقاضا را کسب کنند به عنوان پذیرفته شدگان آزمون کتبی (چهارجوابی) برای انجام آزمون شفاهی معرفی می شوند.
3. پذیرفته شدگان آزمون شفاهی برای طی مراحل مقتضی توسط شورای عالی به کانون استان مربوطه معرفی می شوند.
4. شورا آمار پذیرفته شدگان علمی در هر رشته را به استان مربوطه اعلام تا کانون استان، توزیع تعداد مذکور در هر منطقه را بر اساس نیاز مناطق خود مشخص نماید.
5. پذیرفته شدگان علمی (کتبی و شفاهی) با رعایت اولویت و امتیاز مکتسبه بر اساس فرم های طراحی شده که متعاقبا توسط شورا در اختیار ایشان قرار داده می شود نسبت به انتخاب منطقه محل کارشناسی خود براساس جدول شماره 5، صفحات 21 تا 22 در استان مربوطه اقدام خواهند نمود.
6. مراحل دیگری که داوطلبان، پس از گذراندن آزمون کتبی (چهار جوابی) و شفاهی و موفقیت در آن باید طی نمایند:
دریافت گواهی عدم سوءپیشینه و اثبات عدم اعتیاد
تشخیص تایید صلاحیت اولویت های اخلاقی توسط کمیسیون ماده 13 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری
گذراندن موفقیت آمیز دوره کارآموزی تحت نظر کارشناس راهنما به مدت حداقل یک سال براساس نظامنامه کارآموزی شورا و شرکت در دوره های آموزشی، مطالعه قوانین و مقررات مربوط، و شناخت وظایف کارشناسی که کارشناس راهنما، کانون به کارآموز محول می کند.
تبصره: شروع دوره کارآموزی از تاریخ تعیین کارشناس راهنما توسط هیئت مدیره کانون مربوط برای متقاضیان آغاز می شود و هرگونه تأخیر غیر موجه بیش از شش ماه موجب عدم پذیرش داوطلب برای ادامه مراحل خواهد شد.
تعیین صلاحیت های اولیه توسط کمیسیون صلاحیت های علمی و فنی بر اساس نظامنامه اعطاء صلاحیت
ادای سوگند و دریافت پروانه کارشناسی با صلاحیت های تعیین شده.
تذکرات مهم (مشاهده)
1. عدم حضور در جلسه آزمون، اعم از کتبی (چهار جوابی) و شفاهی، در زمان تعیین شده، به هر علت که باشد، انصراف تلقی شده و حقی به داوطلب غایب تعلق نمی گیرد، همچنین وجه پرداخت شده بابت ثبت نام و مراحل بعدی آزمون، مسترد نمی شود.
2. کارت شرکت در آزمون مذکور از روز سه شنبه به تاریخ 1402/10/12 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. تاریخ برگزاری آزمون کتبی (چهار جوابی) روز جمعه به تاریخ 1402/10/15 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، استان محل اقامت فعلی است که در تقاضانامه درج می نمایند. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام چاپ کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
3. تاریخ برگزاری آزمون شفاهی متعاقبا اعلام خواهد شد.
4. لازم است هر داوطلب، پیش از پرداخت وجه ثبت نام، از شرایط رشته مورد تقاضای خود (مندرج در جداول مربوط در دفترچه) مطلع شود و سپس ثبت نام کند.
5. منابع طرح سؤال های آزمون کتبی (چهار جوابی) از منابع کتب دانشگاهی در رشته مورد تقاضا که با رعایت استانداردها و تجارب لازم مربوط به هر رشته انتخاب و طراحی می شود.
6. هنگام ثبت نام باید اسکن اصل مدارک مورد نظر در سامانه ثبت نام مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور بارگزاری شود. از ارسال اصل یا تصویر هر یک از مدارک یاد شده به کانون یا شورا تا زمان اعلام نتیجه آزمون کتبی اجتناب شود. اما در صورت پذیرش در آزمون کتبی و دعوت برای آزمون شفاهی، ارائه اصل دانشنامه و اصل گواهی های معتبر به شرح مندرج در «بخش اول» و تسلیم تصویر برابر اصل آنها به کانون در استان مربوطه الزامی است.
7. کلیه موارد مندرج در فرم ثبت نام اینترنتی که توسط داوطلب درج و تکمیل شده حمل بر صحت می شود و کارت حضور در جلسه برای وی صادر خواهد شد. مدارک لازم، پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی، از پذیرفته شدگان کتبی برای طی مراحل بعدی دریافت خواهد شد.
8. ثبت نام و شرکت در آزمون، حتی با کسب بالاترین نمره، زمانی مورد تأیید قرار می گیرد که داوطلب واجد کلیه شرایط مندرج در دفترچه باشد. در غیر این صورت ثبت نام و آزمون داوطلب در هر مرحله که باشد، «کَان لَم یَکُن» تلقی شده و بدون اینکه حقی برای او ایجاد شود پرونده وی مختومه می شود؛ و حتی اگر پروانه کارشناسی وی صادر شده باشد، پروانه باطل خواهد شد.
9. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.
10. برای محاسبه سنوات، در کلیه موارد، تاریخ آخرین روز ثبت نام (در صورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید) ملاک عمل خواهدبود.
11. در مورد فارغ التحصیلان دوره های تحصیلی پیوسته منتهی به کارشناسی ارشد یا دکتری، تاریخ دقیق فراغت از تحصیل داوطلب مندرج در آخرین دانشنامه وی، ملاک محاسبه سنوات خواهد بود.
12. کارشناسان دارای پروانه کارشناسی معتبر که متقاضی انتقال یا تغییر رشته می باشند، باید هنگام ثبت نام در ردیف 18 تا 20 شماره پروانه کارشناسی، رشته، استان و منطقه کارشناسی مندرج در پروانه کارشناسی فعلی خود را درج نمایند.
تبصره: انتقال و تغییر رشته به طور همزمان امکان پذیر نیست.
13. داوطلبان انتقال و تغییر رشته کارشناسی، پس از پذیرفته شدن در آزمون کتبی (چهار جوابی) برای طی مراحل بعدی معرفی خواهند شد.
تبصره 1: کارشناسان تغییر رشته که آزمون چهار جوابی و شفاهی را با موفقیت می گذرانند نیاز به گذراندن مرحله کمیسیون ماده 13 را ندارند و در صورت داشتن شرایط رشته جدید مورد تقاضا بر اساس جداول شماره 1 تا 4 این دفترچه، برای کارآموزی معرفی می شوند.
تبصره 2: کارشناسان متقاضی انتقال که آزمون کتبی (چهار جوابی) را با موفقیت می گذرانند برای انتخاب منطقه جدید محل کارشناسی در استان مورد تقاضای خود به شورا معرفی می شوند. متقاضیان انتقال نیاز به انجام آزمون شفاهی و طی مراحل گزینش کمیسیون ماده 13 ندارند.
تبصره 3: کارشناسان متقاضی انتقال از منطقه ای به منطقه دیگر در داخل استان فعلی محل کارشناسی، باید عنوان و کد رشته محل مورد تقاضا در ردیف 18 فرم ثبت نام استان درج شده در پروانه کارشناسی خود ثبت نمایند.
14. براساس مصوبه شماره 31 مورخ 1389/10/2 شورا هر کارشناس رسمی باید صرفا با استفاده از یک پروانه و در یک رشته کارشناسی فعالیت نماید، چنانچه متقاضی پذیرفته شده دارای پروانه کارشناسی رسمی از سایر مراجع رسمی صدور پروانه باشد، در صورت پذیرفته شدن در شورا، مکلف است پیش از ادای سوگند و دریافت پروانه کارشناسی رسمی جدید، پروانه کارشناسی رسمی خود را تودیع و باطل نماید و مراتب را کتبا به شورا اعلام و مدارک مثبته را تحویل نماید در غیر اینصورت، ضمن حمل بر عدم وثاقت شخص، کلیه فرآیند ثبت نام و آزمون نامبردگان باطل خواهد شد.
15. با توجه به این که «کارشناسی رسمی دادگستری» شغل محسوب نمی شود، کلیه افراد شاغل در وزارتخانه ها، سازمان های دولتی، عمومی و غیردولتی، در صورت داشتن شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، می توانند ثبت نام کنند و پس از موفقیت در طی مراحل قانونی به «دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری» نایل شوند.
16. با توجه به بند «و» ماده 15 قانون و بند «ط» ماده 52 آیین نامه اجرایی تشخیص معتبر بودن مرجع صادرکننده کلیه مدارک و گواهی های داوطلب در چارچوب ضوابط مصوب صورت می گیرد.
17. لازم است داوطلبان شماره سریال ثبت نام و همچنین شماره پرونده خود را، که سیستم پس از تکمیل مراحل ثبت نام به داوطلب ارائه خواهد کرد، برای انجام دادن امور بعدی آزمون نزد خود نگه دارند.

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه ثبت نام می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط (pdf) 


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 14 آبان 1402
دریافت کارت آزمون: 12 دی 1402
زمان برگزاری آزمون: 15 دی 1402


منابع آزمون:
+ دانلود رایگان نمونه سوالات تخصصی کارشناس رسمی دادگستری 


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید

اصلاحیه سری دوم آزمون

خبر 8 مهر 1402: اصلاحیه دوم آزمون كارشناسان رسمی دادگستری، مركز وكلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ 1402/06/29و اطلاعیه به تاریخ 1402/07/05، با توجه به اعلام مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه مبنی بر اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور، داوطلبان می‌توانند در مهلت در نظر گرفته شده (10/ 1402/07) پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات اطلاعیه تاریخ 1402/07/05و همچنین این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند. 
آن‌دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان مهلت ثبت‌نام (1402/07/10)، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. 
اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام: 
ـ اصلاحیه مربوط به رشته‌های  کارشناسی رسمی:
- رشته تحصیلی مهندسی مالی (کد 540) به رشته‌های کارشناسی امور مالیاتی (کد 110) و بورس و اوراق بهادار (کد 112) اضافه می‌شود.
- رشته تحصیلی مدیریت صنعتی (کد 592) به رشته کارشناسی حسابداری و حسابرسی (کد 106) اضافه می‌شود.
- تمامی رشته‌های تحصیلی (کد 522)، (با ارائه 10 سال سابقه از اداره آگاهی به صورت مستمر و یا 5 سال مستمر از اداره تشخیص هویت) به رشته کارشناسی تشخیص اصالت خط، امضا و اثر انگشت (کد 115) اضافه می‌شود.

اصلاحیه سری اول آزمون

خبر 5 مهر 1402: اصلاحیه آزمون كارشناسان رسمی دادگستری، مركز وكلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ 1402/06/29، با توجه به اعلام مرکز وکلاء،کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه مبنی بر اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی كه تا این تاریخ (1402/07/05) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است كه بتوانند تا روز دوشنبه مورخ 1402/07/10 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. 
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند. 
ضمناً باتوجه به اصلاحات ذیل مقرر شد امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان فراهم شود. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. 
اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام: 

اصلاحیه مربوط به بخش سوم مراحل ثبت‌نام:
- ردیف (2) مندرج در صفحه (3) دفترچه راهنمای ثبت‌نام به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
متقاضیان در هنگام ثبت‌نام، حق انتخاب صرفاً یک رشته در یک حوزه قضائی به عنوان محل خدمت را دارند.
اصلاحیه مربوط به رشته‌های  کارشناسی رسمی:
- کد و عنوان رشته تحصیلی مهندسی علوم دامی (کد 822)، به رشته کارشناسی دامپروری و دامپزشکی (کد 150) اضافه می‌شود.
- در رشته کارشناسی حوادث ناشی از کار و بهداشت حرفه‌ای (کد 126) در ستون سابقه کار برای تمامی رشته های تحصیلی عنوان بازرس تامین اجتماعی به بازرسان کار وزارت کار اصلاح می‌شود.
- کد و عنوان رشته تحصیلی مهندسی صنایع (گرایش مهندسی مالی) (کد 594) از رشته کارشناسی امور مالیاتی (کد 110) حذف می‌شود.
- در رشته کارشناسی آتش نشانی و آتش سوزی (کد 125) در ستون سابقه کار برای کلیه سوابق 10، 15 و 20 سال عبارت داشتن دانشنامه کارشناسی مرتبط و 5 سال تمام سابقه تجربی مرتبط با رشته کارشناسی از زمان فارغ التحصیلی تا زمان ثبت نام (تشخیص سابقه کار مرتبط به عهده مرکز می باشد) اضافه می‌شود.
- رشته تحصیلی جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری (کد 823)، به رشته کارشناسی شهرسازی و برنامه ریزی شهری (کد 124) اضافه می‌شود.
اصلاحیه مربوط به قسمت مباحث و سرفصل‌ها در رشته کارشناسی مهندسی برق، ماشین آلات و تاسیسات کارخانجات (کد 119):
مباحث و سرفصل های ذیل به کارشناسی مهندسی برق، ماشین آلات و تاسیسات کارخانجات (کد 119) اضافه می‌شود:
1- سیستم های تصفیه آب و پساب و شبکه دفع فاضلاب.
2- آشنایی با وضعیت بازار قیمت ماشین آلات.
3- قرارداد‌های مهندسی، ساخت و بهره برداری.
4- آشنایی با مقررات مربوط به فهرست بها و شرایط عمومی پیمان.

تمدید مهلت ثبت نام

خبر 5 مهر 1402: تمدید مهلت ثبت نام آزمون كارشناسان رسمی دادگستری، مركز وكلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه
رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه از تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری تا 10 مهرماه خبرداد.
حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آزمون کارشناسان رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای اولین بار بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بدون ظرفیت عددی و با نصاب شناور مندرج در قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار ۱۲ آبان برگزار خواهد شد.
وی گفت: هر داوطلبی که موفق به کسب حداقل ۷۰ درصد نمره تراز میانگین یک درصد برتر آزمون شود به عنوان پذیرفته شده جهت طی سایر مراحل جذب و به مرکز معرفی می‌شود.
عبدلیان پور گفت: مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از ۲۹ شهریور آغاز شده و تا ۵ مهر ماه بود که جهت رفاه حال داوطلبان با توجه به استقبالی که صورت گرفته تا 10 مهرماه تمدید شد.
وی اظهار کرد: داوطلبان در بیش از ۸۰ رشته تخصصی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

آزمون كارشناسان رسمی دادگستری، مركز وكلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه

آگهی 29 شهریور 1402: ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه كارشناسان رسمی دادگستری،مركز وكلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ دفترچه آزمون متقاضیان اخذ پروانه كارشناسان رسمی دادگستری،مركز وكلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه سال 1402 منتشر و ثبت نام آن نیز آغاز گردید.
مهلت ثبت نام تا 5 مهر 1402 تا 10 مهر 1402 می باشد.

شرایط عمومی (مشاهده)
- متدین به دین اسلام یا یكی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
- داشتن حداقل 24 سال تمام شمسی تا زمان صدور پروانه كارشناسی (ملاک حداقل سن 1378/6/29 به قبل)
- داشتن دانشنامه معتبر كارشناسی در رشته مورد تقاضا از دانشگاه های معتبر داخلی یا خارجی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی (ملاک تاریخ فارغ التحصیلی روز برگزاری آزمون میباشد).
تذکر: (مدارک معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی »داخلی سازمانها« پذیرفته نمیباشد.)
- انجام خدمت وظیفه عمومی یا ارایه مجوز معافیت از خدمت برای آقایان تا زمان برگزاری آزمون.
- عدم سوءپیشینه كیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.
- عدم اعتیاد به مواد مخدر و سكرآور به تأیید سازمان پزشكی قانونی و عدم تجاهر به فسق.
- داشتن سلامت جسمی برای انجام امور كارشناسی به تأیید پزشكان معتمد مركز وكالت، كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده.
- داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی و عدم سوءشهرت.
- عدم محكومیت به انفصال دائم از كارشناسی رسمی.
- داشتن شرایط علمی و سابقه كار تجربی در رشته مورد تقاضا (تشخیص آن به عهده مركز میباشد.)
تذکر: سابقه كار تجربی باید بعد از تاریخ اخذ مدرک كارشناسی باشد.
بر اساس تبصره 1 ماده 4 قانون تسهیل توزیع استانی پذیرفته شدگان بر اساس تقاضا یا امتیاز پذیرفته شدگان است.
امتیازات و سهمیه های قانونی (مشاهده)
براساس بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه افراد ذیل دارای سهمیه هستند:
1. فرزندان و همسران شهدا.
2. جانبازان با حداقل ده درصد (%10).
3. آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت.
4. رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه.
5. همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(%25) و بالاتر.
6. فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی.
تذکر: داوطلبان ضروری است تا پایان مهلت ثبت نام نسبت به تعیین وضعیت ایثارگری خود اقدام نمایند. بدیهی است پس از پایان مهلت ثبت نام هیچگونه اقدامی امكان پذیر نیست.
به استناد تبصره 2 ماده 4 قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای كسب و كار برای مشمولین بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، نصاب قبولی در آزمون حداقل 60 درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته است
مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
معاونت منابع انسانی كل وزارت دفاع و پشتیبانی، وزارت جهاد كشاورزی، معاونت نیروی انسانی كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونت منابع انسانی كل نیروی انتظامی، معاونت منابع انسانی ارتش، معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج مستضعفین، مركز عملیات و خدمات نیروی انسانی ستاد كل نیروهای مسلح و مدیر كل اشتغال و كارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران
تذكر: با توجه به مشکلات پیش آمده در سالهای گذشته، قبل از ثبت درخواست اعمال سهمیه به ارگان صادر كننده ایثارگری مراجعه كرده و از تایید سهمیه ایثارگری خود از ارگان مربوطه اطمینان حاصل نمایید. 
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت (مشاهده)
كارت شركت در آزمون از روز سه شنبه به تاریخ 1402/08/09برای مشاهده و چاپ در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش كشور قرار خواهد گرفت.
آزمون در روز جمعه به تاریخ 1402/08/12 با توجه به آمار شركت كنندگان حسب مورد در مراكز استانها، برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی كارت شركت در آزمون درج خواهد شد.
حدنصاب نمره آزمون، مواد آزمون کتبی و مراحل بعدی آن (مشاهده)
طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای كسب و كار مصوب مجلس شورای اسلامی مركز وكال، كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به برگزاری آزمون كارشناسان رسمی اقدام نماید. داوطلبانی كه حداقل هفتاد درصد (%70) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (%1) حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته را كسب كنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به مركز وكالت، كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه معرفی میشوند.
تبصره: برای مشمولین بند چ ماده 88 (ایثارگران مندرج در صفحه 1) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حدنصاب حداقل شصت درصد (%60) درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد (%1) حائزان بالترین امتیاز در هر رشته است.
• سؤال های آزمون كتبی براساس درس های تخصصی دانشگاهی و موارد تجربی كارشناسی در رشته مورد تقاضا و قوانین و مقررات مرتبط تدوین و طرح میشود.
• سوالات آزمون كتبی به صورت چهار گزینه ای و دارای نمره منفی است.
• مواد امتحانی مشترک برای كلیه رشته های آزمون كارشناسی رسمی دادگستری در جدول شماره 2 ذكر شده است.
• مواد و شرایط اختصاصی پذیرش رشته های كارشناسی رسمی در جدول شماره 3 ذكر گردیده و داوطلبان چنانچه حائز شرایط مذكور هستند، میتوانند اقدام به ثبت نام نمایند.
• فرض بر صحت كلیه اظهارات متقاضی در فرم ثبت نام اینترنتی و اصل مدارک بارگذاری شده پس از اعلام نتیجه آزمون كتبی، در مراحل بعدی آزمون دریافت خواهد شد. ثبت نام در آزمون و شركت در آن، حتی كسب بالاترین امتیاز در بین شركت كنندگان زمانی مؤثر خواهد بود كه متقاضی واجد كلیه شرایط اعلام شده در دفترچه حاضر باشد و در غیر این صورت پرونده متقاضی در هر مرحله كه باشد، كأن لم یكن تلقی شده و از آنجا كه ثبت نام وی با اطلاعات غلط صورت گرفته، حقی برایش ایجاد نكرده و پرونده وی مختومه میشود. هیچ وجهی از وجوه دریافتی نیز به وی مسترد نخواهد شد.
• وجه پرداختی صرفاً برای شركت در آزمون كتبی دریافت میشود و پرداخت هزینه شركت در سایر مراحل نیز بر عهده داوطلبان است.
• داوطلب باید در تاریخ اعلام شده نسبت به اخذ كارت شركت در آزمون اقدام نموده و در زمان امتحان، در محل حوزه هایی كه برای او تعیین میشود (كه ممكن است لزوماً شهرستان محل اقامت وی نباشد) حضور یافته و به سوالات آزمون پاسخ دهد.
• داوطلبان برای اخذ پروانه كارشناسی رسمی علاوه بر كسب حد نصاب در آزمون كتبی، باید سایر شرایط مندرج در قوانین و مقررات حاكم بر اخذ پروانه كارشناسی رسمی و مفاد آنها را دارا باشند و در نهایت مطابق ماده 9 آیین نامه اجرایی مركز، صلاحیت داوطلبان توسط هیات تعیین صلاحیت رد یا تایید خواهد شد. آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون، بر عهده داوطلبان است و مسئولیت عدم احراز شرایط طبق ضوابط مذكور، متوجه داوطلب بوده و قبولی در هر یک از مراحل هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمیكند.
• پذیرفته شدگان پس از تأیید صلاحیت توسط هیات تعیین صلاحیت مركز به كارآموزی معرفی میشوند و این افراد موظفند به مدت 12 ماه علاوه بر انجام تكالیف آموزشی، تحت نظر كارشناس سرپرست مطابق ضوابط و دستورالعمل مصوب كارآموزی كارشناسان رسمی، در محاكم قضایی و شبه قضایی (به مدت و شرح مندرج در دستورالعمل مربوطه مركز) حضور یابند. كارآموزان پس از طی موفقیت آمیز دوره كارآموزی و قبولی در ارزیابی هایی حین و پایان این دوره موفق به كسب پروانه كارشناسی رسمی میشوند.
• درصورت تأخیر غیرموجه بیش از یكسال در مجموع مراحل كارآموزی و تحلیف، قبولی آنان كأن لم یكن تلقی خواهد شد. مرجع تشخیص موجه یا غیر موجه بودن غیبت، این مركز است.
• مطابق مصوبه هیات محترم نظارت مركز، اشتغال همزمان به وكالت و كارشناسی رسمی دادگستری یا اشتغال همزمان در دو رشته كارشناسی رسمی ممنوع است، وكال یا كارشناسان رسمی دادگستری فقط درصورت انصراف از وكالت یا كارشناسی رسمی قبلی میتوانند پروانه كارشناسی رسمی دادگستری جدید اخذ كنند.
• با توجه به اینكه »كارشناسی رسمی دادگستری« شغل محسوب نمیشود، كلیه افراد شاغل در مؤسسات دولتی و غیردولتی درصورت داشتن شرایط میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند و درصورت قبولی در هر دو مرحله آزمون كتبی و مصاحبه و طی مراحل قانونی موفق به اخذ پروانه »كارشناسی رسمی دادگستری« شوند.

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط (PDF) 


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 10 مهر 1402
دریافت کارت آزمون: 9 آبان 1402
زمان برگزاری آزمون: 12 آبان 1402


منابع آزمون:
+ دانلود رایگان نمونه سوالات تخصصی کارشناس رسمی دادگستری


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=156478
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 20k