۸ سال پیش

اعلام ۵ اشکال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

اعلام پنج اشکال اساسی در شیوه برگزاری آزمون استخدامی آینده آموزش و پرورش

جهت مشاهده آگهی استخدام آموزش و پرورش در سال 94 اینجا کلیک نمایید

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بررسی وضعیت آزمون استخدامی آینده آموزش و پرورش در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در این جلسه ۵ اشکال کمیسیون به شیوه برگزاری آزمون مطرح و بررسی شد و قرار شد، این اشکالات را با وزیر مطرح کنند و نتیجه اصلاحات را به کمیسیون اطلاع دهند.

وی با اشاره به جزئیات این اشکالات افزود: یکی از این ایرادات این است که به موضوع نیاز منطقه‌ای و رشته‌ای در برگزاری آزمون چندان توجه نشده و در جاهایی رشته‌هایی را اعلام کرده‌اند که چندان نیاز به آنها نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دومین اشکال موجود در برگزاری این آزمون اشاره کرد و ادامه داد: نسبت به در اولویت قرار داشتن مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی در این آزمون ابهام وجود دارد و بسیاری از آنها حتی امکان ثبت‌نام نیز ندارند.

فیاضی تصریح کرد: سومین اشکال نیز این است که آنچه مجلس مصوب کرده بود، این بوده است که مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی با آزمون در اولویت استخدام قرار گیرند؛ بنابراین برگزاری آزمون مشترک برای این نیروها و داوطلبان آزاد توجیهی ندارد و وقتی این نیروها با سال‌ها تجربه کار در آموزش و پرورش و تناسب رشته و تخصص حضور دارند، جذب نیروی آزاد معنایی ندارد.

وی چهارمین اشکال شیوه برگزاری آزمون را به موضوع دریافت حق ثبت‌نام مرتبط دانست و اظهار داشت: بر اساس آنچه سازمان سنجش اعلام کرده است، در هنگام ورود به سایت ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان از هر داوطلب دریافت می‌شود که این به معنای حق ثبت‌نام هم نیست و حتی اگر داوطلب ثبت‌نام کند و بعدا در آزمون شرکت نکند، جای بحث وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پنجمین اشکال مدنظر کمیسیون خاطرنشان کرد: در مقدمات برگزاری این آزمون به سوابق کاری مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی به‌ویژه در سال‌هایی که بیمه نبوده‌اند، توجه نشده است که باید نسبت به این موارد فکری شود.

برگزاری نشست مشترک با کمیسیون اصل ۹۰ برای جمع‌بندی بورسیه‌ها در هفته آینده/ تشکیل کمیته ۲۱ نفره برای بررسی حق‌التدریس شدن مربیان پیش‌دبستانی

فیاضی همچنین به برگزاری نشست مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اصل ۹۰ در هفته آینده اشاره کرد و گفت: در این نشست که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور خواهد داشت، موضوع بورسیه‌ها جمع‌بندی و نهایی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از تشکیل کارگروه ۲۱ نفره‌ای برای بررسی طرح یک فوریتی بکارگیری مربیان پیش‌دبستانی به عنوان نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هیات رئیسه مجلس این طرح را که پیش از این یک فوریت آن در صحن مجلس تصویب شده بود، به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده و با مذاکرات صورت گرفته مقرر شد ۷ نفر از کمیسیون برنامه و بودجه، ۷ نفر از کمیسیون آموزش و تحقیقات و ۷ نفر از کمیسیون اجتماعی یکشنبه هفته آینده در نشستی، جزئیات این طرح را بررسی و جمع‌بندی کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=388758
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد