• ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
  • 0k نظر «نمایش»

افزایش اشتغالزایی با اجرای طرح‌ های روستایی در اراک

افزایش اشتغالزایی با اجرای طرح‌ های روستایی در اراک

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ایجاد هزار شغل با اجرای طرح‌ های اشتغال روستایی در اراک

جهت ورود به صفحه اخبار اشتغال و استخدام مرکزی اینجا کلیک نمایید


خبر 20 فرورین 97: افزایش اشتغالزایی با اجرای طرح‌ های روستایی در اراک

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در شهرستان اراک هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد تقی آبائی در در اولین جلسه شورای اداری شهرستان اراک در سال 97 با اشاره به اینکه نامگذاری‌های انجام شده برای سال‌های اخیر و سال 97 نشان از دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال کشور است، عنوان کرد: در سال 96 برنامه اشتغال فراگیر در فرماندهی اقتصادی مقاومتی کشور حول پنج محور اساسی مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ادارات و سازمان‌های تابعه در امر اشتغال درگیری مستقیم ندارند بلکه مباحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی را دنبال می‌کند، بیان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر 971 هزار شغل تعریف شده است که بخشی از کار در سال 1396 کلید خورد و روند اجرایی آن به سال 1397 منتقل شد و لازم است در این راستا دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا برنامه‌ها در پایان سال به تولید شغل منتهی شود.

آبائی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی صرفا به معنای خرید نیست بلکه باید از هرآنچه که در کشور تولید می‌شود حمایت کرد، تصریح کرد: برای طرح اشتغال فراگیر 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظرگرفته شده است که سهم استان مرکزی در این راستا 291 میلیارد تومان است که متقاضیان در رسته‌های مختلف می‌توانند درخواست خود را در سامانه کارا مطرح و ثبت‌نام کنند و تسهیلات با نرخ 18 درصد توسط هشت بانک عامل طبق شرایط و ضوابط بانکی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: از سهمیه استان مرکزی تاکنون 102 میلیارد و 500 میلیون تومان تخصیص یافته است که اگر تا پایان تیرماه این رقم محقق شود 50 درصد دیگر تخصیص می‌یابد و برای جذب مجدد تسهیلات باید کار جهادی صورت گیرد.

آبائی سهم اراک از این میزان تسهیلات تخصیص یافته را 28 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون 121 طرح به ارزش 72 میلیارد تومان در کمیته فنی شهرستان مصوب و به بانک‌ها معرفی شده است که تحقق این طرح‌ها هزار فرصت‌ شغلی را در اراک ایجاد خواهد کرد و امید است تا پایان خرداد این طرح‌ها و روند مخالفت و موافقت آن توسط سه بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک انجام شود.

وی در خصوص طرح اشتغال پایدار روستایی نیز عنوان کرد: این طرح در سابقه 40 ساله نظام جمهوری اسلامی بی‌مانند است چراکه تسهیلات با کمترین نرخ سود به روستاییان و سرمایه‌گذاران روستایی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته مبلغ 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافت و در کنار آن بانک‌ها نیز معادل این رقم را اختصاص دارند که در مجموع 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان سرمایه‌گذاری در روستاها و روستاییان در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ارائه می‌شود.

وی نرخ سرمایه‌گذاری سرمایه ثابت را 6 درصد با بازه زمانی 9 ساله پرداخت و سرمایه در گردش با نرخ 18 درصد دانست و گفت: در سال گذشته 2 نوع تسهیلات دیگر نیز در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان امداد و بهزیستی به مبلغ 43 میلیارد و 500 میلیون تومان در امر مشاغل خانگی نیز 16 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

آبائی با بیان اینکه از 291 میلیارد تومان سهم استان مرکزی تاکنون 44 میلیارد تومان طرح و متقاضی به بانک معرفی شده است، تصریح کرد: 30 درصد تسهیلات روستایی در اختیار دبیرخانه اشتغال کشور است که به استان‌های با عملکرد موفق اختصاص می‌یابد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=959152
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد